Bekendheid Noord-Limburg als vrijetijdsregio neemt toe

26 january 2016
Nederlanders maken van alle landen het meest gebruik van het internet. Dat blijkt uit het trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd 2015 dat onlangs werd gepubliceerd.  De ondernemers in de toeristische sector in Noord-Limburg profiteren hier slim van; in 2015 noteerde Leisure Port 26% meer bezoeken op www.liefdevoorlimburg.nl, de website over toerisme en recreatie in Noord-Limburg en Leudal.
 
Volgens het onderzoek worden de verschillende devices naast elkaar en voor verschillende doelen gebruikt. De desktop computer wordt voor een uitgebreide oriëntatie en voor het maken van boekingen. De smartphone wordt vooral ingezet voor het opvragen van contactinformatie om direct ergens te reserveren en voor social media. De tablet dient veelal als inspiratiebron voor een volgende uitstapje of vakantie.
 
Directeur van Leisure Port, Ilse Lenders, kan deze resultaten wel plaatsen. Sinds 2009 brengt zij, samen met de 6 toeristische platforms, actief Noord-Limburg en Leudal onder de aandacht bij potentiele vakantiegangers, dagjesmensen en eigen inwoners. Dat gebeurt onder de merknaam Liefde voor Limburg en er wordt samengewerkt met ruim 400 ondernemers en 8 gemeentes.
 
‘Natuurlijk meten wij hoeveel mensen onze websites bezoeken. Het bezoek van de mobiele website (red. deze wordt automatisch opgeroepen via de smartphone) is explosief gestegen, bijna een verdubbeling. Deze mensen zijn over het algemeen wat minder lang op onze website dan mensen die via de vaste computer naar www.liefdevoorlimburg.nl gaan. De evenementenkalender, wandelroutes en fietsroutes zijn het populairst bij mobiele gebruikers. Social media wordt ook steeds belangrijker voor Liefde voor Limburg. We zijn actief op Instagram, Facebook en vanaf 2016 gaan we ook actief met Bloggers aan de slag om hun persoonlijke Noord-Limburg ervaringen te publiceren’, aldus Ilse Lenders.  
 
Ook de Duitse en Belgische gast weet de (digitale) weg naar Noord-Limburg steeds beter te vinden. In 2015 kwamen er 46% meer Duitsers naar www.lustauflimburg.de en 117% meer Belgen naar www.liefdevoorlimburg.nl.
 
In totaal zijn er in 2015 200.000 bezoekers meer op www.liefdevoorlimburg.nl geweest dan in 2014. Die stijging is volgens Ilse Lenders te danken aan een grotere bekendheid van Noord-Limburg als regio om te recreëren of om op vakantie te gaan. ‘Ook ondernemers zeggen dit; de bekendheid van onze regio neemt toe’.  
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Noord-Limburg Business nr4 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Noord-Limburg Business is een uitgave van Van Munster Media