10 jaar geleden
10 jaar geleden
Sofie Fest
Hoofdredacteur
De chefs Edwin Soumang (restaurant One, 1 Michelinster), René Brienen (restaurant Brienen aan de Maas, 1 Michelinster), Paul Pollux (restaurant Aubergine, 1 Michelinster), Eric Swaghoven (hotel-restaurant Valuas, 1 Michelinster) en Margo Reuten (restaurant Da Vinci, 2 Michelinsterren) verzorgden tijdens de bijeenkomst in Roermond een exclusieve proeverij van Limburgse asperges.
De bekende gezondheidscoach Rens Kroes hield een presentatie over gezonde voeding en asperges.
Marktleider
Algemeen directeur Michiel F. van Ginkel van ZON fruit & vegetables ging in zijn inleiding kort in op het belang van asperges voor ZON. ‘We liggen in het hart van hèt aspergegebied van Nederland namelijk Limburg, en zijn de grootste aspergeproducent van Nederland. Onze positie als marktleider, met een marktaandeel van ruim 20%, willen we niet alleen vasthouden maar ook verder uitbouwen’, aldus Van Ginkel. Voor de promotie van de asperges heeft ZON een informatieve website (www.aspergetijd.nl) die consument en zakelijke klant kan inspireren en van informatie voorziet over het assortiment, de kwaliteit en diensten die ZON kan leveren, zoals schillen en verpakken. Naast de website gaat ZON dit seizoen veel gebruik maken van Facebook en Twitter om de asperges te promoten.
De asperges van ZON zijn direct afkomstig van de ruim 120 eigen telers, die ze met veel passie telen. ZON levert verpakte en onverpakte asperges, geschild en ongeschild, maar ook noviteiten in kant- en klaar-maaltijden als wokasperges en magnetronasperges. Tevens is ZON partner voor handelspartijen en retail, door mee te denken in zaken als supplychain en schapmanagement.
ZON zal zich ook via andere kanalen nadrukkelijker profileren als Nederlandse marktleider op het gebied van asperges. Zo zullen op 22 april parlementaire pers, 2e Kamerleden en bewindslieden tijdens het traditionele jaarlijkse Nieuwspoort Aspergediner in Den Haag kunnen genieten van ZON-asperges.
Op de hoogte blijven van onze updates?