Column TRIAS: Nieuwe kansen voor innovatie!

Magazines | Noord-Limburg Business nr 3 2015

‘LEUK’ is het antwoord!

Steeds meer bedrijven zoeken een écht leuke en vermakelijke manier om nieuwe relaties te ontmoeten maar ook om bestaande relaties te beheren. Want immers, saaie vergaderingen heeft iedereen al genoeg. Op basis van die behoefte uit de markt heeft De Maaspoort in 2010 de businessclub Theater & Zaken opgericht. “De businessclub is inmiddels uitgegroeid tot een club met ruim 70 leden. Binnen enkele jaren willen we doorgroeien naar maximaal 100 leden,” zegt Linda van Vegchel, manager marketing & sales.

Agendastress

Een veelgehoord probleem is: “Ik ben al zo vaak weg van huis, mijn partner ziet me nooit meer.” Het is vaak een uitdaging om de privéagenda’s goed op elkaar af te stemmen of om een partner mee te krijgen naar een netwerkevent of borrel. “Hier lag een unieke kans door het prachtige aanbod aan voorstellingen dat wij hebben. Iedereen is naast directeur of salesmanager ook partner, zoon, moeder en ga zo maar door. Bij Theater & Zaken wordt dit gegeven juist benut.”

Maak het leuk

Theater & Zaken is een flexibel businessclublidmaatschap waarvan het programma zowel voor een deel zelf te bepalen is, als gedeeltelijk vaststaat. Superinteressant omdat relatiebeheer op deze manier pas écht leuk wordt. Tevens zijn het avonden waarvan ook de partner ontzettend kan genieten en dit brengt het relatiebeheer tot een geheel nieuw niveau. De omgeving en live-ervaring maken elke avond uniek en leuk waardoor relaties het niet snel zullen vergeten.

Theatertips: Jandino – Grease

Huub Stapel – The Common Linnets

Cirque Stiletto 3 en meer…

Meer informatie: www.maaspoort.nl/businessclub | events@maaspoort.nl

Ron Coenen, Manager Bedrijven TRIAS BV, ron@trias-subsidie.nl, 077-3560100

Nieuwe kansen voor innovatie!

Tussen 1 oktober en 1 december 2015 kunnen binnen het OP-Zuid 2014-2020 subsidieaanvragen worden ingediend. Aanvragen moeten betrekking hebben op Systeemversterking van de Human Capital Agenda of Koolstofarme economie. Wat dit is en welke kansen dit biedt voor uw onderneming leest u hier…

De Subsidieregeling Operationeel Programma Zuid-Nederland 2014-2020 geeft uitvoering aan het Europees Innovatieprogramma voor Zuid-Nederland. Speerpunten van OP-Zuid zijn innovatiebevordering en de overgang naar een koolstofarme economie. Het programma is met name gericht op het innovatieve MKB en het versterken van de samenwerking tussen bedrijfsleven en kennisinstellingen.

Systeemversterking van de Human Capital Agenda:

Projecten moeten zich richten op duurzame versterking van de arbeidsmarkt. Belangrijk is het afstemmen van arbeidsvraag en -aanbod binnen de topclusters. Hierbij wordt bijvoorbeeld gedacht aan het opzetten van innovatieve leer-, werk- en onderzoekomgevingen en het opzetten van samenwerkingsverbanden tussen bedrijfsleven en (technisch) onderwijs.

De doelgroepen zijn het (georganiseerde) bedrijfsleven in de verschillende topclusters. Ook hbo- en wo-instellingen kunnen aansluiten. In deze call is € 5 miljoen subsidie beschikbaar.

 

Koolstofarme economie:

Het doel is de overgang naar een koolstofarme economie ondersteunen in alle bedrijfstakken. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van demonstratieprojecten, opschalingprojecten en pilots. De doelgroepen zijn de partijen die de praktijktoepassing van innovaties op het gebied van koolstofarme technologie en instrumenten kunnen realiseren. Daarnaast kunnen ook partijen meedoen die innovatieve toepassingen of specifieke kennis daarover aanbieden (onder andere de Zuid-Nederlandse steden (gemeenten) en andere overheden, naast bedrijven, woningcorporaties en kennisinstellingen).

In deze call is € 10 miljoen subsidie beschikbaar.

Bent u als organisatie bezig met innovatie en actief in voorgenoemde sectoren en onderwerpen? Dan biedt de OP-Zuid regeling wellicht kansen voor u! TRIAS kan u ondersteunen en ontlasten bij het opstellen van een aanvraag. Zodat u optimaal kans maakt om de subsidie binnen te halen!

Bij een ideale houding zijn de curves van de ruggengraat in één lijn en worden de rugspieren sterk gehouden

OVER EEN ACCORDEON, CURVES EN YOGA

Of iemand nu aan het werk is of naar een hilarische YouTube-video kijkt, het digitale leven zorgt ervoor dat velen in hun stoel hangen in plaats van erop te zitten. Dat hangen kan behoorlijke lichamelijke schade veroorzaken. En daar is niets grappigs aan. Ook zitten veel mensen te lang op een computerwerkplek met een hoge rug, opgetrokken schouders en vooruitreikende nek; dit is bepaald geen goede lichaamshouding. Een langdurige slechte zithouding wordt in verband gebracht met rugpijn, verslapte spieren en zelfs verlies van lichaamslengte.

Met moeilijk incasseerbare facturen krijgt bijna iedere ondernemer wel eens te maken. Om het incassotraject te vergemakkelijken, is het goed om op een aantal zaken te letten. Het helpt uiteraard als al aan de voorzijde de opdracht waarvoor de factuur wordt gezonden duidelijk schriftelijk is vastgelegd en de gemaakte afspraken voor beide partijen helder op papier staan. Daarbij is ook een goed gecommuniceerde betalingstermijn te adviseren. Bij overschrijding van de betalingstermijn kan immers direct actie worden ondernomen.

De betalingstermijn kan worden opgenomen in de overeenkomst of in de eigen algemene voorwaarden. Is geen uiterste termijn afgesproken, dan geldt in beginsel een termijn van 30 dagen nadat de factuur of de prestatie door de debiteur is ontvangen. De maximale betalingstermijn is overigens bij B2B-transacties 60 dagen. Hanteert de contractspartij een langere termijn, dan kan hiertegen verweer worden gevoerd. Slechts in een aantal uitzonderingsgevallen is het mogelijk om een langere termijn overeen te komen: indien partijen uitdrukkelijk een langere termijn van betaling overeenkomen én voor deze termijn een objectieve rechtvaardiging bestaat. Vooraf moet met een langere termijn zijn ingestemd; de enkele vermelding van een 70-dagen betalingstermijn in algemene inkoopvoorwaarden is daartoe niet voldoende.

Naast duidelijkheid over de betalingstermijn is het raadzaam om de gevolgen van de niet-betaling vooraf al overeen te komen en vast te leggen. Men kan afspreken om bij niet-betaling de opvolgende leveringen te mogen opschorten of om enkel door te leveren indien vooraf wordt betaald of zekerheid wordt gesteld. Het opnemen van het verschuldigde rentepercentage en de hoogte van de buitengerechtelijke incassokosten is nodig om deze extra bedragen vervolgens te kunnen innen. Bij B2B-transacties bestaat vooralsnog de mogelijkheid om dit alles contractueel te regelen.

Indien de debiteur na een of meerdere aanmaningen nog niet is overgegaan tot betaling van de openstaande factuur, komt de te nemen vervolgactie. Welke actie het meest geschikt is, zal afhankelijk zijn van de situatie, de onderlinge relatie en of het om een onbetwiste of betwiste vordering gaat. Er kan worden gekozen voor een minnelijke oplossing, bijvoorbeeld door een betalingsregeling te treffen of zekerheid voor het openstaand bedrag te verkrijgen. Mocht een minnelijke oplossing echter niet kunnen worden bereikt, dan is het mogelijk om de openstaande vordering voor te leggen aan de rechter. Bij vorderingen tot EUR 25.000,- kan dit bij de sector kanton en bij vorderingen boven dit bedrag bij de sector civiel. Bij een aanzienlijke vordering is het te overwegen om voorafgaand aan de procedure conservatoir beslag te leggen op bijvoorbeeld het bedrijfspand of de bankrekening. Hiermee wordt voorkomen dat na maanden of jaren procederen het vonnis niet meer kan worden geëxecuteerd. Om een vordering te incasseren kan daarnaast een faillissementsverzoek ten laste van de debiteur worden gebruikt als drukmiddel. Onder deze druk zal de debiteur vaak eerder geneigd zijn de openstaande vordering te betalen, omdat de debiteur (meestal) wil voorkomen dat zijn onderneming failliet gaat.

