10 july 2017
10 july 2017
Wetron uit Weert had de visie en de durf om als eerste te schakelen en huurde een cross-dock en vertrekt inmiddels dagelijks met een trein vanuit Kaldenkirchen naar Busto-Gallerate in Noord Italië. De Duitse onderneming Cargo Beamer startte een dagelijkse verbinding op vanuit Kaldenkirchen naar Domodossola in Italië. Het bijzondere hieraan is dat daarmee niet kraanbare eenheden in aanmerking komen voor spoorvervoer. Daarmee boort Cabooter een enorme groeimarkt aan. Hierdoor kan Cabooter behalve containers, kraanbare wissellaadbakken en trailers dus ook niet kraanbare units vervoeren.
Met de komst van de derde treinverbinding start Contargo, een dochteronderneming van de globale logistieke speler Rhenus, een goederentrein tussen Kaldenkirchen en Basel/Wheil am Rhein. De frequentie is vijf keer per week. De trein vertrekt vanuit Basel en wordt in de Rheinhafen gesplitst, één helft gaat door naar Duisburg en één helft gaat door naar Kaldenkirchen. Het voordeel van Kaldenkirchen is de uitstekende strategische ligging aan de grens en de filevrije autobaan A61 aanbinding.
Hans Cabooter: “wij zijn bezig om flexibele concepten uit te denken voor de statische markt die rail gerelateerde logistiek eigenlijk is. Iedereen kan bloktreinen rijden van A naar B, maar samen met onze partners werken wij concepten uit die verkeer wegnemen van de weg, maar met oog voor de kosten. Het moet betaalbaar blijven voor de klant. Daarnaast proberen we door middel van innovatie beter en breder te zijn. Het binnenhalen van de Contargo trein en van Cargo Beamer zijn daar voorbeelden van. Wij zijn partners zoals Wetron dankbaar voor hun durf en visie in hun keuze om mee aan boord te stappen”.
Op de hoogte blijven van onze updates?