Graphic & Mail: Uniek product voor veelzijdig gebruik

Magazines | Noord-Limburg Business nr 6 2014

Uniek product voor veelzijdig gebruik

Graphic & Mail in Venlo is een full service leverancier van grafische producten. Het bedrijf verzorgt uw producten van begin tot einde: van ontwerp tot en met de distributie. Denk hierbij aan etiketten, labels, relatiegeschenken, vlaggen en vele andere soorten zakelijk drukwerk. Onlangs heeft het bedrijf een uniek en zeer veelzijdig product op de markt gebracht: een bedrukte folie dat op glas kan worden aangebracht en kan worden hergebruikt.

Directeur-eigenaar Nino Venezia is erg enthousiast over het nieuwste product binnen het ruime assortiment van Graphic & Mail. “Onze nieuwe folie is in meerdere opzichten een zeer speciaal product. Ten eerste kan het natuurlijk worden bedrukt met elke gewenste tekst, afbeelding, logo of andere (reclame)uiting. Vervolgens kan de folie zonder lijm of andere plakmiddelen zeer eenvoudig aan de binnenzijde van elk glasoppervlak worden bevestigd zoals ramen, deuren en scheidingspanelen. Wanneer de uiting op de folie niet meer relevant is, moet worden verplaatst of om een andere reden moet worden verwijderd, kan de folie heel eenvoudig van het paneel worden gehaald. Door de folie op te rollen kan het later opnieuw worden gebruikt. Bovendien kunnen wij dankzij onze grootformaat printers de folie op elk gewenst formaat bedrukken met een maximale breedte van 133 cm aan één stuk tegen een vaste prijs per vierkante meter.” Het feit dat de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht biedt volgens Venezia bovendien nog extra voordelen. “Omdat het aan de binnenzijde van een pand wordt aangebracht, hoef je vaak geen vergunning aan te vragen. Ook blijft het zicht van binnen naar buiten behouden, terwijl vanaf buiten alleen de boodschap of reclame-uiting te zien is.”

Inmiddels is het product uitvoerig getest en vanaf 15 november j.l. verkrijgbaar. De eerste bestellingen zijn inmiddels geleverd. Klanten hebben louter enthousiast gereageerd over de vele mogelijkheden dat het nieuwe product biedt.

Bedrijven kunnen de folie uiteraard gebruiken voor reclame-uitingen, maar ook voor andere doeleinden is de folie geschikt. “Denk aan het verfraaien van leegstaande panden met het geplaatste folie dat bij andere panden opnieuw kan worden aangebracht, of het afschermen van ruiten en glazen oppervlakken tegen inkijk van buitenaf bij bijvoorbeeld sportscholen, cafetaria’s of beautysalons. Aangezien de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht kunnen ook bedrijven die op een hogere etage zijn gevestigd veilig en verantwoord de folie aanbrengen en verwijderen zonder gebruik te hoeven maken van een hoogwerker.”

Add My Window

Naast de rechtstreekse levering van (reclame)drukwerk aan bedrijven die het gebruiken voor eigen doeleinden, gebruikt Graphic & Mail de folie ook voor een geheel nieuwe vorm van buitenreclame.

“In samenwerking met het bedrijf Add My Window maken we het voor bedrijven mogelijk om op geheel nieuwe wijze te adverterenˮ, vertelt Venezia. “Met behulp van Add My Window is het nu ook voor bedrijven zonder gigantisch marketingbudget mogelijk om op toplocaties te adverteren.” Add My Window bemiddelt tussen bedrijven en particulieren. Particulieren die wonen in centra van grote steden in Nederland kunnen hun raam aanmelden op de site www.addmywindow.com. Vervolgens kiezen bedrijven een locatie uit waar zij voor een periode van minimaal een maand willen adverteren. Graphic & Mail drukt deze kwalitatief hoogwaardige advertenties op de nieuwe folie, waarna vervolgens het team van Add My Window de advertentie vakkundig komt plaatsen op het raam. Add My Window maakt het mogelijk voor bedrijven te adverteren op toplocaties tegen een voordelig tarief. Daarnaast ontvangt de raameigenaar een maandelijkse vergoeding voor de ter beschikking stelling van zijn of haar raam. Een unieke win-winsituatie.

Grootformaat

De unieke folie en de printactiviteiten worden onder gebracht bij Digiprint, dat onderdeel uitmaakt van Graphic & Mail. Onder Digiprint vallen de concepten print-, grootformaat-, etiketten-, textiel en drukwerkradar. Binnen deze deelbedrijven kunnen ondernemers alles op het gebied van print- en drukwerk, grootformaat, textiel en etiketten laten drukken. Binnen de divisie grootformaat gaat het om reclame-uitingen zoals reclameborden, vlaggen, banners, bedrukking op canvas, spanframes, pand- en voertuigbelettering en natuurlijk de nieuwe folie. “Het grote voordeel is dat klanten alles via de bijbehorende websites kunnen bestellen”, licht Venezia toe. “Zij hoeven enkel de teksten, afbeeldingen of logo’s per mail aan te leveren, wij zorgen voor de rest. Dankzij het moderne machinepark is printen in elke gewenste oplage en materiaalsoort mogelijk. Bovendien heeft de klant het materiaal zo snel mogelijk in huis door onze snelle en flexibele werkwijze.”