Vlaminckx Advocaten adviseert u graag over de mogelijkheden op het gebied van incasso en het daaraan voorafgaande traject. Neem daarvoor gerust contact op met Susanne ten Have (s.tenhave@vlaminckx.nl) of Chris Peeters (c.peeters@vlaminckx.nl). n

Doeltreffend incasseren

column juridisch advies

Chris Peeters

Susanne ten Have

Wilt u hier ook staan?

Neem dan contact op met

Aysun Mahubessy-Saruhan

024-6421917 - aysun@vanmunstermedia.nl

Elevated Maps:

maak je eigen unieke 3D-kaart

Afgelopen maand is er een nieuw online concept gelanceerd: Elevated Maps. Maak een 3D-geprinte kaart van je favoriete locatie waar dan ook ter wereld! Stel online het zoomniveau in, kies je stijl en vervolgens de lagen die je graag wilt zien. Tijdens het instellen krijg je direct een impressie van je uiteindelijke 3D-kaart. Als laatste kies je het formaat van de kaart. Binnen 10 werkdagen ontvang je jouw 3D-print thuis! Elevated Maps is onderdeel van Elevated Graphics, dat de brug slaat tussen grafische prints en 3D-objecten door nieuwe schaalbare concepten te ontwikkelen waarbij gebruik wordt gemaakt van het innovatieve ‘elevated printing’ van Océ-Canon. Deze innoverende online tool is één van de meest recente webtools die AppComm heeft mogen ontwikkelen. Dit sluit perfect aan bij onze doelstelling om ‘vernieuwende, effectieve en doordachte’ mobiele apps of webtools te ontwikkelen voor klanten. Een tool die gebruik maakt van Open Data, met daaraan een webwinkel gekoppeld.

Meer informatie over AppComm? Bezoek eens onze website:

www.appcomm.nl, en bestel jouw 3D-print op www.elevatedmaps.com. Face the future!

BNI Barolo Venlo gelanceerd

Op vrijdag 5 juni werd BNI Barolo gelanceerd. Rond 07.00 uur hadden ruim 100 ondernemers zich gemeld bij Van der Valk Venlo voor de ontbijt-introductie. Diverse sprekers en uitleg over het hedendaagse BNI-concept waren de belangrijkste onderwerpen die deze ochtend werden aangesneden. Ook kreeg elk BNI-lid de kans om zichzelf introduceren en aan te geven waar zij naar op zoek zijn. Daarna was het de beurt aan de zaal en kreeg elke aanwezige 6 seconden de tijd om zich voor te stellen en een zoekvraag neer te leggen. Rond half 10 werd de ochtend beëindigd.

BNI Barolo is onderdeel van BNI, de grootste aanbeveling marketing organisatie ter wereld. BNI biedt een positieve, ondersteunende en gestructureerde omgeving voor het ontwikkelen van een stroom aan kwalitatief goede zakelijke aanbevelingen. Dit wil BNI bereiken door haar leden te helpen sterke persoonlijke relaties te bouwen met tientallen andere goede ondernemers. Chapter directeur Carlo Giliam van Alpha Labs nodigt ondernemers in Noord-Limburg van harte uit om een keer kennis te komen maken. bni-limburg.nl

Kijk voor meer

actueel nieuws op

www.noordlimburgbusiness.nl

CONNECTED presenteert sterk kennisprogramma

Het nieuwe kennis- en netwerkevenement CONNECTED dat op dinsdag 29 september in De Maaspoort in Venlo plaatsvindt, heeft haar inhoudelijk kennisprogramma gepresenteerd. In samenwerking met de meer dan 30 partners die zich tijdens het evenement presenteren: lokale overheden, onderwijsinstellingen en bedrijven, is een interessant programma samengesteld.

Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere innovatief ondernemerschap, duurzaamheid, smart industry, servitization en innovatie in het MKB, evenals op de regio gerichte onderwerpen zoals trends & ontwikkelingen in de agrofood marketing, de Greenport campusontwikkelingen en de regionale arbeidsmarkt: de verbinding tussen studenten en het bedrijfsleven. CONNECTED is gratis toegankelijk en heeft als doel nieuwe verbindingen leggen in de ondernemende regio Noord-Limburg. De organisatie wordt daarin ondersteund door hoofdsponsor Rabobank Venlo e.o. en mediapartners Noord-Limburg Business, Chapeau Magazine en BNR Nieuwsradio. Voor meer informatie over nieuwe verbindingen leggen en kennis delen in een inspirerende sfeer is de website www.connectedevent.nl te raadplegen. Er is nog een beperkt aantal mogelijkheden voor organisaties die zich deze dag willen presenteren aan de regio.

Bariton Sef Thissen rijdt Passat

van AutoArena, ArenaLease

Begin dit jaar zijn AutoArena, ArenaLease en de Venlose bariton Sef Thissen partners van elkaar geworden. AutoArena, officieel dealer van onder andere het merk Volkswagen en ArenaLease, de universele leasemaatschappij kunnen zich carsponsor noemen van de Venlonaer van het jaar 2015. Sef rijdt, hoe toepasselijk, in de auto van het jaar 2015; de Volkswagen Passat. Sef Thissen is met name bekend als zanger en organisator van Viva Classic Live. Een concert dat in drie jaar tijd is uitgegroeid tot drie avondconcerten vol klassieke muziek. Door de samenwerking met Opera Vladarski in Wenen heeft Sef inmiddels grote namen naar Venlo weten te halen. Zijn enorme successen van afgelopen jaren hebben onlangs geleid tot de betiteling van Venlonaer van het jaar. AutoArena heeft een exclusieve, zuinige Volkswagen Passat Highline Bluemotion mogen leveren aan Sef Thissen. De Passat is in maart van dit jaar zeer overtuigend uitgeroepen tot Auto van het jaar 2015 en liet daarmee zijn volgers ver achter zich. “De auto van het jaar mogen rijden, betekent verzekerd zijn van geweldig en zeer comfortabel rijden. Zeker als je veel en lang onderweg bent voor concerten en repetities”, vervolgt Sef. Daarnaast regelen AutoArena en ArenaLease ook een tijdelijk wagenpark voor Viva Classic Live, met name bedrijfswagens voor aan- en afvoer van materialen. AutoArena en ArenaLease zijn trots op deze samenwerking. “Uiteraard zullen wij met directie en relaties aanwezig zijn tijdens Viva Classic Live. Daarnaast zijn we met Sef aan het bekijken hoe we verdere invulling kunnen geven om de samenwerking extra kracht bij te zetten”,

besluit leasemanager Eric Leenders. www.sefthissenmusic.nl,

www.autoarena.nl, www.arenalease.nl

Thema Venrayse Ondernemersprijzen bekend

Eind juni presenteerde Joost van der Weiden, voorzitter van het organisatiecomité van de Venrayse Ondernemersprijzen, het nieuwe thema ‘Waanzinnig Ondernemend’ aan de voorzitters van de regionale ondernemersverenigingen. Aan hen de schone taak dit jaar wederom een geschikte kandidaat te zoeken die uitblinkt in dit thema. Voor de Venrayse Ondernemersprijs wordt gezocht naar ondernemers die de betekenissen van ‘Waanzinning’ en ‘Ondernemerschap’ met elkaar weten te combineren tot een unieke onderneming, een onderneming met kenmerken als mateloos avontuurlijk, buitensporig dapper, buitengewoon initiatiefrijk of krankzinnig stoutmoedig. Kortom, het organisatiecomité is op zoek naar de Trynes van de 21e eeuw of naar de Venrayse Elon Musk (eigenaar van o.a. Tesa en SpaceX). Denk ook aan Michael O'Leary (Ryanair baas) die staanplaatsen in zijn vliegtuigen wil maken om zo 30% meer passagiers te kunnen vervoeren en daarmee 20% op de kosten te kunnen besparen. Jaarlijks kiezen de voorzitters van de ondernemersverenigingen uit de regio Venray kandidaten uit hun achterban, die passen bij het thema, waarbij Waanzinnig Ondernemend dit jaar voorop staat. In september worden de kandidaten officieel voorgesteld en gaan zij een intensief traject in. De deskundige jury bepaalt jaarlijks wie de Loek Nelissen prijs wint. Op donderdag 7 januari 2016 vindt de grote presentatie aan het Venrayse publiek plaats in de Schouwburg van Venray tijdens het jaarlijkse Nieuwjaarsevenement van ondernemend Venray.

De ICT-markt staat alles behalve stil. Nu was 2014 al een zeer geslaagd jaar voor de ICT-branche, 2015 belooft een jaar te worden met verdere ontwikkelingen. Noord-Limburg zette een aantal trends op een rij.

Trends in ICT

Wat staat ons te

wachten in 2015?

Big data

Technologische trends zoals Computing Everywhere, IoT, Advanced, Pervasive en Invisible Analytics, Smart Machines, Software-Defined Apps/Infra hebben een gemeenschappelijke factor: het beschikbaar komen van steeds meer data, en hoe deze data waardevolle informatie kan leveren door deze te visualiseren en te analyseren. Die analyses zijn cruciaal, aangezien deze helpen bij het signaleren van potentiele productiviteitsvoordelen voor de organisatie. Om te voorkomen dat je een leger schaarse, en dus dure, programmeurs moet aannemen, kunnen bedrijven gebruik maken van slimme software die de schaalbaarheid van een dergelijk platform benut.

