Column Qwezz Cloud: Wi-Fi Trubbels

Magazines | Noord-Limburg Business nr 1 2018



Paul Engelen, directeur-eigenaar Qwezz Cloud

“Nog maar een kopje koffie?”, vraagt je werknemer je voor de vierde keer deze ochtend. Je knikt, terwijl je duimendraaiend naar je beeldscherm kijkt. Slechts één streepje van je Wi-Fi verbinding is zichtbaar. Je controleert nogmaals je internetverbinding. “Weinig bereik”, mompel je.

Je besluit je beklag te doen bij je internetaanbieder. Zij plaatsten nieuwe apparatuur voor je. Het bereik is inderdaad weer top. Helaas is de snelheid er niet veel beter op geworden. Wederom neem je contact op met je internetaanbieder. Een half uur lang mag je genieten van een pauzemuziekje. Tijd voor een kopje koffie. Nadat je een poosje de “eerstvolgende wachtende in de rij” bent geweest, vertelt de vriendelijke telefonist dat volgens zijn gegevens het signaal bij hen goed doorkomt. Er zit geen verlies in de lijn en een storing is onbekend.

De beleefde telefonist verbindt je door met de salesafdeling, die je kan adviseren over nieuwe apparatuur. Wanneer je aangeeft dat de apparatuur recent is aangeschaft, krijg je het advies om het modem te herstarten. Terwijl je hiermee bezig bent wordt de verbinding plotseling verbroken… weer een probleem minder voor de beleefde telefonist.

Komt deze situatie je pijnlijk bekend voor en wil je dat iemand je problemen voor je op kan lossen? Wil je weten hoe je met één Wi-Fi netwerk op meerdere locaties kunt werken? Wil je weten of je data op het draadloos netwerk voldoende beveiligd is én aan de voorwaarden van de AVG voldoet? Heb je wellicht een andere ICT-vraag? Neem contact op met Qwezz Cloud, dan komen we vrijblijvend een keer op de koffie. info@qwezz.nl 0478-511522 www.qwezz.nl
delen:
Algemene voorwaarden Hosted by