10 jaar geleden
Het centrum van Nederweert heeft net als andere centra in Nederlandse gemeenten te maken met een veranderend koopgedrag van consumenten. Maar het zijn niet alleen de consumenten die hun gedrag veranderen. Dat doen ook de ondernemers, de detailhandelaren en de vastgoedeigenaren door de jaren heen. Denk bijvoorbeeld aan de invloed van internet. Om die reden is het goed de detailhandelsvisie aan te passen aan ‘de nieuwe tijd.’
Selectie bureau
De gemeente Nederweert gaat dit doen in afstemming met alle belanghebbenden en een gespecialiseerd bureau. Momenteel wordt hiervoor een aanbestedingsprocedure doorlopen. Het bureau krijgt de opdracht om te onderzoeken op welke haalbare manier Nederweert een sterk en vitaal centrum kan realiseren voor ondernemers en consumenten, gericht op de toekomst. Naar verwachting wordt de opdracht maandag 13 juli gegund.
Informatieavond
Voor het zomerreces, op woensdag 15 juli om 20.00 uur, vindt de eerste informatieavond met belanghebbenden plaats in Zaal Centraal in Nederweert. Het geselecteerde bureau licht dan toe hoe en wanneer iedereen zijn inbreng kan geven voor de nieuw op te stellen visie. Ondernemers en direct belanghebbenden ontvangen een schriftelijke uitnodiging, maar alle geïnteresseerden zijn van harte welkom.
Strakke planning
Het doel is om in de zomerperiode alle ondernemers en belanghebbenden nader bij het visieproces te betrekken. Daarna wordt de (concept)visie en de afstemming met belanghebbenden verder uitgewerkt. Het formele traject van inspraak en besluitvorming kan dan eind 2015 doorlopen worden. “We hanteren een ambitieuze planning”, aldus wethouder Mackus. “Mocht bij de participatie van belanghebbenden vertraging optreden, dan schuift de planning van formele inspraak en besluitvorming navenant mee.”
Op de hoogte blijven van onze updates?