Business Flitsen

Magazines | Noord-Limburg Business nr 5 2013

Duizenden leaserijders wachten op fiscaal voordelige auto

Duizenden leaserijders wachten momenteel met smart op hun nieuwe auto. Zij krijgen dit jaar namelijk als één van de laatsten in Nederland nog de populaire Volvo V40 of Ford Focus geleverd. Deze ‘gelukkigen’ profiteren zo op de valreep van de huidige 14%-bijtellingscategorie. Vanaf het nieuwe jaar ‘promoveren’ bijna alle gewilde automodellen van het moment namelijk naar het 20%-tarief. En die wijzigingen in het fiscale beleid kunnen leaserijders duur komen te staan. De Volvo V40 is de meest bestelde auto van het moment, zo blijkt uit de kwartaalcijfers van LeasePlan Nederland. Deze kost een leaserijder vanaf 1 januari 2014 jaarlijks tussen de €800,- tot €1.000,- meer dan zakelijke rijders die deze auto dit jaar nog geleverd krijgen. Bij de andere Top 5 modellen is dit niet anders. Op dit moment zijn ook nog vele leaserijders in afwachting van de Mitsubishi Outlander en de Volvo V60. Deze auto’s hebben nu nog 0% bijtelling, maar vallen per 1 januari onder de 7%-categorie.

LeasePlan ziet al langere tijd dat zakelijke rijders door de bijtelling minder trouw zijn aan hun merk. Dat zal in de laatste maanden van dit jaar niet anders zijn. Leaserijders die nu een auto mogen uitkiezen, doen er verstandig aan om zich nauwlettend te laten informeren over de alternatieven. Alleen als de auto voor 1 januari 2014 op kenteken staat, profiteert de leaserijder nog voor de hele leasetermijn van de huidige bijtellingscategorie op de populairste modellen. www.leaseplan.nl

Kijk voor meer actueel nieuws op

www.noordlimburgbusiness.nl

IJzersterke editie Ondernemers

Vakdagen

Evenementenhal Venray stond in oktober in het teken van de derde editie van de netwerkbeurs Ondernemers Vakdagen. Met 4.807 bezoekers beleefde het evenement een erg geslaagde editie, waarbij op de beursvloer duidelijk te merken viel dat de durf en de wil om te investeren er weer lijkt te zijn. Met dagelijks een inspirerend Side Event (Jaarsymposium MKB Noord Limburg, Meet&Match van BS Morgen en het congres Succes door Innovatie) was de beurs ook voor de bezoeker completer dan ooit. De vele geanimeerde gesprekken op de beursvloer toonden tevens aan dat er nog steeds meer dan voldoende draagvlak is voor een MKB-netwerkbeurs. Om de standhouders nog meer te activeren, had de organisatie een extra opdracht mee gegeven. De exposanten werden uitgedaagd in aanloop naar de beurs een zo innovatief mogelijke marketingcampagne neer te zetten, die uiteraard in de stand tot uiting zou moeten komen. Daarnaast werden er een aantal subcategorieën uitgeschreven. Het geheel werd beoordeeld door een vakjury met daarin Frans Bosch (Takkenwerk), Roel Sloesen (Dim Reclamebureau) en Judith Oostra (Lead2Meet).

De winnaar van de hoofdprijs werd E-Relatiegeschenken uit Melderslo. Ook Flanderijn en Geboers uit Venray (categorie ‘Uitdragen corporate boodschap’), Chocolaterie Vink uit Den Bosch (categorie ‘Verbinding’) en AS Creation uit Swalmen (categorie ‘Verrassing’) vielen in de prijzen. Ook volgend jaar staat Ondernemers Vakdagen op de agenda van Evenementenhal Venray. De datum zal binnenkort bekend worden gemaakt.

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by