Samenwerking 10DAYS en JDS bedrijfsautomatisering bv

Magazines | Noord Limburg Business nr 3 2021

Lifestyle merk 10DAYS groeit hard. Zo hard dat er vorig jaar dringend behoefte was aan een betrouwbaar en veilig ICT-netwerk. 10DAYS doet sinds september 2020 met volle tevredenheid zaken met JDS bedrijfsautomatisering bv uit Venray.

Het Amsterdamse merk werd in 2007 opgericht door twee creatieve, free-spirited vrouwen. Hierdoor is de term en gedachte freedom diepge-worteld in alles wat 10DAYS doet. CFO Edgar ten Have: "10DAYS is meer dan een modemerk. De collecties bestaan uit ready-to-wear kleding, schoenen, accessoires en HOME items. Het gehele assortiment is tijdloos, voor alle leeftijden en items kunnen moeiteloos gecombineerd worden. In onze zoektocht naar een professionele ICT-specialist hadden we een aantal criteria geformuleerd, zoals ervaring, flexibiliteit en betrouwbaarheid. Na een pitch kwam JDS bedrijfsautomatisering bv als beste naar voren. Een bijkomend voordeel is dat JDS op een steenworp afstand van Grubbenvorst is gevestigd, waar zowel ons distributiecentrum als onze financiële afdeling is ondergebracht."

Roadmap

10DAYS heeft conceptstores in Amsterdam en Leidschendam. "Het zwaarte-punt van onze verkoop ligt echter niet bij onze eigen winkels of de webshop maar bij de retailers die 10DAYS in hun assortiment opnemen, zoals bijvoorbeeld de Bijenkorf. Momenteel hebben we meer dan vijfhonderd verkooppunten in Europa." 10DAYS maakt de laatste jaren een ongekende groei door. "Dan heb je het over tientallen procenten en ook voor dit jaar gaat dat het geval zijn. Dit stelt hoge eisen aan ons automatiseringssysteem."

JDS is sinds 1985 actief en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met dertig IT-specialisten die zich niet alleen bezighouden met soft- en hardware, maar cliënten maatwerkoplossingen bieden voor alle IT-vraagstukken. "Daarnaast hebben we ons eigen datacenter, waar-mee we onafhankelijke en veilige oplossingen in bijvoorbeeld cloud kunnen leveren", vertelt accountmanager John Stroek. "Elke klantrelatie begint met een inventarisering. Wat is er aan hard- en software beschikbaar, wat kunnen we gebruiken en wat moet meteen of op termijn worden aangepakt en hoe ontwikkelt het bedrijf zich de komende jaren? Daarvoor maken we een roadmap met een bijbehorend investeringsplan dat uiteindelijk leidt tot een state of the art systeem. Daarbij zijn betrouwbaarheid, degelijkheid en veiligheid onze kernwoorden. Wanneer een systeem 24/7 beschikbaar moet zijn, betekent dat er wanneer zich een probleem voordoet meteen moet worden geacteerd. Daarvoor hebben we een professioneel serviceteam opgetuigd. Door veel aandacht aan preventie te besteden en door pro-actief te werken verkleinen we de kans op calamiteiten aanzienlijk."

Communicatie

Beveiliging is een steeds belangrijker on-derwerp. "Je hoort het elke dag, grote en kleine bedrijven die door hackers worden lamgelegd met vaak grote gevolgen. We zijn een echte specialist op beveiliging van ICT-systemen, we hebben daarvoor zelfs een ethical hacker in dienst. Problemen voorkomen zit niet alleen in het opwerpen van barricades voor kwaadwil-ligen, maar vooral ook in bewustwording van gebruikers. Weet dat hackers op de meest inventieve manieren voortdurend proberen in je systemen in te breken." Werken aan bewustwording is volgens John Stroek een kwestie van communicatie. "Dat is in ons bedrijf essentieel. Korte lijnen, contacten onderhouden, veel overleggen via vaste contactpersonen en de ontwikkelingen bij de klant nauwgezet volgen, zodat we kunnen meegroeien met hun eisen." Edgar ten Have is blij met de keuze voor JDS bedrijfsautomatisering bv: "De huidige situatie is onvergelijkbaar met hoe we een jaar geleden moesten werken en we ontwikkelen voortdurend verder. Dat is een doorlopend proces, niet alleen omdat we groeien, maar ook omdat de mogelijkheden binnen automatisering voortdurend veranderen. En wij veranderen in nauwe samenwerking met JDS gewoon mee."

www.jds.nl

 

 

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by