Ondernemers Vakdagen viert feest in 2015

Magazines | Noord-Limburg Business nr 6 2014

Ondernemers Vakdagen

viert feest in 2015

Anno 2015 heeft een beurs een andere functie dan 20 jaar geleden. Minder product-georiënteerd en meer gericht op persoonlijk contact en netwerken. Die twee factoren zijn de basis van het succes van Ondernemers Vakdagen in Evenementenhal Venray. Een ‘Human-to-Human’ beurs bij uitstek. In oktober van dit jaar is het tijd voor het eerste lustrum van dit evenement.

Eind oktober vond de 4e editie van de beurs plaats. Naast de vertrouwde beursvloer, had de organisatie veel aandacht besteed aan een ruime programmering van Side Events. “We proberen, samen met onze partners, de ondernemer ieder jaar weer te trakteren op een behoorlijke dosis inspiratie en kennis. Met aandacht voor actuele thema’s, sprekers en (netwerk)activiteiten. Als ik kijk naar de reacties op het programma, zijn we daarin dit jaar geslaagd”, aldus Robert Hoelen, verantwoordelijk voor de organisatie van het evenement.

“Met als absolute headliner Jos Burgers, die op dinsdagavond de eerste beursdag op wervelende wijze afsloot. Op de ‘beurs-dinsdag’ vond tevens de uitreiking van de Gezondheidsaward voor het MKB in Limburg plaats. Partner BS Morgen verzorgde op woensdag wederom een vruchtbare Meet&Match-sessie en het nieuwe Startersevent ‘Ready Set Go’ werd zeer positief ontvangen. Ook het congres Marketing 2014 dat plaatsvond op de donderdag verdiende het predicaat geslaagd; bijna 100 bezoekers en prachtige, authentieke verhalen van sprekers Guus Pennings (PSV), Wil Michels (auteur Communi-catiehandboek) en Rob van Oene (MIFA). Roel Sloesen van DIM reclamebureau presenteerde het congres met verve”, aldus Hoelen.

Netwerksfeer

Ook de beursvloer werd met 4.269 bezoekende ondernemers druk bezocht. “De voor deze beurs zo kenmerkende netwerksfeer was weer aanwezig.” Het deelnemersveld kende dit jaar een kleine 100 deelnemers, waaronder verschillende bedrijven die voor het eerst deelnamen. “Ons concept, waarbij we standhouders compleet ontzorgen, is vaak een openbaring voor de debutanten op de beurs. Onze gastvrijheid en service wordt als zeer positief ervaren. Standhouders kunnen zich zo bezighouden met hun kerntaak op de beurs; bestaande relaties ontmoeten en nieuwe klanten vinden.”

Nieuwe opzet

Hoewel Evenementenhal Venray nog maar kort op de markt is, vindt in 2015 de 5e editie plaats van Ondernemers Vakdagen, het eerste lustrum dus. Reden voor een feestje. Maar ook reden om het concept van de beurs te evalueren en waar nodig aan te scherpen. “Dat doen we natuurlijk na iedere editie”, vertelt Hoelen, “maar een lustrum vraagt natuurlijk net een beetje meer om een nieuw geluid. We zullen dan ook wat zaken aan gaan passen. Dat bedenken we niet alleen, dan doen we met de markt, onze partners, onze exposanten en andere partijen. Deze beurs is er immers vóór en dóór het MKB.”

Bij het ter perse gaan van dit nummer werd nog hard gewerkt aan het nieuwe concept. “In februari zullen we onze uitgewerkte plannen presenteren. De beurs vindt dit jaar overigens begin oktober plaats. Dat het dynamisch wordt, is één ding dat zeker is.”

www.evenementenhal.nl

Alvast contact met de organisatie over de lustrumeditie? Bel Robert Hoelen op 0478-519784 of stuur een e-mail naar

roberthoelen@evenementenhal.nl.

Jos Burgers tijdens editie 2014

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by