Lavans: Gezondheid van medewerkers en klanten staat voorop

Magazines | Noord Limburg Business nr 2 2020



Veel bedrijven hebben hun bedrijfsactiviteiten aangepast op de huidige omstandigheden. Dat geldt ook zeker voor Lavans, expert in bedrijfskleding, vloer- en sanitaire hygiëne. Het bedrijf ontwikkelde mede op vraag van enkele vaste klanten zelfs speciale coronaproof producten.


Lavans verhuurt bedrijfskleding, matten, wis-sers en poetsdoeken en zorgt tevens voor het wassen en het vervangen hiervan. Ook voorziet het bedrijf toiletten en kleedruimten van sanitaire apparatuur. Alle werkzaamheden worden volgens het zogenoemde CERTEX-kwaliteits-systeem verricht. "Met name voor onze klanten die in de voedingsmiddelenbranche werken is het heel erg belangrijk dat er hygiënisch wordt gewerkt", licht accountmanager Lisanne van Roij toe. "Zeker nu de productie flink is opgeschaald. De kleding van deze bedrijven wordt standaard in een moderne high-care wasserij behandeld. Maar ook onze andere klanten kunnen rekenen op een goede en hygiënische werkwijze die vanwege het coronavirus verder is aangescherpt. De gezondheid van onze medewerkers en onze klanten staat voorop. Dat betekent dat we op onze eigen werkvloer te allen tijde 1,5 meter afstand houden. Pauzeren in de kantine doen we in extra shifts. Handen worden zeer regelmatig gewassen en we hante-ren verplichte looprichtingen. Onze servicemedewerkers die de producten bij onze klanten moeten bezorgen en ophalen, beschikken in de vrachtauto's over desinfectiedispensers en dragen speciale coronahesjes die de 1,5 meter. afstand extra aangeeft. Daarnaast hebben we met een aantal klanten specifieke afspraken gemaakt. Sommigen plaatsen bijvoorbeeld zelf de te vervangen droogloopmatten op een plek waar onze servicemedewerker deze wisselt voor schone. De klant legt deze dan zelf op de diverse plekken."

Nieuwe producten

Lavans is eveneens gespecialiseerd in het verhuren van sanitairdispensers en heeft in het standaardassortiment onder andere een ruime keuze aan diverse hygiënedispensers voor bij-voorbeeld toiletpapier, zeep en handdoekautomaten. "Met name de non-touch automaten zijn op dit moment extra populair", zegt Van Roij. "Zeker in combinatie met de alcoholische gel. Op verzoek van onze klanten hebben we een speciale zuil ontwikkeld waar deze non-touch alcoholische geldispenser op bevestigd is. De zuil kun je makkelijk verplaatsen en op elke gewenste locatie neerzetten. Denk aan de hoofdingang, de kantine of juist de productie-ingang. Net als bij onze andere producten verhuren we deze zuil en komen we periodiek de alcoholische gel aanvullen zodat we onze klant volledig ontzorgen, zeker in deze tijden. Ook heeft Lavans zelf ontwikkelde katoenen, nylon, maat- en logomatten in het assortiment. Daar is nu de '1,5 m. afstand logomat' aan toegevoegd. Deze zijn in verschillende afme-tingen en oriëntaties te verkrijgen en worden eveneens aangeboden op basis van een huursysteem. Dat betekent dat wij de mat periodiek omwisselen voor een schone mat."

Compliment

Op een klein percentage na van klanten die zich genoodzaakt zagen de deuren gesloten te houden, heeft Lavans haar diensten gelukkig voor bijna al haar 10.000 klanten kunnen voortzetten. "Onze algemeen directeur heeft een groot compliment gegeven aan de medewerkers in vooral de productie en de logistiek. Zij hebben het extra moeilijk in deze coronatijd. Maar toch blijven zij volledig de schouders eronder zetten en zijn ze op positieve wijze gewoon door blijven werken. Kenmerkend voor Lavans, het familiebedrijf waar een informele sfeer heerst. Onze directeur kent alle 230 medewerkers bij naam en die persoonlijke omgang hanteren we ook bij onze klanten. Zij waarderen het enorm dat we met regelmaat vragen hoe het met hen en hun bedrijf gaat. Dat heeft in de loop der jaren veel langlopende klantenrelaties opgeleverd. Ons persoonlijk contact is echt onderscheidend in de branche en dat wordt juist in deze tijden nog eens extra gewaardeerd", aldus accountmanager Lisanne van Roij.

www.lavans.nl

delen:
Algemene voorwaarden