Artikel

27-05-2020 15:21

Help jouw horecaonderneming de coronacrisis door!

De horeca vrieskast is spreekwoordelijk gezegd leeg. Door het coronavirus moeten horecaondernemingen op zoek naar andere manieren om hun producten naar de klant te brengen. Met online bestellen en thuisbezorgen als belangrijkste methoden. 
Zo zijn er nog meer manieren om de horeca te ondersteunen. Wil of kun je geen financiële bijdrage doen, maar wil je wel helpen? Geen probleem! Hieronder een aantal mogelijkheden hoe jij je kunt inzetten voor jouw lokale ondernemer.
  1. Winkel online
    Nu de meeste fysieke verkooppunten zijn gesloten, bieden vele horecaondernemers hun producten online aan. Op deze manier breng je het gevoel van uit eten gaan, naar je eigen woonkamer. Bestel dat wat je normaal op locatie zou hebben genomen en laat het thuisbezorgen of haal het op, op locatie.
  2. Kies voor lokaal
    De grote ketens lijden onder de crisis, maar met name kleine lokale ondernemingen hebben het zwaar. Door eens bij hen te bestellen help je hen op weg.
  3. Thuisbezorgen
    Wanneer je jouw eten laat thuisbezorgen steun je zowel de lokale ondernemer als bezorgplatforms. Zij rekenen nu steeds vaker geen bezorgkosten.
  4. Cadeaubon
    Veel ondernemingen bieden de mogelijkheid tot het aanschaffen van cadeaubonnen. Met een bon help je een onderneming op dit moment met jouw bijdrage en kun je zelf op een later moment, als de locaties meer open gaan, de bon inleveren.
  5. Positieve review achterlaten
    Een van de makkelijkste manieren om de ondernemers te helpen, is het met schrijven van een positieve review. Je hebt hiervoor geen financiële middelen nodig en je doet de organisatie hier toch een groot plezier mee. Door een review wordt het bedrijf online sneller gevonden. Ze gelden als nieuwe mond-tot-mondreclame en zijn uiterst effectief.
  6. Reserveren
    Op dit moment kun je nog niet plaatsnemen in jouw favoriete restaurant, maar wanneer de horecaondernemingen weer open gaan is het goed om aan te geven dat jij graag weer komt eten. Maak daarom een reservering. Dit geeft hen de steun en het vertrouwen dat zij nodig hebben en jou de beste plek als de crisis gaat liggen en het erg druk wordt bij de verschillende horecazaken.
  7. Berichtje sturen
    Een positief mailtje of kaartje kan de ondernemer net dat steuntje geven die hij of zij nodig heeft. En dat hoeft helemaal niets te kosten.
  8. Promotie social media
    Om de horecaondernemingen een hart onder de riem te steken kan het promoten van een onderneming via bijvoorbeeld een hashtag op social media enorm helpen.
  9. Nieuwsbrieven
    Het abonneren op een nieuwsbrief is een goede manier om alle belangrijke content van een onderneming tot je te nemen, zonder hen op elk kanaal uitgebreid te volgen.
delen:
Algemene voorwaarden Hosted by