Bureau Tint wil klanten verrassen

Magazines | Noord-Limburg Business nr 5 2015

Trots op vooruitstrevende

ondernemers in Noord-Limburg

Ik ben blij dat ik steeds vaker weer optimistische berichten hoor op economisch vlak en deze ook zelf kan delen met ondernemers in de regio. De meeste Nederlandse bedrijfssectoren groeien dit jaar. De hoogste productietoename verwachten we in de bouw (5% toename). Vooral de woningbouw is hierbij een drijvende kracht. In de industrie zijn het vooral de machine- en transportmiddelenindustrie die het goed doen.

Ook in Noord-Limburg zien we gelukkig steeds meer optimisme. Onze regio, waarbij de sectoren agro&food, logistiek, handel en industrie sterk vertegenwoordigd zijn, profiteert van een aantrekkende internationale vraag. Daarnaast zien we dat de sectoren die afhankelijk zijn van de binnenlandse vraag weer aantrekken. Dat is goed nieuws dus!

ING adviseert en helpt ondernemers in alle bedrijfssectoren in Noord-Limburg. Wij zijn actief met een team van relatiemanagers die al jaren werkzaam zijn in de regio. We kennen de bedrijven én de regionale ontwikkelingen die spelen. Ondernemers worden geadviseerd op het gebied van kredietverlening en betalingsverkeer. Wat hierbij opvalt, is het toenemende aantal ondernemers dat internationale ambities heeft! Ook deze bedrijven kunnen wij helpen om succesvol te zijn in het buitenland. Of dat nu om de export of import van goederen gaat.

De kredietverlening groeit weer, kwartaal op kwartaal. Gelukkig spreken ondernemers weer steeds vaker over groei. En soms is het dan ook interessant om de mogelijkheden van alternatieve financieringsvormen te laten zien. Het gaat uiteindelijk om het eindresultaat dat past bij de ambitie van de ondernemer!

Bij elke ondernemer die wij spreken krijgen wij bevestigd hoe innovatief en vooruitstrevend de bedrijven in onze regio zijn. En daar mogen we zeer trots op zijn!

Geert Smets

Directeur ING MKB Noord-Limburg

06 30 32 42 37 / geert.smets@ing.nl

Bureau Tint wil

klanten verrassen

Hoe onderscheid ik me? En hoe bind ik klanten? Veel bedrijven worstelen met die vragen. Bureau Tint helpt met vernieuwende concepten. Bureau Tint staat voor effectief marketing- en communicatieadvies. En die realiseer je niet meer met dikke communicatieplannen waaraan maanden is gesleuteld, zeggen eigenaren Laurens-Jan Pubben en Neil Tomlow. “Het communicatielandschap verandert razendsnel. Je moet je snel kunnen aanpassen.”

Communicatiestrategie

Daarom kiest Bureau Tint voor een andere aanpak. En die slaat aan. “Samen met de klant bepalen we de strategie”, zegt Laurens-Jan. “Daarbij gaan we niet enkel uit van de doelstellingen van de klant, maar vooral van zijn ambities.” De strategie past op één A4-tje. Van daaruit maakt Bureau Tint deelplannen, kortlopende campagnes. Neil: “Die bestaan niet uit het inzetten van één enkel medium als bijvoorbeeld internet, social media of een app, maar uit concepten waarin meerdere media elkaar versterken.” Vervolgens is het uitvoeren, evalueren en aanscherpen. Learning by doing.

Verfrissend

Bureau Tint doet zoveel mogelijk in co-creatie met de opdrachtgever. Cruciaal, stelt Laurens-Jan. “Communicatie is van iedereen, medewerkers twitteren en plaatsen berichten op Facebook. Ook zij moeten de boodschap uitstralen. Daarom betrekken we de hele organisatie. En liefst ook klanten; hun inbreng is vaak verfrissend.” Bureau Tint helpt organisaties om zich succesvol te onderscheiden. Zijn ze zelf onderscheidend? Ja, menen de heren. “We denken vanuit concepten en verrassen klanten met frisse, effectieve ideeën. Dat resulteert in langlopende relaties met opdrachtgevers. Bij organisaties die het aandurven om een andere weg in te slaan, komen wij graag op gesprek.”

www.bureautint.nl

Neil Tomlow en Laurens-Jan Pubben

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by