Samen naar een mooie toekomst met VVV

Magazines | Noord-Limburg Business nr 2 2017

Samen naar een mooie toekomst voor VVV Uitverkocht huis

In november 2016 hebben we het project 'De Trap Omhoog' gepresenteerd. Nu er definitief voor gekozen is om ons te focussen op een langer verblijf in De Koel zijn we aan de slag gegaan. Er is een projectleider aangesteld, in de persoon van Ron van den Bekerom, en er zijn twee projectgroepen geformeerd, de commissie Comfort en de commissie Sfeer en Beleving

Fotografie Lé Giesen


In aanloop naar de derby tegen MVV Maastricht hebben we kunnen zien wat we met inzet van velen kunnen bereiken. Naar aanleiding van de zeer geslaagde promo-actie onder de middenstand kwam er op social media een fantastische actie op gang. Rob Buchholz en Roel Vrijdag startten, na overleg met onze marketing en communicatie afdeling, een actie met allerlei promotiefilmpjes op Facebook met de oproep: 'Kom massaal naar de Limburgse derby'. VVV stond volop in de belangstelling en ongetwijfeld was mede door deze actie De Koel sinds jaren weer eens uitverkocht op zondag 22 januari. Als je dan door een doelpunt in de allerlaatste minuut ook nog de drie punten in eigen huis houdt, is dat een extra reden voor een feestje.

Sportief

Sportief gezien zijn we dit seizoen wel heel goed op weg. Nadat we ons in de eerste periode al wisten te plaatsen voor de Jupiler Play-Offs - ondanks een tweede plaats achter Jong PSV - wisten 'onze jongens' ook de tweede en derde periode als koploper af te sluiten. Door deze fraaie resultaten gaat de ploeg met een grote voorsprong aan kop om promotie naar de Eredivisie, onze sportieve doelstelling dit seizoen. Nog mooier is natuurlijk het behalen van het kampioenschap. Dit zou de kroon op het werk betekenen waar elke professional voor gaat, het allerhoogste!

Financieel

Financieel zijn we in rustiger vaarwater gekomen mede door de doorverkoop van ex-speler Ahmed Musa van CSKA Moskou naar Leicester City, maar zeker ook door toenemende inkomsten uit met name sponsoring. Een dankwoord aan het bedrijfsleven dat ons permanent steunt is dan ook op zijn plaats. Op basis van de jaarcijfers van het afgelopen seizoen en de prognose voor dit seizoen zijn we door de KNVB voor de laatste keer ingedeeld in categorie 1. Ons puntenaantal was voldoende voor categorie 2 maar de reglementen schrijven voor dat een club 2x achtereenvolgend een score voor categorie 2 moet behalen om definitief tot deze veilige categorie te behoren. De ingediende stukken voor de halfjaarcijfers van dit seizoen betekenen voor ons definitief indeling in categorie 2.

Nog steeds kampt onze club met een structureel exploitatietekort. De komende jaren zal er hard gewerkt moeten worden om kosten en opbrengsten in balans te brengen. We willen en kunnen niet blind varen op onverwachte meevallers. De kosten zijn de afgelopen jaren fors teruggedrongen. Nu wordt het zaak onze inkomsten te verhogen. Daarom is er de afgelopen tijd bijvoorbeeld geïnvesteerd in kwaliteit binnen onze organisatie op commercieel vlak, maar wordt er ook achter de schermen gewerkt aan een clubmarketingplan. De resultaten die tot op heden zijn behaald geven vertrouwen.

Samen

Het is zaak dat supporters, ons VVV-Venlo Netwerk, het bedrijfsleven en de overheid de handen in elkaar slaan en hand in hand onze unieke stadiontrap beklimmen, SAMEN 'De Trap Omhoog'! Alles heej is VVV?!

Marco Bogers, Directeur VVV-Venlo

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by