Nieuws

07-04-2021 18:06

Online en hybride events, blijvend of een hype?

Onlangs heeft Leolux een online event gehost in De Maaspoort. We spreken Hans Filippini Director Marketing & Sales Operations van Leolux en eventmanager Michelle Jaspers van De Maaspoort.

Waarom een online event?
Hans Leolux is een high-end meubelmerk, samenwerking met dealers is belangrijk voor ons. Normaal gesproken ontmoeten we onze dealers regelmatig live. Vanwege de corona-maatregelen hebben we veel van onze dealers al lang niet meer live gezien. We wilden graag nieuws delen over nieuwe producten en acties. Een mail vanuit De Maaspoort triggerde mij om na te denken over een professioneel webinar.
 
Spannend zo’n nieuwe technieken. In hoeverre was de voorbereiding anders dan bij een regulier event?
Hans Het was super spannend! Je spreekt toch voor een lege zaal, hoe zou dat zijn? En hoe kunnen we de interactie met ons publiek op gang brengen? Al snel kwamen we op het idee om het webinar in talkshow-vorm te doen. 
 
Wat doe je als eventmanager anders dan bij een live event?
Michelle Bij een live event gaat veel vanzelf zoals bijvoorbeeld de interactie met publiek. Bij een online event moet je hier goed over nadenken hoe je dit gaat faciliteren en stimuleren. Verder is de techniek nog belangrijker. Een online event moet gelikt en professioneel eruit zien, dat kan alleen met goede technici en de juiste apparatuur. 
 
Hoe was jullie ervaring met De Maaspoort?
Hans Het was fijn dat wij ons konden focussen op de inhoud. Ik wist dat De Maaspoort een professionele organisatie is waarbij ik mij geen zorgen hoefde te maken over de technische kant. Ook was het erg fijn dat er zo snel geschakeld kon worden. Binnen een week was het totale event geregeld. 

Meer lezen over de reactie van de kijkers, of de verwachtingen van Hans zijn uitgekomen en tips voor bedrijven die ook een online event willen hosten? Lees het hele artikel vanaf 16 april in de nieuwste editie van Noord-Limburg Business. 

Foto: Selin Yildirim
delen:
Algemene voorwaarden