Als je de heer Venezia vraagt hoe het jaar 2015 eruit zal zien, begint hij te lachen. “2014 is weliswaar nog niet voorbij, maar het was zeker een goed jaar. 2015 zal naar alle waarschijnlijk een fantastisch jaar worden. De nieuwe folie zal hier zeker positief aan bijdragen.” De diensten die Graphic & Mail biedt zullen in de loop van 2015 uitgebreid worden met nieuwe producten.

www.graphic-mail.nl - www.addmywindow.com

Directeur-eigenaar Nino Venezia is erg enthousiast over het nieuwste product binnen het ruime assortiment van Graphic & Mail. “Onze nieuwe folie is in meerdere opzichten een zeer speciaal product. Ten eerste kan het natuurlijk worden bedrukt met elke gewenste tekst, afbeelding, logo of andere (reclame)uiting. Vervolgens kan de folie zonder lijm of andere plakmiddelen zeer eenvoudig aan de binnenzijde van elk glasoppervlak worden bevestigd zoals ramen, deuren en scheidingspanelen. Wanneer de uiting op de folie niet meer relevant is, moet worden verplaatst of om een andere reden moet worden verwijderd, kan de folie heel eenvoudig van het paneel worden gehaald. Door de folie op te rollen kan het later opnieuw worden gebruikt. Bovendien kunnen wij dankzij onze grootformaat printers de folie op elk gewenst formaat bedrukken met een maximale breedte van 133 cm aan één stuk tegen een vaste prijs per vierkante meter.” Het feit dat de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht biedt volgens Venezia bovendien nog extra voordelen. “Omdat het aan de binnenzijde van een pand wordt aangebracht, hoef je vaak geen vergunning aan te vragen. Ook blijft het zicht van binnen naar buiten behouden, terwijl vanaf buiten alleen de boodschap of reclame-uiting te zien is.”

Inmiddels is het product uitvoerig getest en vanaf 15 november j.l. verkrijgbaar. De eerste bestellingen zijn inmiddels geleverd. Klanten hebben louter enthousiast gereageerd over de vele mogelijkheden dat het nieuwe product biedt.

Bedrijven kunnen de folie uiteraard gebruiken voor reclame-uitingen, maar ook voor andere doeleinden is de folie geschikt. “Denk aan het verfraaien van leegstaande panden met het geplaatste folie dat bij andere panden opnieuw kan worden aangebracht, of het afschermen van ruiten en glazen oppervlakken tegen inkijk van buitenaf bij bijvoorbeeld sportscholen, cafetaria’s of beautysalons. Aangezien de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht kunnen ook bedrijven die op een hogere etage zijn gevestigd veilig en verantwoord de folie aanbrengen en verwijderen zonder gebruik te hoeven maken van een hoogwerker.”

Add My Window

Naast de rechtstreekse levering van (reclame)drukwerk aan bedrijven die het gebruiken voor eigen doeleinden, gebruikt Graphic & Mail de folie ook voor een geheel nieuwe vorm van buitenreclame.

“In samenwerking met het bedrijf Add My Window maken we het voor bedrijven mogelijk om op geheel nieuwe wijze te adverterenˮ, vertelt Venezia. “Met behulp van Add My Window is het nu ook voor bedrijven zonder gigantisch marketingbudget mogelijk om op toplocaties te adverteren.” Add My Window bemiddelt tussen bedrijven en particulieren. Particulieren die wonen in centra van grote steden in Nederland kunnen hun raam aanmelden op de site www.addmywindow.com. Vervolgens kiezen bedrijven een locatie uit waar zij voor een periode van minimaal een maand willen adverteren. Graphic & Mail drukt deze kwalitatief hoogwaardige advertenties op de nieuwe folie, waarna vervolgens het team van Add My Window de advertentie vakkundig komt plaatsen op het raam. Add My Window maakt het mogelijk voor bedrijven te adverteren op toplocaties tegen een voordelig tarief. Daarnaast ontvangt de raameigenaar een maandelijkse vergoeding voor de ter beschikking stelling van zijn of haar raam. Een unieke win-winsituatie.

Grootformaat

De unieke folie en de printactiviteiten worden onder gebracht bij Digiprint, dat onderdeel uitmaakt van Graphic & Mail. Onder Digiprint vallen de concepten print-, grootformaat-, etiketten-, textiel en drukwerkradar. Binnen deze deelbedrijven kunnen ondernemers alles op het gebied van print- en drukwerk, grootformaat, textiel en etiketten laten drukken. Binnen de divisie grootformaat gaat het om reclame-uitingen zoals reclameborden, vlaggen, banners, bedrukking op canvas, spanframes, pand- en voertuigbelettering en natuurlijk de nieuwe folie. “Het grote voordeel is dat klanten alles via de bijbehorende websites kunnen bestellen”, licht Venezia toe. “Zij hoeven enkel de teksten, afbeeldingen of logo’s per mail aan te leveren, wij zorgen voor de rest. Dankzij het moderne machinepark is printen in elke gewenste oplage en materiaalsoort mogelijk. Bovendien heeft de klant het materiaal zo snel mogelijk in huis door onze snelle en flexibele werkwijze.”

Als je de heer Venezia vraagt hoe het jaar 2015 eruit zal zien, begint hij te lachen. “2014 is weliswaar nog niet voorbij, maar het was zeker een goed jaar. 2015 zal naar alle waarschijnlijk een fantastisch jaar worden. De nieuwe folie zal hier zeker positief aan bijdragen.” De diensten die Graphic & Mail biedt zullen in de loop van 2015 uitgebreid worden met nieuwe producten.

www.graphic-mail.nl - www.addmywindow.com

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by