Internet of Things

Het Internet of Things heeft op meerdere gebieden invloed. Wat betreft de consumenten zijn steeds meer huishoudelijke apparaten voorzien van een internetconnectie en komen er steeds meer apparaten op de markt die lichaamsfuncties, gedragingen en leefomstandigheden in kaart brengen. Verbeterde tools voor cloud computing, big data en analytics gaan de complexiteit van machine-to-machine communicatie verminderen. Dit wordt overgenomen door slimme IP-camera’s die 365 dagen per jaar en 24 uur per dag volledig autonoom bedrijfsprocessen kunnen monitoren. Via bijbehorende videomanagementsoftware herkennen ze automatisch elke afwijkende gebeurtenis en wordt indien nodig zowel een beeld-als geluidsopname doorgestuurd naar de verantwoordelijke productiemanager. Dit zal het vertrouwen van de gebruikers laten toenemen en nieuwe business modellen met een duidelijke Return on Investment zullen ontstaan. Tegelijkertijd zal de discussie doorgaan over wat ‘persoonlijke informatie’ is en in hoeverre overheden en bedrijven die mogen gebruiken. Mogelijk komen er zelfs wetten die het gebruik van dataverzamelingen gaan reguleren.

Mobility

Flexibel werken oftewel Mobility en de hybride infrastructuur (integratie tussen cloud en lokaal geplaatste software op een kantoor) hebben impact op de ondersteuning en het beheer van de IT-Infrastructuur en vragen om veel flexibiliteit. Naast de regierol van de servicedesk wordt 24x7 ondersteuning van cruciaal belang. Er wordt namelijk altijd en overal gewerkt. Met flexibel werken als eis vervagen de grenzen van het bedrijfsnetwerk verder waardoor inzicht en controle over bedrijfskritische en privacygevoelige informatie een wettelijke vereiste wordt. Het monitoren van content op de ‘network permiters’ is niet langer afdoende.

Cloud

Clouddiensten zijn inmiddels dusdanig goed ontwikkeld dat eindgebruikers er op kunnen vertrouwen en het kunnen inzetten voor zakelijke doeleinden. In 2015 zullen meer bedrijven overgaan op cloud computing. Voordeel is dat software in de cloud makkelijk schaalbaar is, zowel nationaal als internationaal. Ook komt het bieden van cloudoplossingen tegemoet aan klantwensen om lage prijzen en regelmatige updates. Door informatie-intensieve processen te digitaliseren, kunnen de kosten met wel 90 procent worden verlaagd. Hybride modellen zullen ervoor zorgen dat organisaties een balans vinden tussen efficiënte en dataveiligheid. Een andere belangrijke trend is de transformatie van de werkplek. Daar gaan de kabels verdwijnen. Alles wordt draadloos, niet alleen de netwerkverbinding maar ook opladen, display en docken.

Apps

De komende vijf jaar gaan minder mensen kant-en-klare apps kopen. In plaats daarvan kiezen zakelijke gebruikers componenten van applicaties op basis van hun behoeften en integreren deze in een op maat gemaakte applicatie. Deze tendens heeft ook invloed op de IT-afdeling, nu steeds meer medewerkers uit de gehele organisatie invloed hebben op het IT-beleid en meewerken aan projecten.

Cybercrime

Cyberaanvallen worden steeds complexer en zwaarder, doordat deze geavanceerder worden en verbeterde ontwijkingstechnieken en nieuwe data-exfiltratiemethoden gebruiken. Belangrijke doelwitten zijn onder andere MKB’ers (met meer en meer ransomware) en overheidsinstanties (het stelen van gevoelige informatie). Ook de dreiging gericht op bank- en betaalsystemen wordt groter.

Daarnaast worden cybercriminelen agressiever richting smart devices zoals laptops en mobieltjes en de organisaties die deze data beheren. Bedrijven zullen dus betere maatregelen moeten nemen om hun data te beschermen. Het feit dat mobiel werken, BYOD en het Internet of Things steeds meer gebruikelijk beginnen te worden, maakt dit een nog grotere noodzaak. Hackers zullen dan de software aanvallen waarop deze devices draaien. Zij kunnen zichzelf mogelijk toegang verschaffen tot het bedrijfsnetwerk via de achterdeur, omdat devices die bij deze technologie gebruikt worden, niet worden gezien als ‘computers’ die regelmatig geüpdatet worden. Een preventieve aanpak door onder andere continu te monitoren en het in realtime volgen van attacks levert waardevolle kennis op. Vervolgens zijn gerichte maatregelen te treffen.

Bron: Automatiseringsgids “ICT Trends 2015:

Hoe ziet de markt het ICT landschap in 2015”

Tip

Samenwerking in de ICT keten biedt kansen in het ontzorgen van de eindklant en het bieden van geïntegreerde oplossingen.

Tip

Ten aanzien van cybersecurity moet niet alleen de IT-afdeling paraat staan, maar ook de bewustwording bij het hogere management worden aangewakkerd aangezien alleen zij organisatie brede beslissingen mogen nemen. Via simulaties kunnen directieleden leren waar zij op moeten letten als er een cyberattack plaatsvindt.

Big data

Technologische trends zoals Computing Everywhere, IoT, Advanced, Pervasive en Invisible Analytics, Smart Machines, Software-Defined Apps/Infra hebben een gemeenschappelijke factor: het beschikbaar komen van steeds meer data, en hoe deze data waardevolle informatie kan leveren door deze te visualiseren en te analyseren. Die analyses zijn cruciaal, aangezien deze helpen bij het signaleren van potentiele productiviteitsvoordelen voor de organisatie. Om te voorkomen dat je een leger schaarse, en dus dure, programmeurs moet aannemen, kunnen bedrijven gebruik maken van slimme software die de schaalbaarheid van een dergelijk platform benut.

Internet of Things

Het Internet of Things heeft op meerdere gebieden invloed. Wat betreft de consumenten zijn steeds meer huishoudelijke apparaten voorzien van een internetconnectie en komen er steeds meer apparaten op de markt die lichaamsfuncties, gedragingen en leefomstandigheden in kaart brengen. Verbeterde tools voor cloud computing, big data en analytics gaan de complexiteit van machine-to-machine communicatie verminderen. Dit wordt overgenomen door slimme IP-camera’s die 365 dagen per jaar en 24 uur per dag volledig autonoom bedrijfsprocessen kunnen monitoren. Via bijbehorende videomanagementsoftware herkennen ze automatisch elke afwijkende gebeurtenis en wordt indien nodig zowel een beeld-als geluidsopname doorgestuurd naar de verantwoordelijke productiemanager. Dit zal het vertrouwen van de gebruikers laten toenemen en nieuwe business modellen met een duidelijke Return on Investment zullen ontstaan. Tegelijkertijd zal de discussie doorgaan over wat ‘persoonlijke informatie’ is en in hoeverre overheden en bedrijven die mogen gebruiken. Mogelijk komen er zelfs wetten die het gebruik van dataverzamelingen gaan reguleren.

Mobility

Flexibel werken oftewel Mobility en de hybride infrastructuur (integratie tussen cloud en lokaal geplaatste software op een kantoor) hebben impact op de ondersteuning en het beheer van de IT-Infrastructuur en vragen om veel flexibiliteit. Naast de regierol van de servicedesk wordt 24x7 ondersteuning van cruciaal belang. Er wordt namelijk altijd en overal gewerkt. Met flexibel werken als eis vervagen de grenzen van het bedrijfsnetwerk verder waardoor inzicht en controle over bedrijfskritische en privacygevoelige informatie een wettelijke vereiste wordt. Het monitoren van content op de ‘network permiters’ is niet langer afdoende.

Cloud

Clouddiensten zijn inmiddels dusdanig goed ontwikkeld dat eindgebruikers er op kunnen vertrouwen en het kunnen inzetten voor zakelijke doeleinden. In 2015 zullen meer bedrijven overgaan op cloud computing. Voordeel is dat software in de cloud makkelijk schaalbaar is, zowel nationaal als internationaal. Ook komt het bieden van cloudoplossingen tegemoet aan klantwensen om lage prijzen en regelmatige updates. Door informatie-intensieve processen te digitaliseren, kunnen de kosten met wel 90 procent worden verlaagd. Hybride modellen zullen ervoor zorgen dat organisaties een balans vinden tussen efficiënte en dataveiligheid. Een andere belangrijke trend is de transformatie van de werkplek. Daar gaan de kabels verdwijnen. Alles wordt draadloos, niet alleen de netwerkverbinding maar ook opladen, display en docken.

