Verschenen in Noord Limburg Business nr 6 2018

In de rubriek ‘De stijl van’ wordt een ondernemer uit de regio Noord-Limburg bij modezaak Jansen-Noy gekleed door styliste Marie-José Korsten. Ditmaal is Frank Huizenaar, mede-eigenaar van Huizenaar Kappers, aan de beurt.

Fotografie: Laurens Eggen

Frank Huizenaar is samen met zijn zus Jeannine eigenaar van acht kapsalons, drie schoonheidssalons, twee haarwerkinstituten en een geaccrediteerde kappersacademie. Inmiddels telt de Huizenaar Groep 80 professionele stylisten. “Zowel mijn vader als mijn moeder stammen uit echte kapperfamilies. Mijn opa startte in 1934 al met een eigen zaak.” Zijn kledingstijl omschrijft Frank als casual chic. “Vroeger droeg ik buiten de zaak nog wel eens een pak, maar daar ben ik inmiddels van afgestapt. Ik heb Marie-José carte blanche gegeven wat betreft de kleding. In verband met de omvang van het bedrijf knip ik zelf niet meer mee, maar ik vond het wel altijd erg leuk wanneer een klant tegen mij zei: “Verras me maar.” Marie-José heeft samen met Fashion Guides Ingrid en Paul van Jansen-Noy vooral gekeken naar kleding die Frank juist niet in zijn kast heeft hangen: kleding met een stoere, casual look én een pak. “Met het figuur van Frank kun je alle kanten op. Met name rustige kleuren zoals donkerblauw en diverse grijstinten staan hem erg goed.



OUTFIT 1: CHIC MET EEN CASUAL UITSTRALING
Omdat Frank tegenwoordig zelden nog een pak draagt, heeft Marie-José juist een subtiel gesneden grijs pak voor hem uitgezocht, in combinatie met een zwart overhemd. Door de zwarte schoenen met dikke witte zool en goudkleurige veterringen en veterstiften krijgt het pak een hippe, niet te klassieke uitstraling. “De kleur en de snit staan hem erg goed. Aan de achterzijde van het jasje zijn twee splitten aangebracht, dat maakt het geheel wat breder. De hippe Ray-Ban bril van Frank maakt de look helemaal af.” “Ik ben zeer gecharmeerd van deze oufit en had niet verwacht dat ik nog eens een pak zou dragen. De combinatie met de schoenen en de bril maakt het casual-chic en dat spreekt me aan”, zegt Frank tevreden.



OUTFIT 2: STOER IN GROEN
Groen is een kleur waar Frank wat minder mee heeft. Om hem uit te dagen, bestaat outfit twee uit een donkergroen jasje met een vergrijsd groen vlekkenpatroon, in combinatie met een donkergrijze coltrui. Het schaartje aan de achterzijde van de jeans, het logo van het merk, is een leuke knipoog naar het kappersbedrijf. Eyecatchers zijn de hoge schoenen met gevlekte koeienhuid en de knalrode veters. “Ik vind dit een heel leuk geheel, zeker die veters”, zegt Frank enthousiast. Marie-José: “De col kan Frank heel goed hebben en dat jasje in vergrijsde tinten groen staat hem prima. Die rode veters zien er vlot uit.”



OUTFIT 3: WINTERS TEGENWICHT
Voor de derde outfit pakt Marie-José een donkerblauwe destroyed jeans met beige accenten uit het rek. De broek biedt tegenwicht aan de nette trui en jas in camelkleuren, die een winterse uitstraling hebben. De schoenen in verschillende natuurtinten zijn voorzien van een krokodillenprint die terugkomt in de riem. Frank vindt de schoenen iets te netjes, “maar die broek zou ik wel in mijn kast willen hebben hangen.” Naast kledinginspiratie heeft hij ook zeker inspiratie voor zijn bedrijf opgedaan. “Het persoonlijk advies dat Marie-José en Jansen-Noy bieden, sluit aan bij mijn bedrijfsvisie. Dat is wat jou als adviseur onderscheidt van een gewone kapper.”


AAN DEZE RUBRIEK WERKTEN MEE:
- Marie-José Korsten, Feel Good Expert
-Modezaak Jansen-Noy uit Sevenum
-Danaika Willemsen en Kristel Minten, Huizenaar Kappers
-Pearl Opticiens Venlo
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven

Noord Limburg Business nr 6 2018

Coverstory Kurstjens Recycling: Toekomstgericht en duurzaam ondernemen voor bedrijf en regioBen Tiggelaar over zijn comfortzone, diversiteit en ObamaKVK over bedrijfsopvolging: "Start op tijd met stoppen"Interview Jacco Vonhof, MKB NederlandColumn Voor de Zaak: Mediaton, onnodig of goed alternatief?Column TRIAS: Bedankt aan alle klanten en relaties voor 20 jaar toonaangevend subsidieadviesRuhl Haegens Molenaar: Doelen stellen loontColumn RDC: Maak het verschil met kleurColumn Ondernemend Nederland: Nee tegen hogere BTWVNO-NCW Midden over de banenafspraak: Stand van zakenCONNECTED: Succes door nieuwe inzichten vanuit topsprekersDe stijl van: Frank HuizenaarJDS en Schouwburg Venray: " De automatisering in een schouwburg is cruciaal"Topvrouwen Special: De stand van zaken rond het wettelijk streefcijferTopvrouwen Special: Interview Aukje Kuypers Zakenvrouw van het Jaar 2018Topvrouwen Special: Provincie Limburg heeft behoefte aan meer vrouwelijke kandidatenTopvrouwen Special: Wilma Delissen, burgemeester Peel en Maas Topvrouwen Special: Naomi Lonwijk, uitzendbureau Detechco SkillsTopvrouwen Special: Floor Billekens, FLOOR Models & HospitalityTopvrouwen Special: Ineke Gutterswijk-Luiten, VVV-VenloTopvrouwen Special: LWV: Wanneer besluit je als vrouw dat je jouw ambities waar wilt makenTopvrouwen Special: Marie-Jose Korsten, Feel Good Expert over stylingTopvrouwen Special: Corry Bos, PuntComma over coachingTopvrouwen Special: Vivian Kersten, Rendiz over sociaal ondernemenJaarbeurs Meetingmoods Filosofie: Memorabele events creëren met kleuren, tonen en smaken
Noord-Limburg Business is een uitgave van Van Munster Media