Tips voor een succesvolle beursdeelname

10 jaar geleden

Wat zijn jouw doelstellingen?
Het is belangrijk om tijdens de voorbereiding na te denken over de doelstellingen die jij wilt behalen. Waarom wil jij met jouw stand deelnemen aan een beurs? Wat zijn voor jou relevante doelgroepen? Waarom wil jij (nieuwe) producten of diensten presenteren? Door het bepalen van beursdoelstellingen focus je jezelf op het resultaat. Hoe behaal je meeste rendement uit de deelname aan een beurs? Doorloop deze stappen en het jouw beursdeelname zal een succes worden. Deelnemen aan een beurs is een uniek marketinginstrument waarmee je jouw bedrijfsdoelstelling(en) op een efficiënte manier kunt behalen. Concreet betekent dit: leads genereren, een product introducties en contact onderhouden met bestaande relaties. 

Bied wat anders in je stand!
Uit onderzoek blijkt dat een groot deel van de bezoekers 'oriënterende slenteraars' zijn. Ze zoeken informatie (kennis) wat aansluit bij hun eigen behoefte. Deze doelgroep zul je dus gericht moeten wijzen op: nieuwe, belangrijke ontwikkelingen, onderscheidende informatie en kennis. Organiseer iets wat beursbezoekers naar jouw stand trekt. Beweging maakt mensen nieuwsgierig, iets wat geluid maakt, entertainment. En wat te denken van de beurs-hebbedingetjes? Hier geldt wel de opmerking: het moet iets toevoegen aan jouw product of dienst. 

Benoem een beurscoördinator
Voor grotere evenementen of beurs is het onmisbaar om iemand aan te wijzen die voor én vooral tijdens de beurs als centraal aanspreekpunt functioneert, die het overzicht heeft over de standbemanning en die de verantwoordelijkheid neemt om van het evenement een succes te maken.

Bouw alles tijdig op
Maak gebruik van een ervaren standbouwer. Die trekken voor alle voorbereiding voldoende tijd uit en zorgen er immers vooral voor dat de stand op tijd is opgebouwd. Voor klanten van Expo Display Service is er een opbouwteam wat de opbouw van beursstands in binnen- en buitenland kunnen verzorgen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken.

Organiseer een kick-off
Zorg dat alle betrokkenen voorafgaand aan het evenement even rond de tafel gaan zitten. Zorg dat iedereen op de hoogte is van eventueel lopende acties. Maak een draaiboek en zorg dat ook de eventuele backup personen hiervan op de hoogte zijn.

Ook nog op zoek naar tips voor leads? Klik hier

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Noord-Limburg Business nr4 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Noord-Limburg Business is een uitgave van Van Munster Media