Apps

De komende vijf jaar gaan minder mensen kant-en-klare apps kopen. In plaats daarvan kiezen zakelijke gebruikers componenten van applicaties op basis van hun behoeften en integreren deze in een op maat gemaakte applicatie. Deze tendens heeft ook invloed op de IT-afdeling, nu steeds meer medewerkers uit de gehele organisatie invloed hebben op het IT-beleid en meewerken aan projecten.

Cybercrime

Cyberaanvallen worden steeds complexer en zwaarder, doordat deze geavanceerder worden en verbeterde ontwijkingstechnieken en nieuwe data-exfiltratiemethoden gebruiken. Belangrijke doelwitten zijn onder andere MKB’ers (met meer en meer ransomware) en overheidsinstanties (het stelen van gevoelige informatie). Ook de dreiging gericht op bank- en betaalsystemen wordt groter.

Daarnaast worden cybercriminelen agressiever richting smart devices zoals laptops en mobieltjes en de organisaties die deze data beheren. Bedrijven zullen dus betere maatregelen moeten nemen om hun data te beschermen. Het feit dat mobiel werken, BYOD en het Internet of Things steeds meer gebruikelijk beginnen te worden, maakt dit een nog grotere noodzaak. Hackers zullen dan de software aanvallen waarop deze devices draaien. Zij kunnen zichzelf mogelijk toegang verschaffen tot het bedrijfsnetwerk via de achterdeur, omdat devices die bij deze technologie gebruikt worden, niet worden gezien als ‘computers’ die regelmatig geüpdatet worden. Een preventieve aanpak door onder andere continu te monitoren en het in realtime volgen van attacks levert waardevolle kennis op. Vervolgens zijn gerichte maatregelen te treffen.

Bron: Automatiseringsgids “ICT Trends 2015:

Hoe ziet de markt het ICT landschap in 2015”

Tip

BYOD en wearables zorgen voor toenemende beveiligingsrisico’s. Een tip is om zakelijke en persoonlijke informatie op mobiele devices te scheiden. Dit beperkt de risico’s, maar niet de gebruikerservaring. Verder geeft het bedrijven controle over de zakelijke datastroom tussen apps en devices en verhoogt het de productiviteit.

Robots op de werkvloer

Robots worden al sinds langere tijd ingezet bij eenvoudig productiewerk in fabrieken zoals in de automobielindustrie en andere industriële sectoren. Dankzij de verbeterde chiptechnologie kunnen robots steeds meer gespecialiseerde taken aan. Via camera’s kijken we met ze mee terwijl ze op Mars monsters nemen of operaties zeer nauwkeurig uitvoeren. Robots die snel en makkelijk nieuwe taken leren worden steeds betaalbaarder. Hiermee neemt de kans dat ze massaal gaan doorbreken bij simpel productiewerk en eenvoudige zorgtaken verder toe.

Tip

2015 staat in het teken van het Internet of Things, maar er zijn nog meer belangrijke drivers zoals wearables, robotics, quanitfied self, singularity, smart cities en 3D printing die onze fysieke omgeving versneld digitaliseren. Het slim en zinvol inzetten van deze nieuwe technologieën vraagt nieuwe creativiteit en samenwerkingsvormen waarbij strategische beslissingen over IT steeds meer door de business en de board genomen gaan worden. Hier liggen kansen voor kleinere en vaak nieuwe aanbieders.

Qwezz Cloud viert feest

Op tweejarige leeftijd stopte Paul Engelen, eigenaar van Qwezz, zijn vingers in het stopcontact en kwam hij onder stroom te staan. Het moet dát moment zijn geweest waarop hij een passie heeft gekregen voor techniek. Al sinds jonge leeftijd is Paul gefascineerd door alles wat met computers te maken heeft. Het kon dan ook niet anders dan dat Paul een onderneming in de ICT zou starten. Die droom kwam in 2005 uit, toen Paul Qwezz begon.

Qwezz is vandaag de dag een professioneel ICT bedrijf, gevestigd in Venray. Paul en zijn team bieden ondernemers en bedrijven kwalitatief hoogstaande en innovatieve ICT-oplossingen. De focus ligt daarbij op cloud-diensten, waardoor je overal kunt werken, wanneer je dat wilt! Ondersteuning wordt geboden tegen een vast bedrag per maand. Uniek is dat klanten alleen betalen voor wat ze écht nodig hebben.

Paul is na 10 jaar nog altijd even gepassioneerd. “Ik geniet ervan om klanten de meest innovatieve en best passende ICT-oplossingen te bieden én op elke ICT gerelateerde vraag een antwoord te kunnen geven. Daarnaast vind ik het van groot belang om jonge ICT-talenten op te leiden en kennis door te geven. Ik ben er bijzonder trots op dat Qwezz een ECABO-erkend stagebedrijf is.” Paul en zijn team vierden het jubileum op 10 juli met een feest voor alle klanten en partners om hen te bedanken voor de prettige samenwerking in de afgelopen 10 jaar. “We kijken uit naar een mooie toekomst!”

Noorderhof 10 - 5804BV Venray

0478-511 522 - www.qwezz.nl

profiel

Onderscheidend in

automatisering

Insign.it is een IT-bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen, leveren, implementeren en beheren van high-available IT-infrastructuren. Insign.it heeft zich ontwikkeld tot een hoogwaardige IT-dienstverlener op het gebied van Application & Desktop Delivery, Server Virtualization, Storage, Networking & Security, Cloud Computing, Managed Services en Software Ontwikkeling.

Insign.it is al vele jaren gespecialiseerd in virtualisatie en alles wat daar direct en indirect mee te maken heeft. Of het nu gaat om het virtualiseren van servers, desktops of applicaties, Insign.it heeft diepgaande kennis van en heel veel ervaring in het gehele traject van adviseren, ontwerpen, implementeren en beheren van virtuele infrastructuren. We helpen bovendien de randvoorwaardes optimaal in te vullen. Denk daarbij aan een SAN of NAS, een snel switched netwerk, firewalls en appliances voor veilige toegang vanaf elke locatie.

Het beheren en onderhouden van uw IT-infrastructuur wordt uitgevoerd door de gekwalificeerde support consultants van Insign.it. Ze maken deel uit van onze diverse kennisteams. Bij de uitvoering van werkzaamheden zorgen wij ervoor dat u een zogenaamd ‘single point of contact’ hebt.

Insign.it heeft door haar ruime ervaring kant en klare concepten op de plank voor onder meer de werkplek binnen uw organisatie. Ook thema’s op gebied van security en monitoring van uw IT-infrastructuren zijn zeer bekend. Onze medewerkers zijn specialisten in het vertalen van klantspecifieke wensen naar IT-infrastructuur oplossingen.

Wilt u meer weten over onze mogelijkheden of wilt u gewoon advies? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Contactgegevens:

Insign.it bv - Noorderpoort 69 - 5916 PJ Venlo, Algemeen: +31 77 4720015

Fax.: +31 77 4720016 - E-mail: info@insign.it - www.insign.it

Volg ons via Facebook, Twitter en LinkedIn.

Regionale

specialisten/zzp'ers

Ondanks het soms wat onzekere bestaan maken steeds meer professionals de overstap van medewerker in loondienst naar zelfstandig ondernemer, regionale specialist of zzp’er. Bedrijven maken graag, en steeds vaker, gebruik van hun expertise en diensten om zo hun kosten verder te kunnen flexibiliseren. De komende 12 maanden zullen wij u in ons magazine op de hoogte houden van alles wat er speelt rondom deze regionale specialisten. Of het nu gaat om hun expertise, de manier van bedrijfsvoering of hoe ze zich profileren op de zakelijke markt.

Na deze aftrap in onze zomereditie bieden wij de deelnemende specialisten ook de kans om zich te profileren of voor elke uitgave een tip aan te leveren. Deze tip kan bestemd zijn voor alle collega’s, of juist voor alle ondernemers in de regio.

De rubriek ‘regionale specialisten’ verschijnt niet alleen print. Ook online hebben we een speciale rubriek op de website waar de deelnemende regionale specialisten te vinden zijn. Worden er door de deelnemende specialisten leuke tips of thema’s aangedragen, dan plaatsen wij deze op de website en indien mogelijk ook in de nieuwsbrief.

Bent u als regionale specialist en/of zelfstandige actief? Wilt u zelf een bijdrage leveren en uzelf in de regio profileren? Dan is deze rubriek iets voor u!

