Van der Valk Hotel Venlo: Inspringen op de zakelijke markt

Magazines | Noord-Limburg Business nr 2 2014

Tekst mart rienstra fotografie hans kokx

Inspringen op de zakelijke markt

Van der Valk Venlo presenteert vernieuwde vergaderfaciliteiten

Net als andere sectoren is ook de zakelijke markt aan veranderingen onderhevig. Niet alleen worden de eisen steeds hoger, ook wordt deze markt steeds mobieler. Van der Valk Hotel Venlo springt daar op in met de realisatie van vier nieuwe vergaderzalen en het inrichten van luxe flexwerkplekken.

Mede vanwege de strategisch gelegen hotels, de goede prijs-kwaliteitverhouding, het hoge serviceniveau en de constante investering in hardware, is hotelketen Van der Valk een zeer populaire vergader- en ontmoetingsplek voor bedrijven, medewerkers en zzp’ers. Bij Van der Valk Hotel Venlo, gunstig gelegen ten opzichte van de A67 en de A73, is dit volgens directeur Han van der Eijk en sales & marketing manager Gijs Hendrikx niet anders. “Met name doordeweeks mogen we veel zakelijke gasten verwelkomen die hier van onze vergaderzalen gebruik maken of op doorreis zijn en tijdelijk een werkplek nodig hebben. Voor beide categorieën bezoekers hebben we alle faciliteiten voor formele en informele ontmoetingen en vergaderingen in huis”, licht Van der Eijk toe. “De vier nieuw gerealiseerde vergaderzalen vormen een mooie aanvulling op de drie boardrooms en drie vergaderzalen die al in het hotel aanwezig waren.” Bij de nieuwe zalen is rekening gehouden met de steeds hoger wordende eisen uit de vergadermarkt. Hier vind je dan ook de nieuwste technieken op het gebied van audiovisuele middelen. “Met behulp van één paneel kan alles worden bediend, van presentatiemiddelen tot de verlichting en de gordijnen.” Wie tussen het vergaderen door even de benen wil strekken, kan gebruik maken van de pauzeruimte die tussen de nieuwe zalen ligt. “In deze ruimte kunnen de gasten gebruik maken van de uitgebreide koffie- en theefaciliteiten, een ruim assortiment koude dranken en diverse versnaperingen zoals vers fruit en zoetigheden”, vult Hendrikx aan.

Tijdelijke werkplek

Naast de bedrijven die een externe vergaderlocatie zoeken, is er ook gedacht aan de groeiende groep zzp’ers die een tijdelijke werkplek zoekt. Van der Valk Venlo biedt deze professionals tijdens kantoortijden een plek waar ze in alle rust een aantal uur kunnen werken, maar ook collega-zzp’ers kunnen ontmoeten in het hotel. Hendrikx: “Speciaal voor deze groep ondernemers hebben we in een van de nieuwe zalen acht luxe flexwerkplekken ingericht die onder andere zijn voorzien van een ruim aantal stopcontacten, telefoonopladers van diverse merken en een draadloze printer. Uiteraard kunnen de gasten gebruik maken van gratis wifi. En natuurlijk staan de faciliteiten in de aangrenzende pauzeruimte ook voor hen ter beschikking.” Wie een flexwerkplek zoekt, kan heel eenvoudig bij binnenkomst inchecken. “Gasten betalen een vast bedrag per uur, inclusief het gebruik van consumpties. Daarmee weet de ondernemer van tevoren precies hoeveel hij of zij kwijt is.”

Bij de inrichting van de zalen en de flexwerkruimte is naast comfort ook veel aandacht besteed aan de aankleding. “Deze nieuwe faciliteiten zijn net als de reeds aanwezige vergaderzalen vernoemd naar bekende kunstenaars”, vertelt Van der Eijk. “Met dit gegeven in het achterhoofd heeft PTAH Kunstadvies voor elke ruimte een bewerkte versie van een origineel schilderij gereproduceerd. In samenwerking met Jannie Schmitz en Daan de Haan heeft dit bedrijf een viertal ontwerpen gemaakt, geïnspireerd op de Zonnebloemen van Van Gogh, het Meisje met parel van Vermeer, de Nachtwacht van Rembrandt en No 3 van Mondriaan. Deze zijn vervolgens op zeer innovatieve wijze door middel van een 3D-printer gerealiseerd.” De schilderijen dragen volgens Van der Eijk bij aan de aangename ambiance die het hotel wil creëren. “Zowel de flexwerkers als de zakelijke vergadergast ervaren het als een letterlijke verlenging van hun kantoor.”

Modernisering

De renovatie van de vergaderzalen maakt onderdeel uit van gefaseerde modernisering die in 2020 zal worden afgerond. De afgelopen jaren werden de vergaderzalen naast de receptie al gerenoveerd en van nieuwe meubels voorzien, net als het restaurant. De comfortkamers en de suites zijn respectievelijk in 2012 en 2013 onder handen genomen. Projecten die nog in de planning zitten, zijn onder andere de renovatie van de oude Economic-vleugel en de realisatie van een nieuwe zaal met veel glas en daglicht boven het restaurant. “We staan absoluut niet stil, en willen juist laten zien dat we rekening houden met de wensen van al onze gasten”, zegt Hendrikx. “Dat is ook typerend voor een familiebedrijf”, vult Van der Eijk aan. “Veel geld gaat terug in de onderneming en wordt geïnvesteerd in verbeteringen. Daar profiteren onze gasten optimaal van.”

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by