Business Flitsen Auto

Verschenen in Noord-Limburg Business nr 2 2009

Netwerkbeveiliging in auto’s

SecureLink heeft als eerste networking en security integrator een overeenkomst gesloten met een grote autofabrikant voor het realiseren van een beveiligde netwerkinfrastructuur in het duurdere segment auto’s. Hiermee wordt een duidelijke meerwaarde gecreëerd ten opzichte van andere fabrikanten. Steeds meer autofabrikanten ontwikkelen een nieuwe generatie auto’s waar datacommunicatie een primaire rol vervult als het gaat om het kunnen beschikken over realtime content voor onder andere gemak (denk aan traphic info) en vermaak (zoals streaming audio/video). Steeds meer topfunctionarissen willen in hun auto kunnen werken alsof zij op kantoor zitten. Veilige toegang tot internet hoort hier zeker bij, waardoor SecureLink de auto’s standaard gaat uitrusten met internettoegang op basis van UMTS of HSDPA en met netwerkbeveiligingssystemen zoals Firewall en Intrusion Prevention. SecureLink is een vooraanstaande Benelux georiënteerde security en networking integrator. SecureLink onderscheidt zich door haar security en networking specialisatie, voorname vendor statussen, managed services en een ongekend hoge klanttevredenheid. Dit gecombineerd met een gestage groei van omzet en organisatie. SecureLink is veelvuldig beloond met awards van de meest vooraanstaande security vendors in de industrie. Haar visie, oplossingen en onderscheid laten zich doorvertalen naar twee woorden; Go Secure!

BUSINESS FLITSEN

noord limburg business | nummer 2 | mei 2009

Nieuwe

bijtellingsregeling

Autoverkopers maken in hun eigen tijd regelmatig gebruik van verschillende auto’s van de zaak. Zij moeten hierbij rekening houden met een bijtelling. De Belastingdienst en de Bovag hebben een overeenkomst bereikt over een nieuwe autodealerregeling die beter aansluit bij de praktijk. De Bovag en de Belastingdienst hebben een Horizontaal Toezichtconvenant over de toepassing van de autodealerregeling met elkaar getekend. Het convenant is op 1 januari 2009 ingegaan. De nieuwe regeling maakt het mogelijk om uit te gaan van de feitelijk door de werknemer gebruikte auto’s, in plaats van de gemiddelde cataloguswaarde van de auto’s die de werknemer ter beschikking staan. Een voordeel hiervan is dat de bijtelling preciezer kan worden berekend. Een te lage of te hoge bijtelling wordt hiermee voorkomen. Ook het privégebruik van milieuvriendelijke auto’s wordt gestimuleerd, doordat deze groep gebruikers de lagere bijtelling krijgt.

Tweedehands auto’s goedkoper

Tweedehandsauto’s worden steeds goedkoper. Dit komt vooral door de verlaging van de aanschafbelasting (bpm) sinds februari vorig jaar. De leaseprijzen van auto’s stijgen daarentegen door de prijsdaling van oude auto’s. Dit blijkt uit woensdag gepubliceerde gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Sinds de zomer van 2007 worden tweedehandsauto’s alsmaar voordeliger, aldus het CBS. De prijsdaling loopt ook in 2009 verder op. In maart waren gebruikte auto’s 9 procent goedkoper dan een jaar eerder.

Door de lagere aanschafbelasting op nieuwe auto’s is het gunstiger om een nieuwe auto te kopen dan een gebruikte. Oude auto’s zijn daardoor minder in trek, met lagere prijzen als gevolg. De leaseprijzen van auto’s zijn in het eerste kwartaal van dit jaar juist met 4,3 procent gestegen. Omdat leasemaatschappijen minder geld krijgen voor de gebruikte auto’s dan waarop ze hadden gerekend, nemen de kosten van leasemaatschappijen toe. Dit compenseren ze in de leaseprijzen, aldus het CBS.

Unieke cabrio toertocht

Zoals inmiddels traditie, organiseert Noord Limburg Business ook dit jaar weer in mei een cabrio autotestdag, speciaal voor vrouwelijke ondernemers. En ook dit jaar verwachten we weer een gezellige en zakelijk interessante netwerkdag te kunnen regelen.

Tijdens deze testdag zullen vijf verschillende, aansprekende locaties in de regio worden bezocht. De testrijders wisselen na elke rit van auto, om alle auto’s goed te kunnen uitproberen. Alleen van de eerste auto-proefrit wordt een testverslag gepubliceerd in de juni-editie van Noord Limburg Business.

Heeft u als vrouwelijke ondernemers interesse in deelname? Heeft u als aansprekende locatie interesse om één van deze bezochte locaties te vormen? Schroom dan niet om contact op te nemen met een van onze medewerkers. Er is in het programma slechts plaats voor vijf locaties en een beperkt aantal testrijdsters. De eerste deelnemers krijgen een plaats, dus reageer snel!

Wij hopen spoedig een telefoontje of mailtje

te mogen ontvangen

Namens het team van Noord Limburg Business

Aysun Saruhan, account manager

T: 024-642 1917

aysun@vanmunstermedia.nl

Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Noord-Limburg Business is een uitgave van Van Munster Media