Sander Nuij, PRO-Connect

“PRO-Connect is een actieve, professionele netwerkorganisatie die tijdens haar kleinschalige (lunch-) bijeenkomsten gebruik maakt van een gemodereerde netwerktechniek. Concreet betekent dit dat bij elke bijeenkomst maximaal 20 deelnemers van bedrijven uit Limburg en Zuidoost-Brabant aanwezig zijn. In een aantal gespreksronden vertelt elke deelnemer respectievelijk wie ze zelf zijn en wat hen buiten hun werk bezig houdt, voor wat voor bedrijf zij werken en ten slotte geven zij antwoord op een vraag die buiten hun comfortzone ligt en waarop zij niet voorbereid zijn. Tijdens deze meeting zorgen we uiteraard altijd voor een smakelijke lunch. De 80 tot 90 bijeenkomsten per jaar worden bij verschillende, bijzondere en inspirerende locaties in Limburg en Brabant georganiseerd. Ook werken we veel samen met businessclubs van onder andere diverse golfbanen en profclubs binnen ons werkgebied.

Ik ben van mening dat netwerken draait om het opbouwen van een betrouwbaar en professioneel netwerk, waaruit als een logisch gevolg concrete handel ontstaat. We richten ons primair op bedrijven met ten minste 5 werknemers. Ik nodig iedereen die geïnteresseerd is van harte uit om deze zinvolle en leuke manier van netwerken zelf eens te komen ervaren.”

Carlo Giliam, Alpha Labs

Bij Alpha Labs kunnen ondernemers het complete ICT-beheer uitbesteden, van freelancer tot grote bedrijven en inclusief randapparatuur en mobiele apparaten zoals smartphones en tablets. Dit betekent in de praktijk dat we een betrouwbare en stabiele ICT-omgeving creëren van waaruit de klant diens dagelijkse activiteiten kan uitoefenen. In combinatie met regelmatig onderhoud en bewaking van de essentiële werkplekken, servers en netwerkapparatuur zorgen we voor een structurele verbetering van de ICT-infrastructuur. Om de platte organisatiestructuur van Alpha Labs te bewaken en de lijnen kort te houden doen we dit met een kleiner team van 6 specialisten. Klanten kunnen genieten van onze open eerlijke en eerlijke prijsstelling waarbij ze kunnen kiezen uit drie verschillende pakketten voor een vaste prijs per maand. Bij het Basis-pakket maakt de klant zelf een inschatting of een probleem bij onze helpdesk moet worden gemeld en bij het Plus-pakket trekken we bij potentiële problemen zelf aan de bel en plegen we standaard al uitgebreid onderhoud. Het Compleet-pakket is een vaste prijs-oplossing van het Plus-pakket, waarbij u standaard ook een online Back-up optie bevat die bij de andere pakketten optioneel is.

ICT lijkt een aspect van de totale infrastructuur dat eenvoudig zelf te regelen is, maar vaak gaat het dan bijvoorbeeld bij het onderhoud toch mis met alle gevolgen van dien. Met een team van specialisten en onze vaste tarieven bewijzen we dat het uitbesteden van ICT-beheer zeer professioneel en niet duur hoeft te zijn.

Marco Hendriks (compagnon in

Noord-Limburg) en Sander Nuij

Toekomstbestendig dankzij unieke innovatie en nieuwe showroom

Graphic and Mail: “2015 wordt een topjaar.”

De grafische branche verandert, net als de behoeften van haar klanten. Nino Venezia, directeur-eigenaar van full service leverancier Graphic & Mail, is met nieuwe producten zoals een speciale raamfolie en een uitbreiding naar een pand met uitgebreide showroom inmiddels al op deze rijdende trein gesprongen. “2014 was een mooi jaar, maar in 2015 gaan we stevig doorgroeien.”

Graphic & Mail in Venlo is een full service leverancier van grafische producten. Het bedrijf verzorgt diverse producten van begin tot einde: van ontwerp tot en met de distributie. Denk hierbij aan etiketten, labels, relatiegeschenken, textiel zoals vlaggen en vele andere soorten zakelijk drukwerk. Een bedrijfsonderdeel waar Venezia veel groei in ziet, is die van Grootformaat. “Binnen deze divisie gaat het om reclame-uitingen zoals reclameborden, vlaggen, banners, bedrukking op canvas, spanframes en pand- en voertuigbelettering. Het grote voordeel is dat klanten alles via de website kunnen bestellen. Zij hoeven enkel de teksten, afbeeldingen of logo’s per mail aan te leveren, wij zorgen voor de rest. Dankzij het moderne machinepark is printen in elke gewenste oplage en materiaalsoort mogelijk. Bovendien heeft de klant het materiaal zo snel mogelijk in huis door onze snelle en flexibele werkwijze. Dit biedt onder andere veel mogelijkheden voor grafische bedrijven.” Venezia mag dankzij het ruime assortiment en snelle service diverse grote partijen tot zijn klantenkring rekenen. “Op dit moment zijn we voor bierbrouwerij Lindeboom uit Neer druk bezig met het produceren van de complete huisstijl op allerlei producten. Denk aan vrachtwagens, koelaanhangwagens, voorzetbuffetten, fietsrekken en terrasschotten. Hiervoor heb ik inmiddels een specialist in dienst die al ruim 15 jaar ervaring heeft op het gebied van auto- en vrachtwagen-zeilbelettering. Voor deze persoon is het een uitdaging om grote projecten snel en vakkundig uit te leveren aan onze klanten.”

Innovatieve folie

Een ander product binnen de divisie grootformaat dat voor Venezia uiterst succesvol uitpakt, is de introductie van een nieuwe, innovatieve folie. “Het gaat om een veelzijdig te gebruiken bedrukte folie die op glas kan worden aangebracht en kan worden hergebruikt. Het is in meerdere opzichten een zeer speciaal product. Ten eerste kan het natuurlijk worden bedrukt met elke gewenste tekst, afbeelding, logo of andere (reclame)uiting. Vervolgens kan de folie zonder lijm of andere plakmiddelen zeer eenvoudig aan de binnenzijde van elk glasoppervlak worden bevestigd zoals ramen, deuren en scheidingspanelen. Wanneer de uiting op de folie niet meer relevant is, moet worden verplaatst of om een andere reden moet worden verwijderd, kan de folie heel eenvoudig van het paneel worden gehaald. Door de folie op te rollen, kan het later opnieuw worden gebruikt. Bovendien kunnen wij dankzij onze grootformaat printers de folie op elk gewenst formaat bedrukken met een maximale breedte van 133 cm aan één stuk tegen een vaste prijs per vierkante meter.” Het feit dat de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht, biedt volgens Venezia bovendien nog extra voordelen. “Omdat het aan de binnenzijde van een pand wordt aangebracht, hoef je vaak geen vergunning aan te vragen. Ook blijft het zicht van binnen naar buiten behouden, terwijl vanaf buiten alleen de boodschap of reclame-uiting te zien is.”

Enthousiaste reacties

Inmiddels is het product uitvoerig getest en in de markt gezet. Venezia: “De eerste bestellingen zijn inmiddels geleverd. Klanten hebben louter enthousiast gereageerd over de vele mogelijkheden die het nieuwe product biedt. Want de folie is te gebruiken voor reclame-uitingen, maar ook voor andere doeleinden zoals het verfraaien van leegstaande panden met het geplaatste folie die bij andere panden opnieuw kan worden aangebracht, of het afschermen van ruiten en glazen oppervlakken tegen inkijk van buitenaf bij bijvoorbeeld sportscholen, cafetaria’s of beautysalons. Aangezien de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht kunnen ook bedrijven die op een hogere etage zijn gevestigd veilig en verantwoord de folie aanbrengen en verwijderen zonder gebruik te hoeven maken van een hoogwerker.”

Add My Window

Venezia gaat binnen het bedrijf Add My Window nog een stapje verder met dit product. “Het is in te zetten voor een geheel nieuwe vorm van buitenreclame. In samenwerking met het bedrijf Add My Window maken we het voor bedrijven mogelijk om op geheel nieuwe wijze te adverteren. Met behulp van Add My Window is het nu ook voor bedrijven zonder gigantisch marketingbudget mogelijk om op toplocaties te adverteren.” Add My Window bemiddelt tussen bedrijven en particulieren. Particulieren die wonen in centra van grote steden in Nederland kunnen hun raam aanmelden op de site www.addmywindow.com. Vervolgens kiezen bedrijven een locatie uit waar zij voor een periode van minimaal een maand willen adverteren. Graphic & Mail drukt deze kwalitatief hoogwaardige advertenties op de nieuwe folie, waarna het team van Add My Window de advertentie vakkundig komt plaatsen op het raam. Add My Window maakt het mogelijk voor bedrijven te adverteren op toplocaties tegen een voordelig tarief. Daarnaast ontvangt de raameigenaar een maandelijkse vergoeding voor de ter beschikking stelling van zijn of haar raam.

Nieuwe showroom

Om de klanten de vele mogelijkheden binnen de Grootformaat-divisie nog beter te kunnen laten ervaren, opent Venezia dit jaar naast zijn bedrijf op Fresh Park Venlo ook een showroom op de Sondert in Blerick, waar voorheen autobedrijf Lutgens was gevestigd. “In deze showroom kunnen bedrijven, maar ook (carnavals)verenigingen en particulieren zelf zien wat er allemaal mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan vlaggenmasten van verschillende formaten, maar ook zeil voor overkappingen zoals veranda’s, terrassen en andere vormen van uitbouw en buitenoppervlakten. Klanten kunnen hier zelf kijken en uitkiezen. Vervolgens wordt bij hen thuis of op het bedrijf alles opgemeten.”

