Jaap Verhofstad (Bravo): Je kiest voor ons als je online niet dertien in een dozijn wilt zijn

Magazines | Noord Limburg Business nr 4 2021

Jaap Verhofstad (Bravo)

Het stelt toch allemaal niks voor tegenwoordig. Iedereen kan een website bouwen. En nog gratis ook. In Wordpress of één van de vele andere open source systemen kun je zonder voorkennis aan de slag. Jaap Verhofstad, eigenaar van internetbureau Bravo in Baarlo, lacht: "Dat kan. En voor sommige bedrijven is zo'n website een prima oplossing. Maar als je daarvoor kiest, maak je je volledig afhankelijk van die techniek. Bij ons staat techniek altijd in dienst van het design. En dat design weer in dienst van het doel dat je als ondernemer met je website nastreeft."

Jaap Verhofstad is sinds 1999 actief in de online wereld. In juni van dit jaar doopte hij zijn bedrijf officieel om tot Bravo. Een nieuwe naam die beter aansluit bij de breedte van de dienstverlening. Het team van Bravo focust op het ontwikkelen van totaaloplossingen met als belangrijkste bouwstenen branding, webdevelopment en online marketing.

Ik heb een nieuwe website nodig

Dat is vaak de openingszin van bedrijven die bij Bravo aankloppen. Jaap's wedervraag is dan: "Wat is het doel van je website en waarom? Veel bedrijven hebben daar niet direct een antwoord op. Terwijl dat antwoord de basis vormt voor de strategie die wij gaan ontwikkelen. In een brain-stormsessie krijgen we dat antwoord alsnog boven tafel. En komen we tot een strategie en middelenmix waarmee we de klanten van onze klant de beste online ervaring bezorgen. In de volgende fasen buigen onze specialisten zich over het concept en design, de codering, de hosting en eventuele online campagnes die nodig zijn om de doelgroepen te bereiken."

Samenspel van specialisten

Bravo bestaat uit een enthousiast team van zes online experts, ieder met zijn eigen specialisme. Jaap: "Het is een mooi samenspel tussen design, conceptontwikkeling, development en online marketing dat bij elke opdracht ontstaat. We zijn techniekliefhebbers, maar weten ook dat techniek niet zaligmakend is. Een technisch perfecte website met een magere uitstraling of vice versa, daar ben je als klant niet mee geholpen. Bij ons kloppen alle facetten. Het ziet er goed uit én het werkt goed en intuïtief voor de gebruiker."

WOW-websites zonder beperkingen

Wanneer is een maatwerkwebsite interessant voor een bedrijf? Jaap: "Als je online niet dertien in een dozijn wilt zijn. Of als je complexe toepassingen wilt integreren of koppelingen moet maken met externe systemen zoals je ERP- of CRM-pakket. Hoe complex ook, wij kunnen alles maken. We bepalen vooraf samen met onze klant het einddoel en dat doel gaan we halen. Ik durf ook te zeggen dat het WOW-effect groter is van de websites die wij bouwen. Je krijgt bij ons heel veel creativiteit en kwaliteit."

Benieuwd voor welke bedrijven Bravo werkt? Kijk dan op www.bravo.nl/cases.

 

 

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by