JDS bedrijfsautomatisering bv: Totaaloplossing voor automatisering en telefonie

Magazines | Noord Limburg Business nr 2 2021

Jarenlang werkte John Stroek als accountmanager bij diverse grote partijen waarvan de laatste jaren binnen automatisering. Bij JDS bedrijfsautomatisering bv krijgt hij de kans om met ondernemers aan tafel te schuiven en maatwerkoplossingen te ontwikkelen waar klanten mee vooruit kunnen.
 

Waar er vaak standaardoplossingen worden geboden, gaat JDS bedrijfsautomatisering bv een stap verder door bestaande systemen aan te passen aan de specifieke behoefte van de klant. "We maken daarbij met de bekende standaardproducten een maatwerkoplossing", legt John Stroek uit. "Voor het ontwikkelen van deze oplossingen hebben we diverse specialisten in huis die continu trainingen volgen bij de leveranciers van de hardware en software die we gebruiken. Hierdoor beschikken we altijd over de actuele kennis en ontwikkelen we in relatief korte tijd een oplossing op maat."

Totaaloplossing (of hybride werkplek)

"Bedrijven hebben steeds meer behoefte aan een totaaloplossing voor automatisering en telefonie. Om te analyseren binnen welke structuur en in wat voor omgeving het bedrijf het beste functioneert, doen we een uitgebreid onderzoek naar wat er al is en wat de gewenste situatie is. Kan er bijvoorbeeld een volledige cloud-omgeving gerealiseerd worden, of is een hybride-omgeving de oplossing waarbij zware applicaties (nog) op een server draaien. Dit terwijl de kantooromgeving in de cloud staat." Daarnaast vraagt de nieuwe norm steeds meer naar een hybride werkomgeving in de zin van thuiswerken en op kantoor. Dit betekent eenzelfde veilige werkplek creëren op elk device.

Roadmap

Wanneer John de behoeften en toekomstverwachtingen in kaart heeft gebracht, stelt hij samen met de klant een roadmap op. "In die roadmap is in fases vastgelegd wat de verwachtingen van het bedrijf zijn voor de komende periode wat betreft groei of juist afschaling. Vervolgens gaat een projectleider de oplossing ontwikkelen. Zodra de oplossing draait, wordt deze opgeleverd en geïmplementeerd bij de klant. Daarbij letten we erop dat de oplossing past in de huidige omgeving en dat de werknemers er goed mee kunnen werken. Ook zorgen we er altijd voor dat de betreffende projectleider een rechterhand heeft bij onze servicedesk, zodat de klant bij vragen of problemen ook via deze medewerker kan worden geholpen." Alle communicatie met de klant wordt vastgelegd zodat een collega servicedeskmedewerker kan zien wat er speelt bij de klant en deze kan helpen mocht er iets spelen.

Managed services

Het grote voordeel van een totaaloplossing die door één partij wordt ontwikkeld, is dat je één aanspreekpunt hebt waar je met al je automatiserings- en telefonieproblemen terechtkunt. "Klanten die gebruikmaken van onze managed services, merken dat ze dan sneller geholpen kunnen worden. En wanneer het daadwerkelijk mis dreigt te gaan, hebben we achter de schermen veel sneller in beeld waar de problemen zitten. Zelf zeggen we altijd: 'rust in de organisatie betekent rust bij ons'. Vaak hebben we deze problemen al opgelost voordat de klant er iets van merkt."

 

delen:

Noord Limburg Business nr 2 2021

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden Hosted by