Focus op groei

Venezia heeft in 2015 duidelijk ingezet op de groei van zijn bedrijf. Dat geschiedt niet alleen door middel van extra producten en diensten, maar ook door de service verder uit te breiden. “Vanaf april zijn we voortaan ook op zaterdag, en daarmee 6 dagen per week open. Onze focus ligt op kwaliteit. We denken graag mee met de klant over de meest gunstige optie. Innoveren en het verbeteren van de service is nu eenmaal noodzakelijk om in deze branche staande te blijven. Mijn vrouw Anita en mijn beide zonen Enzo en Gino, die allen ook werkzaam zijn binnen het bedrijf, zijn er samen met mij van overtuigd dat Graphic & Mail hier met onze producten uitstekend op inspringen. Iedereen is welkom in onze showroom aan De Sondert. Hier kunnen klanten zelf zien wat we allemaal kunnen leveren. n

www.graphic-mail.nl

www.addmywindow.com

FOTOGRAFIE Marcel Krijgsman

Graphic & Mail in Venlo is een full service leverancier van grafische producten. Het bedrijf verzorgt diverse producten van begin tot einde: van ontwerp tot en met de distributie. Denk hierbij aan etiketten, labels, relatiegeschenken, textiel zoals vlaggen en vele andere soorten zakelijk drukwerk. Een bedrijfsonderdeel waar Venezia veel groei in ziet, is die van Grootformaat. “Binnen deze divisie gaat het om reclame-uitingen zoals reclameborden, vlaggen, banners, bedrukking op canvas, spanframes en pand- en voertuigbelettering. Het grote voordeel is dat klanten alles via de website kunnen bestellen. Zij hoeven enkel de teksten, afbeeldingen of logo’s per mail aan te leveren, wij zorgen voor de rest. Dankzij het moderne machinepark is printen in elke gewenste oplage en materiaalsoort mogelijk. Bovendien heeft de klant het materiaal zo snel mogelijk in huis door onze snelle en flexibele werkwijze. Dit biedt onder andere veel mogelijkheden voor grafische bedrijven.” Venezia mag dankzij het ruime assortiment en snelle service diverse grote partijen tot zijn klantenkring rekenen. “Op dit moment zijn we voor bierbrouwerij Lindeboom uit Neer druk bezig met het produceren van de complete huisstijl op allerlei producten. Denk aan vrachtwagens, koelaanhangwagens, voorzetbuffetten, fietsrekken en terrasschotten. Hiervoor heb ik inmiddels een specialist in dienst die al ruim 15 jaar ervaring heeft op het gebied van auto- en vrachtwagen-zeilbelettering. Voor deze persoon is het een uitdaging om grote projecten snel en vakkundig uit te leveren aan onze klanten.”

Innovatieve folie

Een ander product binnen de divisie grootformaat dat voor Venezia uiterst succesvol uitpakt, is de introductie van een nieuwe, innovatieve folie. “Het gaat om een veelzijdig te gebruiken bedrukte folie die op glas kan worden aangebracht en kan worden hergebruikt. Het is in meerdere opzichten een zeer speciaal product. Ten eerste kan het natuurlijk worden bedrukt met elke gewenste tekst, afbeelding, logo of andere (reclame)uiting. Vervolgens kan de folie zonder lijm of andere plakmiddelen zeer eenvoudig aan de binnenzijde van elk glasoppervlak worden bevestigd zoals ramen, deuren en scheidingspanelen. Wanneer de uiting op de folie niet meer relevant is, moet worden verplaatst of om een andere reden moet worden verwijderd, kan de folie heel eenvoudig van het paneel worden gehaald. Door de folie op te rollen, kan het later opnieuw worden gebruikt. Bovendien kunnen wij dankzij onze grootformaat printers de folie op elk gewenst formaat bedrukken met een maximale breedte van 133 cm aan één stuk tegen een vaste prijs per vierkante meter.” Het feit dat de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht, biedt volgens Venezia bovendien nog extra voordelen. “Omdat het aan de binnenzijde van een pand wordt aangebracht, hoef je vaak geen vergunning aan te vragen. Ook blijft het zicht van binnen naar buiten behouden, terwijl vanaf buiten alleen de boodschap of reclame-uiting te zien is.”

Enthousiaste reacties

Inmiddels is het product uitvoerig getest en in de markt gezet. Venezia: “De eerste bestellingen zijn inmiddels geleverd. Klanten hebben louter enthousiast gereageerd over de vele mogelijkheden die het nieuwe product biedt. Want de folie is te gebruiken voor reclame-uitingen, maar ook voor andere doeleinden zoals het verfraaien van leegstaande panden met het geplaatste folie die bij andere panden opnieuw kan worden aangebracht, of het afschermen van ruiten en glazen oppervlakken tegen inkijk van buitenaf bij bijvoorbeeld sportscholen, cafetaria’s of beautysalons. Aangezien de folie aan de binnenzijde wordt aangebracht kunnen ook bedrijven die op een hogere etage zijn gevestigd veilig en verantwoord de folie aanbrengen en verwijderen zonder gebruik te hoeven maken van een hoogwerker.”

Add My Window

Venezia gaat binnen het bedrijf Add My Window nog een stapje verder met dit product. “Het is in te zetten voor een geheel nieuwe vorm van buitenreclame. In samenwerking met het bedrijf Add My Window maken we het voor bedrijven mogelijk om op geheel nieuwe wijze te adverteren. Met behulp van Add My Window is het nu ook voor bedrijven zonder gigantisch marketingbudget mogelijk om op toplocaties te adverteren.” Add My Window bemiddelt tussen bedrijven en particulieren. Particulieren die wonen in centra van grote steden in Nederland kunnen hun raam aanmelden op de site www.addmywindow.com. Vervolgens kiezen bedrijven een locatie uit waar zij voor een periode van minimaal een maand willen adverteren. Graphic & Mail drukt deze kwalitatief hoogwaardige advertenties op de nieuwe folie, waarna het team van Add My Window de advertentie vakkundig komt plaatsen op het raam. Add My Window maakt het mogelijk voor bedrijven te adverteren op toplocaties tegen een voordelig tarief. Daarnaast ontvangt de raameigenaar een maandelijkse vergoeding voor de ter beschikking stelling van zijn of haar raam.

Nieuwe showroom

Om de klanten de vele mogelijkheden binnen de Grootformaat-divisie nog beter te kunnen laten ervaren, opent Venezia dit jaar naast zijn bedrijf op Fresh Park Venlo ook een showroom op de Sondert in Blerick, waar voorheen autobedrijf Lutgens was gevestigd. “In deze showroom kunnen bedrijven, maar ook (carnavals)verenigingen en particulieren zelf zien wat er allemaal mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan vlaggenmasten van verschillende formaten, maar ook zeil voor overkappingen zoals veranda’s, terrassen en andere vormen van uitbouw en buitenoppervlakten. Klanten kunnen hier zelf kijken en uitkiezen. Vervolgens wordt bij hen thuis of op het bedrijf alles opgemeten.”

Focus op groei

Venezia heeft in 2015 duidelijk ingezet op de groei van zijn bedrijf. Dat geschiedt niet alleen door middel van extra producten en diensten, maar ook door de service verder uit te breiden. “Vanaf april zijn we voortaan ook op zaterdag, en daarmee 6 dagen per week open. Onze focus ligt op kwaliteit. We denken graag mee met de klant over de meest gunstige optie. Innoveren en het verbeteren van de service is nu eenmaal noodzakelijk om in deze branche staande te blijven. Mijn vrouw Anita en mijn beide zonen Enzo en Gino, die allen ook werkzaam zijn binnen het bedrijf, zijn er samen met mij van overtuigd dat Graphic & Mail hier met onze producten uitstekend op inspringen. Iedereen is welkom in onze showroom aan De Sondert. Hier kunnen klanten zelf zien wat we allemaal kunnen leveren. n

www.graphic-mail.nl

www.addmywindow.com

Nino & Anita Venezia in hun nieuwe

onderkomen op Fresh Park venlo

green en funtestdag

Geslaagde netwerkdag

Op dinsdag 9 juni vond de jaarlijkse Green- en Funtestdag van Noord-Limburg Business plaats. Testrijders konden gedurende deze dag de capaciteiten van een aantal nieuwe modellen van bekende merken uitvoerig testen. Noord-Limburg Business kijkt terug op een geslaagde dag en bedankt alle deelnemers, autodealers en locaties van harte!

