21 july 2022
21 july 2022
De campagne ‘Maas in het Midden’ voert de slogan ‘Bekijk het eens van de andere kan!’. “De Maas verbindt het bourgondische Noord-Limburg met het ‘goeie leven’ van het Brabantse Land van Cuijk. Wij willen met deze campagne laten zien hoe leuk het kan zijn om de Maas over te steken en met eigen ogen te gaan bekijken hoe interessant het aan de andere kant van die Maas is.”
Dat het interessant ís, daar hoeven Teisman en Jansen niet meer van te worden overtuigd. Aan beide zijden van de Maas liggen unieke natuurgebieden, met het Nationaal Park De Maasduinen en het UNESCO-gebied De Maasheggen als de meest aansprekende voorbeelden. Bovendien zijn in het landschap de sporen van vele eeuwen van vaderlandse geschiedenis bewaard gebleven. Zoals de (Slag om de) Mookerhei, het Romeinse verleden, Middeleeuwse kloosters en kerken en de Tweede Wereldoorlog. Verder zijn in de loop van de jaren vertakkingen van de Maas ontstaan die bij met name watersporters populair zijn. Het Leukermeer, De Mookerplas en de Kraaijenbergse Plassen zijn daar bekende voorbeelden van.
De Maas oversteken
De twee toeristische marketingorganisaties hebben samen nieuwe fiets- en wandelroutes gemaakt, die als belangrijkste overeenkomst hebben dat ze in alle gevallen aan twee zijden van de Maas lopen én dat op minimaal twee plekken die Maas kan worden overgestoken. Dat laatste kan via een van de veerponten, maar ook via de nieuwe fietsbrug Cuijk-Mook of een van de bestaande Maasbruggen.
In de komende maanden gaan Visit Land van Cuijk en Visit Noord-Limburg, via sociale media en andere kanalen, toeristen en recreanten attenderen op de aantrekkelijkheid van de gezamenlijke Maasregio’s.
Mocht deze eerste samenwerking tussen Visit Noord-Limburg en Visit Land van Cuijk succesvol verlopen, dan wordt de campagne ‘Maas in het Midden’ in de komende jaren verder uitgebouwd met bijvoorbeeld Maasoverschrijdende evenementen en met activiteiten van ondernemers in de beide regio’s.
Op de hoogte blijven van onze updates?