11 uur geleden
11 uur geleden
Eerste plek met een duidelijke boodschap
De opdracht voor de deelnemende teams was om een mbo pop-up experience te ontwikkelen: een tijdelijke tentoonstelling die laat zien hoe mbo’ers de wereld draaiende houden. Team Zuid bedacht een interactieve installatie rond vijf symbolische pilaren, elk voor een belangrijke mbo-sector. Bezoekers konden ontdekken welke sector bij hen paste via quotes, QR-codes en herkenbare verhalen, en hun voorkeur zichtbaar maken met een sticker.
De installatie reist de komende periode door het land en laat zien: het mbo is niet alleen een positieve keuze, maar ook een toekomstgerichte route naar een betekenisvolle bijdrage aan de samenleving.
Samenwerken aan groei en betekenis
De teamleden van Team Zuid kwamen van elf verschillende mbo-scholen uit Zuid-Nederland. Hun samenwerking weerspiegelde de kracht van verbinding, diversiteit en gezamenlijke ambitie. De teamleden van Team Zuid zijn:
- Ties de Kok – Scalda – Zorgprofessional
- Fleur Pors – Gilde Opleidingen – Haarstylist
- Milan Wings – VISTA college – Zelfstandig werkend kok
- Jesse van Dijk – Koning Willem I College – Fotograaf
- Fadoua Oufkir – ROC Nijmegen – Juridisch dienstverlener
- Zoé Rijnders – Summa – International Engineering
- David Sudmeier – Zadkine – Onderwijsassistent
- Sem Schoenmakers – ROC Ter AA – Begeleider Maatschappelijke Zorg
- Stef Klijs – Yonder – Procesoperator
- Chris van Wijnen – Curio – Recht, Verzekeringen en HR
Vooruitblik
De installatie van Team Zuid wordt later dit jaar gepresenteerd aan onder andere het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De studenten zetten zich het komende jaar in om het mbo krachtig op de kaart te zetten en anderen te inspireren hun talenten te ontdekken én te benutten.
Op de hoogte blijven van onze updates?