Testauto’s:

- Mitsubishi Outlander

- BMW i8

- Mercedes CLA Shooting Brake

- Alfa Romeo Giulietta

- Lexus NX300h

- Nissan Leaf

- MINI John Cooper Works

- Renault Espace

- Jaguar XE

Locaties:

- The Scelta Kitchen, Venlo

- Culinair Creatief, Venray

- Boscafé Het Maasdal, Horst

- Art Center De Raay, Baarlo

Deelnemers:

- Jurgen Niemeijer, BEC Sales

- Chantal Teeuwen, Fontys Hogeschool

- Julian Hendriks, JDS

- Antoon Roodbeen, Klaver Energie

- Ralf Kusters, Kusters 2.0

- Job Ebisch, Meulenkamp Advocaten

- Anne Schaeken, ProfCore

- Frank Niessen , ProfCore

- Paul Engelen, Qwezz Cloud

- Mike Sanders, Thovip Ergonomics

- Albert Mey, Van Houtum

Dealers:

- De Maassche BMW en MINI

- Autobedrijf J.Janssen

- Auto Creemers

- Autobedrijf Lennaerts

- Jaguar Demandt

- Smeets Autogroep

- Lexus Sittard

MINI JOHN

Cooper Works

Dealer: De Maassche mini

Afgevaardigde tijdens testdag: Linda Geris

Job Ebisch: “Deze uitvoering van de MINI is een ontzettend sportieve gifkikker! Het interieur is heerlijk futuristisch en daarnaast is het gewoon een auto om lekker mee te rijden. Je zult er echt veel plezier aan beleven!”

Jurgen Niemeijer: “Ik ben onder de indruk van deze MINI, wat een geweldige auto! De verhouding tussen prijs en kwaliteit is goed, zeker als je kijkt naar de exclusiviteit van de auto.”

Ralf Kusters: “Wow! Wat een topauto! Ik kan werkelijk geen enkel minpunt bedenken. Het enige wat ik kan zeggen, is dat je het zelf moet gaan ervaren!”

Frank Niessen: “GE-WEL-DIG! De MINI John Cooper Works was voor mij de leukste auto van de dag! De wegligging is geweldig en het vermogen is top. Natuurlijk heeft de auto een hoge aanschafprijs, maar daar krijg je een hoop voor terug: een gave wagen en vooral heel veel plezier!”

Specificaties

Merk: MINI

Model: Hatchback

Type: John Cooper Works

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 1.998 cc

Vermogen: 231 pk

Koppel: 320 Nm

Verbruik: 1 op 17,5

Acceleratie (0 tot 100): 6,1 sec

Topsnelheid: 246 km/h

Uitrusting: Navigatie, Bluetooth, LED-koplampen, 18’’ LM, Harman Kardon, Park Assistant

Verkoopprijs: € 53.692,-

Leaseprijs: vanaf € 850,-

excl. BTW (full operational, obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. btw)

Vanaf prijs: € 39.995,-

Informatie:

www.demaasscheMINI.nl

'Deze uitvoering van de MINI Cooper is een ontzettend sportieve gifkikker!'

BMW i8

Dealer: De Maassche BMW

Afgevaardigde tijdens testdag: Linda Geris

Antoon Roodbeen: “Wat een super auto! Hij is, mede door de elektromotor, waanzinnig snel. De aanschafprijs is hoog, maar als je kijkt naar de vormgeving, het comfort en de prestaties is de verhouding gewoon goed.”

Mike Sanders: “Ik ben erg onder de indruk van de BMW i8. Werkelijk alles is top aan deze auto: het rijgedrag, de afwerking en het comfort. Het is een fantastische ervaring om in deze wagen te rijden!”

Chantal Teeuwsen: “Wat een waanzinnige auto! Hij is ontzettend mooi, overal is aan gedacht. De BMW i8 is één bonk kracht met een sexy geluid. De aanschafprijs is hoog, maar wel elke euro waard!”

Anne Schaeken: “Ik vind de BMW i8 een stoere en sportieve auto. Het comfort in de auto is goed en prestaties zijn natuurlijk geweldig. Aan de ene kant is hij prijzig, aan de andere kant krijg je er wel een hele hoop voor terug.”

Specificaties

Merk: BMW

Model: i-serie

Type: i8

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 1.499 cc

Vermogen: 362 pk

Koppel: 362 Nm

Verbruik: 1 op 47,6

Acceleratie (0 tot 100): 4,4 sec

Topsnelheid: 250 km/h

Uitrusting: 7% bijtelling,

navigatie, 20’’ LM, leder,

bluetooth

Verkoopprijs: € 152.109,-

Leaseprijs: vanaf € 2000,-

excl. BTW (full operational,

obv. 15.000 p/jr,

4 jaar, excl. btw)

Vanaf prijs: € 138.000,-

Informatie:

www.demaassche-venlo.nl

‘Wat een waanzinnige auto! Hij is ontzettend mooi, overal is aan gedacht.’

Alfa Romeo Giulietta

Dealer: Autobedrijf Lennaerts

Afgevaardigde tijdens testdag: Romeo Arnold

Frank Niessen: “Ik vind de Giulietta een sportieve auto met een fraaie afwerking. De wagen is eigenlijk alles behalve ‘groen’, maar des te meer ‘fun’. Het comfort in de auto is hoog, mede door de fijne leren stoelen. De kwaliteit en de beleving van deze Alfa zijn top!”

Antoon Roodbeen: “Het is een beleving om in deze Alfa te rijden. De wegligging is geweldig en het vermogen indrukwekkend. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is goed.”

Julian Hendriks: “De Giulietta is sportief, compleet en veilig, maar vooral heel erg ‘fun’! De auto is prettig in de omgang en het is een geweldig gevoel om het vermogen van de auto de vrijheid te geven.”

Paul Engelen: “De Alfa Romeo Giulietta is een leuke en sportieve stuurmansauto. De afwerking is verrassend goed. Zelfs over kasseien en zandpaden geeft de auto geen krimp. Ik ben ook erg onder de indruk van de prijs; je krijgt echt heel veel leuks voor je geld!”

Specificaties

Merk: Alfa Romeo

Model: Giulietta

Type: 1750 TBI 240 pk TCT QV

Transmissie: 6 Automaat

Cilinderinhoud: 1.750 cc

Vermogen: 240 pk

Koppel: 340 Nm

Verbruik: 1 op 12

Acceleratie (0 tot 100): 6,8 sec

Topsnelheid: 244 km/h

Uitrusting: Uitrusting: Aluminium Sportpedalen, Donkere koplam-punits, Sportonderstel, Parkeer-sensoren voor en achter

Verkoopprijs: € 36.950,-

Leaseprijs: € 697,- (full operational, obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. btw)

Vanaf prijs: € 37.950,-

Informatie: www.lennaerts.nl

'De Giulietta is sportief, compleet en veilig, maar vooral heel erg ‘fun'

Mitsubishi Outlander

Dealer: Auto Creemers

Afgevaardigde tijdens testdag: Ricardo Vergoossen

Chantal Teeuwsen: “Ik vind de Mitsubishi Outlander een degelijke en soepele auto. Qua vormgeving en afwerking moest ik even wennen, maar de fluisterende motor en het soepele rijgedrag bevielen meteen.”

Mike Sanders: “Deze auto heeft een goede eerste indruk op me achter gelaten. Het was tevens mijn eerste ervaring in gedeeltelijk elektrisch rijden. Ik vind de Outlander een erg complete en goed afgewerkte wagen met een zeer overzichtelijk dashboard.”

Antoon Roodbeen: “Ondanks dat de Mitsubishi Outlander als een blok op de weg ligt, is het rijgedrag prettig en stabiel. De hoge zit van de auto heb ik als zeer aangenaam ervaren. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is zeer goed, mede door de bijtelling van 7 procent.”

Specificaties

Merk: Mitsubishi

Model: Outlander PHEV

Type: Business X-Line

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 2.0 Plug-in Hybride

Vermogen: 240 pk

Koppel: 522 Nm

Verbruik: 1 op 52

Acceleratie (0 tot 100): 11 seconden

Topsnelheid: 170 km/h

Verkoopprijs: € 40.730,-

Leaseprijs: € 649,-

(full operational, obv. 30.000 p/jr,

4 jaar, excl. btw)

Vanaf prijs: € 39.990,-

Informatie: www.autocreemers.nl

'Ik vind de Mitsubishi Outlander een degelijke en soepele auto.'

Nissan Leaf

Dealer: autobedrijf J. Janssen Venlo

Afgevaardigde tijdens testdag: Arjen van Splunder

Job Ebisch: “De Nissan Leaf is erg comfortabel en stil. Het interieur is keurig verzorgd en overzichtelijk. Daarnaast is deze auto rijkelijk voorzien van technische snufjes. Voor een elektrische auto vind ik de Nissan overigens keurig geprijsd.”

Frank Niessen: “Deze auto rijdt ontzettend prettig, maar ondanks dit gegeven heb je toch niet de neiging om hard te gaan. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is volgens mij goed in orde.”

