9 jaar geleden
De door ZON ingezette versterking van de klokverkoop, waarbij allereerst assortiment en volume van de aangeboden producten werden vergroot, heeft in het voorbije seizoen geleid tot significant betere uitbetaalprijzen dan bij andere afzetorganisaties. ´We monitoren de prijsvorming in de sector continu, en komen tot de conclusie dat onze klok het gewoon goed doet en dat de veilingklok door de bank genomen de beste prijzen realiseert. De waardering van kopers voor het betere en ruimere productaanbod, maar ook voor extra diensten zoals bijvoorbeeld voorverkoop, vertaalt zich naar onze mening daadwerkelijk in resultaat´, zegt Algemeen directeur Michiel F. van Ginkel.
Telers
De waardering door kopers heeft niet alleen geleid tot een groei in het aantal klanten, maar vormt voor ZON ook aanleiding om actief nieuwe telers te gaan werven. ´We willen de versterking van onze marktplaats de komende jaren verder blijven uitbouwen, en dan kom je uiteraard bij het beschikbare areaal uit. In het verleden gingen we er wel eens te vanzelfsprekend vanuit dat telers die interesse hadden in een lidmaatschap zich vanzelf meldden, maar in het verlengde van onze ambities willen we nu graag proactief met nieuwe telers in gesprek gaan die passen bij het ZON-beleid. Schaalgrootte en onderscheidenheid zijn beide nu eenmaal van belang om een bepaald volume te krijgen en te houden. Dat betekent overigens ook dat we herkenbaarder in de markt willen worden, waarbij we graag gebruik zullen maken van het predicaat Koninklijk´, aldus Van Ginkel. ZON hoopt in 2016 voor het eerst in lange tijd het aanbod te kunnen laten groeien.
Op de hoogte blijven van onze updates?