VVV-Venlo: Als ambassadeur iedere klant aandragen bij andere bedrijven

Magazines | Noord Limburg Business nr 6 2019



Een partnerschap aangaan met VVV-Venlo is een. Een geslaagde win-win situatie creëren is stap twee. Maar er uiteindelijk een doeltreffende driehoekscombinatie van maken; dan hebben we een successtory te pakken binnen het VVV-Venlo Netwerk. En daar zijn we naar op zoek! Over de succesvolle samenwerking tussen ACS Cleaning, Office Depot|Viking én VVV-Venlo.


"ACS Cleaning is sinds het seizoen 2003-2004 partner van VVV-Venlo", vertelt Xander van de Kamp (47), directeur-eigenaar. "ACS Cleaning is begonnen als klein regionaal bedrijf. We zijn inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste schoonmaakbedrijven in de regio. En daarmee tevens ambassadeur voor onze klanten. Zo probeer je elkaars netwerk te verstevigen, zodat ze uiteindelijk ook in de club kunnen gaan ef blijven investeren. Men ziet: we kunnen er wat uit halen, dus stoppen we er ook wat in."

Bob Huibers (35) is marketing Executive Communication & PR Europe bij Office Depot|Viking, kantoorartikelenleverancier en partner van VVV sinds 1 juni 2018: "Inderdaad, je gaat toch mak-kelijker met elkaar in gesprek. En dat bewijst dat zo'n netwerk, in dit geval geëngageerd door een voetbalclub, kan functioneren. Buiten exposure is handel een van de belangrijkste zaken die we uit het netwerk halen. Belangrijk is wel dat je dan ook kijkt wat je eruit haalt. En dat probeert te monitoren."

En wat is nou die concrete successtory over beide bedrijven? Van de Kamp: "Het contact met Office Depot|Viking is ontstaan in augustus 2018, bij de wedstrijd Utrecht-VVV. Ik raakte in gesprek met een vertegenwoordiger van het bedrijf. We hebben daar toen gepraat over de schoonmaak binnen Office Depot. Uiteindelijk hebben we, weliswaar een jaar na dato en diverse gesprekken met verschillende personen, een deal gesloten en zijn we vaste partner van Office Depot geworden op het gebied van schoonmaak. Vice versa werkt het echter ook. Concreet bestelt ACS Cleaning alle kantoorartikelen bij de medepartner van VVV-Venlo. Van bureaus en stoelen tot kapstokken. "Ik probeer zoveel mogelijk bij klanten te kopen", geeft Van de Kamp aan.

Maar er is meer. "Je probeert elkaar op allerlei vlakken te helpen. Ik probeer ook mijn eigen netwerk van klanten in te zetten. Een kruiwagen te zijn en mensen te verbinden. Soms pleeg ik even een belletje met een klant, zodat de sales-afdeling van Office Depot|Viking vervolgens kan bellen. Gaat toch net even iets makkelijker" geeft Van de Kamp aan. Huibers: "Onze accountmanagers die Europa breed met grote jongens om tafel zitten, komen ook bij VVV-Venlo. Daar proberen ze bedrijven die ze in het netwerk van VVV tegen komen, ook weer te verbinden aan eigen klanten. Dat is ook het nut van het VVV-netwerk: verbinden in de breedste zin des woords."

Zo'n successtory is het bewijs dat het partner-schap van VVV-Venlo een goede investering is. En investeren, dat is het toverwoord. "Je moet er gewoon veel energie insteken. Er komt niks aanwaaien", zegt Van de Kamp. "Je moet absoluut bij de netwerkactiviteiten aanwezig zijn en je in het netwerk vastbijten. Je commitment tonen aan het netwerk van de club en vertrouwen kweken dat je blijft. In goede en slechte tijden. En dat loont!”

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by