21 january 2015
21 january 2015
Sofie Fest
Hoofdredacteur
Roel Welsing is hoofd marketing bij Triodos Bank Nederland. Hij is daarvoor gelauwerd als ‘Marketeer of the Year’. De afgelopen tien jaar was hij mede verantwoordelijk voor de groei van 40.000 klanten naar meer dan 260.000 klanten. Triodos Bank is volgens consumenten een van de meest inspirerende merken van Nederland, en kent de allerhoogste klanttevredenheid in de sector.
Met Verbinden is het nieuwe verkopen wil Roel Welsing marketeers en ondernemers inspireren en overtuigen met een handzame opsomming van slimme tips en nuttige wenken die in gaan op de kansen van verantwoord ondernemen.
Roel Welsing: "Er is een groeiende markt voor verantwoorde proposities. De vraag ligt er, daar ligt niet zozeer de uitdaging. Die zit in het ontwikkelen van het juiste aanbod en het vermarkten daarvan. Steeds meer ondernemers en marketeers zien dat. Ze zijn dat aanbod aan het maken, maar hoe ziet hun marketingstrategie er vervolgens uit? Daarvoor moeten we afstappen van een van de belangrijkste en hardnekkige denkbeelden die in onze maatschappij leven. Wij hebben onszelf aangeleerd om te denken in transacties in plaats van relaties. We denken in producten in plaats van in mensen. Marketeers die relevant willen blijven, kiezen voor het aangaan van echte relaties. Voor de verbinding."
MVO Nederland heeft in haar trendrapport, dat op 20 januari is gepresenteerd, aangetoond dat duurzame voorlopers in het bedrijfsleven gemiddeld 20 procent beter presteren dan bedrijven die niets doen aan duurzaam ondernemen. Dat geldt zowel voor het midden- en kleinbedrijf als voor grote beursgenoteerde bedrijven. Middelgrote en grote bedrijven die oprecht betrokkenheid tonen en dat ook vertellen, vervullen een voorbeeldfunctie op het gebied van duurzame bedrijfsvoering en kunnen tegelijkertijd commercieel succesvol zijn.
In het boek staan interviews met 5 topmanagers van Manutan, La Place, Asito, Bavaria en Philips.
"Roel Welsing slaagt er op inspirerende wijze in het gelijk van duurzaam ondernemerschap weer eens neer te zetten, gebaseerd op eigen ervaring en drive, maar ook door anderen aan dit boek te verbinden", Bart van den Nieuwenhof, CEO La Place
"Inmiddels zijn we de fase van elkaar overtuigen over nut en noodzaak van People. Planet en Profit in de polder voorbij. Is dat erg? Bepaald niet, want het betekent dat we meer en meer aan de slag gaan om daadwerkelijk impact op de maatschappij te maken door het gewoon te doen! Niet alleen de pioniers, maar nu als gehele samenleving", Ron Steenkuijl, voorzitter Nederlandse Vereniging van Commissarissen en Directeuren.
Op de hoogte blijven van onze updates?