10 jaar geleden
10 jaar geleden
Sofie Fest
Hoofdredacteur
Het jaar 2014 stond voor een belangrijk deel in het teken van het aanscherpen en verder implementeren van de in 2013 ontwikkelde commerciële strategie van ZON fruit & vegetables. Verkoop via de versterkte veilingklok op de marktplaats enerzijds en meer vraag-gestuurde verkoop aan de specifieke klanten anderzijds, zijn de twee pijlers van deze ingezette koers. De versterking van de klokverkoop heeft naar tevredenheid gewerkt waarbij ZON ook nieuwe kopers heeft mogen verwelkomen.
De prijsvorming voor een aanzienlijk deel van het productaanbod viel in 2014 opnieuw tegen. Dit was het algemene beeld voor de Nederlandse voedingstuinbouw: voor paprika was de prijsvorming ronduit teleurstellend, terwijl, door een aantrekkend prijsniveau gedurende het jaar, voor tomaten uiteindelijk een positieve ontwikkeling kon worden gerealiseerd. De prijzen voor zachtfruit, na een moeilijke start, ontwikkelden zich positief in de 2e helft van het voorbije jaar. Fresh Park Venlo blijft zich positief ontwikkelen. Door de in 2013 gewijzigde bestemming van ‘veiling’ naar ‘fresh & food’ kunnen nu aan nog meer foodbedrijven huisvestingsmogelijkheden worden
aangeboden.
In 2015 is het precies 100 jaar geleden dat de Coöperatieve Veiling Vereniging (CVV) werd opgericht. Op 18 juni 2015 viert ZON het 100-jarig bestaan met een jubileumfeest voor leden, medewerkers, klanten en overige relaties.
Op de hoogte blijven van onze updates?