Jurgen Niemeijer: “Ik heb een goede eerste indruk gekregen van de Nissan Leaf. Het is een stille en prettig rijdende auto. De bijtelling van slechts 4 procent is zeer gunstig.”

Julian Hendriks: “Ik ben erg onder de indruk van het rijgedrag van de Nissan Leaf, die rijdt namelijk erg prettig!”

Specificaties

Merk: Nissan

Model: Leaf

Transmissie: Automaat

Vermogen: 109 pk

Koppel: 254 Nm

Verbruik: 150 Wh/km

Rijbereik (NEDC): 199 km

Acceleratie (0 tot 100): 11,5 sec

Topsnelheid: 144 km/h

Uitrusting: ESP, Isofix, Elektromechanische vergrendeling EVSE laadkabel, Automatische airco, Elektrische ramen voor & achter, Armsteun bestuurder, Halogeen

koplampen, Mist/daglicht,

Elektrische buitenspiegels,

Verkoopprijs: € 33.010,- (incl. BTW) inclusief Batterij pakket

Vanafprijs: € 24.110,-

Informatie:

www.autobedrijf-janssen.nl

'Ik heb een goede

eerste indruk gekregen

van de Nissan Leaf.'

Renault Espace

Dealer: autobedrijf J. Janssen Venlo

Afgevaardigde tijdens testdag: Laurens Stoffels

Chantal Teeuwsen: “De Renault Espace rijdt heerlijk. De auto is zeer comfortabel en het interieur is mooi afgewerkt. Daarnaast is

de auto zeer interactief op het gebied van veiligheid. Het is een hele complete auto, je krijgt echt waar voor je geld.”

Job Ebisch: “De Espace heeft een ruim en fraai afgewerkt interieur dat vrij futuristisch oogt. De geteste auto was voorzien van alle mogelijke opties en dus zeer luxueus uitgevoerd."

Ralf Kusters: “Ik ben erg onder de indruk van deze Espace. Het is een verrassend ruime en complete auto.”

Jurgen Niemeijer: “Dit nieuwe model heeft een zeer goede eerste indruk op mij achtergelaten. De auto is uitzonderlijk comfortabel en luxe uitgevoerd. Mede daarom denk ik dat de verhouding tussen prijs en kwaliteit dik in orde is.”

Specificaties

Merk: Renault

Model: Espace

Type: TCE 200 EDC Initiale Paris

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 1.618 liter

Vermogen: 200 pk

Koppel: 260 Nm

Verbruik: 1 op 16,1

Acceleratie (0 tot 100): 8,5 sec

Topsnelheid: 215 km/h

Uitrusting: Renault Multi-Sense® 4Control-systeem voor uitgebreidere persoonlijk instelbare rijbeleving, 4Control vierwielbesturing,

Verkoopprijs: € 50.490,-

Leaseprijs: € 961,- (full operational, obv. 30.000 p/jr, 4 jaar, excl. btw)

Vanafprijs: € 42.990,-

Informatie:

www.autobedrijf-janssen.nl

'De auto is uitzonderlijk comfortabel en luxe uitgevoerd.'

Jaguar XE

Dealer: Jaguar Demandt

Afgevaardigde tijdens testdag: Mark van Ham

Job Ebisch: “Het interieur van de Jaguar XE is prachtig. De auto is hartstikke snel en toch verrassend stil. In mijn ogen een ideale zakenauto voor de ondernemer die eens wat anders wil dan een Audi of BMW. De Jag is scherp geprijsd ten opzichte van de concurrentie.”

Ralf Kusters: “Ik heb een goede indruk gekregen van de Jaguar. De auto rijdt prettig en is bijzonder comfortabel. Daarnaast is de XE fraai vormgegeven en zeer representatief. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is hartstikke goed.”

Mike Sanders: “Ik ben onder de indruk van de Jaguar! Alles is top; de afwerking, het comfort. De XE behoudt, ondanks de aantrekkelijke prijs, zijn Jaguar-stijl.”

Chantal Teeuwsen: “Ik vind de Jaguar een mooie, stijlvolle auto. Hij rijdt als een nerveuze gazelle en springt naar voren als je het gas aanraakt. De wegligging is perfect en de afwerking is top. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is natuurlijk dik in orde.”

Specificaties

Merk: Jaguar

Model: XE

Type: 2.0 E-Performance Prestige

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 1.999 m3

Vermogen: 163 pk

Koppel: 380 Nm

Verbruik: 1 op 25,6

Acceleratie (0 tot 100): 8,2 sec

Topsnelheid: 227 km/h

Uitrusting: 99 g CO2/km,

20% bijtelling

Verkoopprijs: € 44.790,-

Leaseprijs: € 723,99 (full

operational, obv. 15.000 p/jr,

4 jaar, excl. btw)

Vanaf prijs: € 39.990,-

Informatie: www.demandt.nl

'Ik vind de Jaguar

een mooie,

stijlvolle auto.'

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake

Dealer: Smeets Autogroep

Afgevaardigde tijdens testdag: Stefan Sellahn

Ralf Kusters: “Ik vind de Shooting Brake een hele fraaie auto. De wegligging is lekker strak, de wagen oogt veilig en is mooi afgewerkt. Daarnaast is de Mercedes-Benz zowel representatief als sportief. Ik heb dan ook geen opmerkingen over de verhouding tussen prijs en kwaliteit.”

Anne Schaeken: “Ik ben onder de indruk van de Mercedes-Benz. Het comfort is erg hoog. Het is gewoon een topauto! Het interieur is mooi met heel veel mogelijkheden. Deze wagen heeft een flinke aanschafprijs, maar daar krijg je dan wel wat voor terug.”

Paul Engelen: “Deze Mercedes-Benz is goed afgewerkt en erg representatief. Het is daarnaast ook gewoon een mooie auto om te zien. Het comfort is dik in orde. De prijs/kwaliteit is geweldig; ik vond het verrassend om te horen dat de CLA bijna hetzelfde kost als mijn Prius.”

Mike Sanders: “Ik kan niets negatiefs zeggen over deze auto. Echte Deutsche Gründlichkeit met een perfecte afwerking. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is ook goed.”

Specificaties

Merk: Mercedes-Benz

Model: CLA Shooting Brake

Type: CLA Shooting Brake

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 1.595 cc

Vermogen: 122 pk

Koppel: 200 Nm

Verbruik: 1 op 18,2

Acceleratie (0 tot 100): 9,4 sec

Topsnelheid: 210 km/h

Uitrusting: Ambition pakket, Urban pakket, Easy Pack achterklep

Verkoopprijs: € 45.458, 24

Leaseprijs: € 822,16 (full

operational, obv. 30.000 p/jr,

4 jaar, excl. btw)

Vanaf prijs: € 33.495,-

Informatie: www.smeets-mb.nl

'Deze Mercedes-Benz is goed afgewerkt en erg representatief.'

Lexus NX300h

Dealer: Lexus Sittard

Afgevaardigde tijdens testdag: Richard Baltus

Paul Engelen: “Ik vind deze Lexus erg comfortabel en toch ook redelijk sportief. De auto is zeer fraai afgewerkt en heeft een goede wegligging. Het is een prachtige luxeauto voor de kilometervreter die elke euro waard is.”

Frank Niessen: “Het comfort en de afwerking zijn heel erg goed in de Lexus NX300h. Zakelijk gezien is het ook een zeer representatieve auto. Je krijgt heel veel wagen voor je geld. Daarnaast denk ik dat de Lexus goed geprijsd is tegenover concurrerende SUV’s.”

Julian Hendriks: “Ik vind de Lexus een zeer complete en comfortabele ‘hoogzitter’. Hij is in mijn ogen zowel fun als green. Daarnaast viel het oog voor detail en de ‘klantervaring’ op. Een zeer geschikte auto voor een ondernemer met oog voor luxe, zonder meteen opzichtig te zijn.”

Jurgen Niemeijer: “Ik heb een goede eerste indruk gekregen van de Lexus. Het is een stille en comfortabele wagen. De afwerking is van hoog niveau. De uitstraling van deze auto is luxe en voor de zakelijke rijder zeer representatief.”

Specificaties

Merk: Lexus

Model: NX300h

Type: Luxury Line

Transmissie: Automaat

Cilinderinhoud: 2.494 cc

Vermogen: 197 pk

Koppel: Benzine: 210 Nm, Hybrid Drive elektromotor 270 Nm

Verbruik: 1 op 16

Acceleratie (0 tot 100): 9,3 sec

Topsnelheid: 180 km/h

Uitrusting: Luxury Line

Verkoopprijs: € 61.000,-

Leaseprijs: € 689,- obv Full

Operational Lease, 60 maanden

en 20.000 km/jaar

Vanaf prijs: € 46.390-

Informatie: www.lexus-sittard.nl

'Ik vind deze Lexus erg comfortabel en toch ook redelijk sportief.'

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by