Bureau Tint: Luister naar je oerinstinct, dat doet de klant ook!

Magazines | Noord Limburg Business nr 4 2018



Lees jij altijd de volledige handleiding of een etiket? Waarschijnlijk alleen als je leven ervan afhangt. Want als je niet oplet, brandt je huis af of krijg je een allergische reactie. In alle andere gevallen komt ‘de scanner’ in ons naar boven; we lezen alleen wat we echt nodig hebben. De rest, daar verspillen we onze energie niet aan!

Dat ‘scannen’ doen we ook als we een website bezoeken of een flyer onder onze neus krijgen. Creativiteit is mooi, mits goed toegepast. Houd er rekening mee, bijvoorbeeld bij het schrijven van een creatieve oneliner, dat het de klant niet te veel energie kost om te ontdekken wat je aanbiedt, hoe hij erbij gebaat is én hoe hij het kan kopen of er toegang tot kan krijgen.

Je speelt hiermee in op het oerinstinct van de mens om te willen overleven, wat zich in het dagelijks leven uit in zoveel mogelijk energie willen besparen:

“Hou je boodschap kort, helder en vooral eenvoudig. Geef er een creatieve twist aan als dit past bij je merk of organisatie én de boodschap versterkt. Zo geef je gehoor aan het oerinstinct van je klant om geen energie te verspillen.”

Stiekem hebben we allemaal een communicatieadviseur in ons. Eén die voor óns kiest of informatie dat op ons pad komt opgeslagen wordt of direct de prullenbak in mag. Het is zaak die onbewust aanwezige communicatieadviseur in onze (potentiële) klant te beïnvloeden. Het begint bij het weglaten van alle ruis, zodat er genoeg plek is voor muziek.

Carla Hermans is communicatieadviseur bij Bureau Tint. Met de ideale combinatie tussen strategie en creativiteit helpt ze je jouw boodschap te bepalen.

Bureau Tint, speels in communicatie bureautint.nl
info@bureautint.nl
077-7630750
delen:
Algemene voorwaarden Hosted by