Theater de Maaspoort: Succesvoller door verrassen en verbazen

Magazines | Noord-Limburg Business nr 6 2014

Aan het Amerikaans IT bedrijf Google is recent een last onder dwangsom opgelegd door het College van bescherming persoonsgegevens (Cbp). Deze dwangsom kan oplopen tot 15 miljoen euro. Volgens het Cbp wordt bij verwerking van gegevens door Google de privacy van de Nederlandse gebruikers onvoldoende gewaarborgd en handelt zij daarbij in strijd met de Wet bescherming persoonsgegevens.

Iedere ondernemer verwerkt wel op de een of andere manier persoonsgegevens, door het verzenden van goederen, het gebruik van

klantenbestanden, personeelsadministratie of

het bijhouden van bezoekersregistraties op

de website. Vaak zijn ondernemers niet op de

hoogte van de verplichtingen die zij hebben.

Zelfs bij een eenvoudig contactformulier op de website is alertheid geboden.

De wet stelt namelijk eisen aan de gegevensverwerking: alleen relevante gegevens mogen worden verwerkt, de gegevensverwerking moet zorgvuldig zijn en gegevens mogen niet langer worden bewaard dan noodzakelijk is. In veel gevallen moet uitdrukkelijk bij de betrokkenen om toestemming worden gevraagd en is melding van de gegevensverwerking bij het Cbp verplicht. Passende technische en organisatorische maatregelen moeten worden genomen om persoonsgegevens en vertrouwelijke informatie te beveiligen

tegen verlies of enige vorm van misbruik. Zo mogen slechts werknemers toegang krijgen tot gevoelige persoonsgegevens voor zover dat nodig is om hun werk te doen en ook met een ingeschakeld administratiekantoor moeten duidelijke beveiligings- en geheimhoudingsafspraken worden vastgelegd.

Bij niet naleving loopt de ondernemer het risico op een dwangsom, bestuurlijke boete, vordering tot schadevergoeding door klanten en nog schadelijker: negatieve publiciteit. Genoeg redenen om beveiliging van

persoonsgegevens tot een blijvend punt van aandacht te maken.

Neem gerust contact op voor meer

informatie.

Het beheren van relaties is essentieel om klanten te behouden maar ook om nieuwe klanten te werven. Want zeker in de huidige tijd waarin klanten steeds kritischer worden, is uitblinken belangrijk. Uitblinken in alles wat een organisatie doet en daardoor relaties blijven verrassen en verbazen.

Het moet wel leuk zijn!

Volgens trendwatchers leven we in de nieuwe sixties. Mensen zijn op zoek naar vrijheid, ontplooiing, vrolijkheid en alles moet vooral leuk zijn. Niet alleen in kleding, interieur en muziek komen de sixties steeds vaker terug. Het volledige dagelijkse leven en ook de manier van

zakendoen worden hierdoor beïnvloed. Het moet vooral leuk zijn!

Steeds meer bedrijven weten daarom samen met hun relaties de weg te vinden naar De Maaspoort. “De businessclub Theater & Zaken is sinds 2010 uitgegroeid tot een club met 60 leden. Binnen enkele jaren willen we doorgroeien naar maximaal 100 leden”, zegt Linda van Vegchel, manager marketing & sales. “Theater & Zaken is een exclusieve manier om relaties te beheren én te netwerken. De omgeving en live-ervaring maakt elke avond uniek en leuk waardoor relaties het niet snel zullen vergeten. Theater is tevens meer dan ballet en toneel. Ook grote bekende namen als Tineke Schouten, Nick & Simon, Jandino of de Golden Earring staan op het podium. Voor elke relatie een passende voorstelling.” Het nieuwe Scheuten terras biedt ook nieuwe mogelijkheden. Een heerlijk diner vooraf of een borrel na de voorstelling op dit moderne en sfeervol ingerichte terras geeft weer een hele andere beleving. “De Maaspoort is allang meer dan een theater alleen.”

Meer informatie:

www.maaspoortevents.nl | events@maaspoort.nl

Let op de privacy!

Succesvoller door

verrassen en verbazen

Susanne ten Have,

s.tenhave@vlaminckx.nl

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by