9 jaar geleden
9 jaar geleden
Sofie Fest
Hoofdredacteur
De Aspergefoodtruck is een nieuw initiatief van ZON fruit & vegetables uit Venlo. ZON is met een jaarlijkse asperge-omzet van ruim 16 miljoen euro en een marktaandeel van ruim 20% de grootste aanbieder van verse kwaliteitsasperges op de Nederlandse markt. Algemeen directeur Michiel F. van Ginkel: ‘we willen de consument in de Randstad meer warm maken voor de Limburgse asperges, want uit onderzoek blijkt dat hier nog een wereld te winnen is. Hier in Amsterdam en de rest van de Randstad consumeren mensen aanwijsbaar minder asperges, mogelijk door een soort drempelvrees voor de bereiding van deze groente’.
ZON introduceert daarom de Aspergefoodtruck, die tijdens het seizoen gedurende twee weken op een aantal plekken in de Randstad de consument laat weten dat er weer volop verse asperges zijn. Ook kan de consument bij de Aspergefoodtruck zien en proeven dat asperges juist heel gemakkelijk klaar te maken zijn. Van Ginkel: ‘We combineren dat ook met bijvoorbeeld schildemonstraties in supermarkten, zodat we de consument echt overtuigen dat het echt niet moeilijk is. Voor klanten die toch liever kiezen voor gemak, zijn er bij veel supermarkten ook geschilde verse asperges te koop’.
Foto: René Brienen en ZON-directeur Michiel F. van Ginkel laden de eerste asperges in de aspergefoodtruck
Op de hoogte blijven van onze updates?