CHOCOMEDIA: Communiceren met chocolade

Magazines | Noord-Limburg Business nr 1 2014

Al ruim 25 jaar is chocolade de passie van chocolatier Peter Vossen uit het Brabantse Someren.

Begonnen als Vossenchocoladewerken, een productiebedrijf van bonbons, chocolaatjes en seizoensproducten voor bakkerij en horeca, is het bedrijf inmiddels gespecialiseerd in het vervaardigen van op maat gemaakte chocolade. “Ik kan elke gewenste boodschap of logo in of op

chocolade verwerken. Lekkerder kan een boodschap toch niet gepresenteerd

worden?”, aldus Peter Vossen.

Chocomedia

Communiceren met chocolade, de lekkerste manier van communiceren.

De meeste mensen zijn inmiddels al bekend met de logobonbon; een kleurenprint op een chocolade-ondergrond. Het succes van deze befaamde bonbons werd opgepikt door een nieuwe doelgroep van bedrijven en reclamebureaus die chocolade in 3D of tabletten met reliëf willen inzetten als promotieartikel. Peter Vossen sprong hierop in met een nieuwe naam: CHOCOMEDIA en een nieuwe marketingstrategie.

“Inmiddels heeft Chocomedia het volledige productieproces in eigen huis, van het ontwerp tot en met het inpakken”, licht Vossen toe. “Voorheen werd er een beroep gedaan op matrijzenmakers en vormenfabrikanten, maar door de hoge kosten, de hoge matrijskosten en de lange doorlooptijd waren dergelijke projecten alleen haalbaar voor langetermijnacties en grote aantallen. Door slim gebruik te maken van materialen en modellen is op maat gemaakte chocolade ook in relatief lage oplages uitstekend betaalbaar.”

iPad met print

Noord-Limburg Business nam zelf de proef op de som door Vossen te vragen een relatiegeschenk te laten maken in de vorm van een iPad met print. Dit was een extra geschenk voor zakenrelaties en de deelnemers aan de BOB-borrel die op 16 december 2013 plaatsvond. In plaats van een standaardartikel koos Chocomedia voor een uniek product waarin Peter zijn creativiteit en kunde kwijt kon en wat paste bij de bedrijfsactiviteiten van Noord-Limburg Business.

“Na overleg met het magazine koos ik voor het maken van een uniek chocolade-model waarbij meerdere technieken in één model werden verwerkt en waarbij de activiteiten van Noord-Limburg Business duidelijk naar voren kwamen. Het resultaat was een speciaal ontworpen boek in 3D (zie QR-code). Op de ene helft van de kaft staat de cover van het magazine in chocoprint en op de andere helft het logo in opliggend reliëf waarvoor een speciale techniek is gebruikt.”

Dit unieke werk viel in goede aarde, zo bleek uit de woorden van Danny Toonen, organisator van de BOB-borrels. “Na onze vraag of er iets moois gemaakt kon worden voor onze relaties en de bezoekers van de BOB-Borrel, werden we door Peter compleet verrast met dit meesterstuk. Hier past maar één uitspraak: vakmanschap is meesterschap!”

Wilt u dat ook uw naam over de tong gaat? Neem dan gerust contact op met Peter en daag hem uit!

www.chocomedia.nl/business

relatiegeschenken

Danny Toonen geeft het woord aan

Peter Vossen tijdens de BOB-borrel.

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by