Het event als marketingtool

Magazines | Noord-Limburg Business nr 4 2016

Het event als marketingtool

Na de nodige evenementen- en marketingervaring op te hebben gedaan in het bedrijfsleven, realiseert Boy Haenen met zijn eigen onderneming sinds een aantal jaar diverse event- en marketingconcepten voor de meest uiteenlopende bedrijven. "Ik denk graag met bedrijven mee over hoe zij hun klanten aan zich kunnen binden. Evenementen zijn daarbij favoriet. Ik juich het dan ook enorm toe dat steeds meer bedrijven inzien dat een event een zeer interessant marketingtool is. Het is een ideaal onderdeel van je marketingstrategie want het biedt kansen voor het aanhalen van vaste relaties maar ook het werven van nieuwe klanten. Je benadert rechtstreeks je doelgroep en krijgt ook meteen feedback. Bovendien kun je met een evenement de zintuigen prikkelen en een bijzondere beleving overdragen die mensen zich nog lang zullen herinneren. Daarmee laat je een positieve en blijvende indruk achter."

Concept op maat

Om een event zo passend mogelijk te maken, ontwikkelt Haenen samen met de klant concepten op maat, voor zowel interne als externe evenementen. "Met een evenement breng je een bepaalde boodschap over. Het is dan ook belangrijk dat dit aansluit bij de marketingstrategie van jouw bedrijf, zowel qua uitstraling als invulling. Voor dienstverlenende bedrijven is het interessant om zich te profileren door middel van kennisoverdracht. Het congres CONNECTED dat ik jaarlijks organiseer en waarbij bedrijven inhoudelijke kennissessies organiseren, is daar een mooi voorbeeld van. Bij het vermarkten van een product kun je met behulp van een evenement een ervaring overbrengen, door middel van beleving en interactie." Na het gesprek met de klant kan Haenen de volledige organisatie verzorgen, van uitnodigingsproces tot programma en van locatiekeuze tot aftersales. "Dat is mede omdat ik een breed netwerk van professionele partners heb en bijvoorbeeld veel leuke locaties ken. Aangevuld met mijn passie en expertise is er voor elk bedrijf een mooi event op maat te organiseren."

www.boyhaenen.nl

Fotografie: Bonnie Haenen

 

 

delen:

Noord-Limburg Business nr 4 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden