Nieuws

02-09-2020 08:45

Start-up lanceert online marketing platform voor MKB bedrijven

Nederlandse MKB bedrijven worstelen met de toename van consumenten die als gevolg van de COVID maatregelen, massaal online blijven kopen. Zo blijkt uit onderzoek van marketing technologie bedrijf Marketing Madheads, dat vandaag een online marketing platform lanceert om MKB bedrijven hier beter op in te kunnen laten spelen.

“De trend dat steeds meer mensen online kopen speelt al even, maar niemand had kunnen voorzien dat het door de coronacrisis zo’n enorme vlucht zou nemen”, zegt Stefan Picavet, een van de oprichters van Marketing Madheads. “Het is voor MKB bedrijven moeilijk om zich hier zo snel aan aan te passen. Ze weten niet hoe ze online beter gevonden kunnen worden of hun website en sociale media zijn nog van onvoldoende kwaliteit.

Daarom hebben wij een online marketing platform gelanceerd, waar ze met tools en online opleiding gemakkelijk hun vindbaarheid in zoekmachines zoals Google kunnen verbeteren. Hebben ze dan toch nog extra hulp nodig? Dan kunnen ze in hetzelfde platform, met één druk op de knop een online marketing specialist inschakelen om ze te helpen. Ze staan er dus niet alleen voor en daardoor kunnen ze een inhaalslag maken”.

Online vindbaarheid nog belangrijker
Dat de Nederlandse MKB bedrijven, zich er bewust van zijn dat ze deze inhaalslag moeten maken, blijkt uit onderzoek onder 176 MKB bedrijven. Meer dan 85% van de ondervraagden, zegt dat de online vindbaarheid van hun bedrijf als gevolg van de coronacrisis belangrijker voor ze wordt. Opvallend is dat een groot gedeelte van deze bedrijven, ook aangeeft dat ze twijfelen of ze al klaar zijn voor een nieuwe realiteit waarin steeds meer mensen online kopen.

Zo geeft 60% van de bedrijven aan, nog te weinig kennis te hebben van online marketing en 61% geeft aan niet zeker te weten of hun website en sociale media goed genoeg is om de toegenomen vraag van consumenten goed op te kunnen vangen. Om deze reden wil het grootste gedeelte van de ondervraagde MKB bedrijven (56%), zelf meer kennis over online marketing opbouwen en af en toe specialistisch online marketing advies inroepen. Marketing Madheads lanceert hun online marketing platform om juist in deze combinatie te kunnen voorzien.

Nieuw platform om laagdrempelig aan eigen vindbaarheid te werken
Dat de inhaalslag door MKB bedrijven niet op zich laat wachten, merkt ook Eric Verheijen, oprichter van website ontwikkelaar Lyfter. “Voor veel MKB bedrijven was de website voor de COVID uitbraak een soort online brochure zonder duidelijk doel,” aldus Verheijen. ”De COVID crisis zorgt er nu voor dat MKB bedrijven hun ‘online aanwezigheid’ willen professionaliseren waardoor de vraag naar nieuwe websites bij ons explosief is gestegen de afgelopen periode. Er is vaak wel een grote achterstand en het kost voor deze bedrijven relatief veel budget om zowel een nieuwe website te lanceren, als ervoor te zorgen dat deze nieuwe website met online marketing ook gelijk goed gevonden wordt.

Daarom ben ik blij dat Marketing Madheads een platform lanceert waarmee bedrijven laagdrempelig zelf aan de slag kunnen met hun vindbaarheid in Google, zonder dat ze aan hun lot overgelaten worden. Als ze hulp nodig hebben, kunnen ze vanuit het platform altijd een specialist inschakelen of zichzelf opleiden met een e-learning.”
delen:
Algemene voorwaarden Hosted by