27 june 2016
27 june 2016
Sofie Fest
Hoofdredacteur
Ruim 250 inwoners van Noord-Limburg hebben de afgelopen weken gehoor gegeven aan deze oproep. De campagne van Leisure Port, die de titel ‘Heb jij smaak’ mee kreeg, is daarmee een groot succes. Volgens Ilse Lenders van Leisure Port is er een tendens waarneembaar: ‘Mensen lijken meer en meer hun eigen leefomgeving te waarderen. Vorig jaar heeft een ongeveer gelijke campagne een veel minder reacties opgeleverd.’ Veel van de tips hebben betrekking op de mooie natuurgebieden. De twee nationale parken, De Groote Peel en De Maasduinen springen eruit. Maar ook winkelen en een terrasje pakken zijn zaken die veel genoemd worden.
Met de nieuw verworven tips van inwoners gaat Leisure Port, samen met de toeristische platforms, de campagne Liefde voor Limburg nog verder aanscherpen. ‘Toeristen en recreanten vinden het fijn om te weten hoe ‘insiders’ een gebied beoordelen. De meningen van al die 250 experts helpen potentiële gasten, dagjesmensen en toeristen, om voor Noord-Limburg te kiezen als volgende bestemming’, aldus Lenders.
Op www.liefdevoorlimburg.nl/hebjijsmaak zijn alle 250 smaken te bekijken. De ‘smaken’ zijn verzameld door promotieteams die op verschillende plekken in Noord-Limburg actief zijn geweest. Daarnaast zijn er 6 afleveringen van het televisieprogramma ‘Heb jij smaak’ uitgezonden op alle lokale omroepen waarin op zoek gegaan werd naar de mooiste plekjes. Via Facebook wordt ook aandacht besteed aan de campagne; inzenders van smaken dingen mee naar prijzen die beschikbaar gesteld worden door de 450 ondernemers die bij Liefde voor Limburg aangesloten zijn. Het insturen van smaken kan nog tot 1 juli.
Op de hoogte blijven van onze updates?