Business Flitsen

Magazines | Noord-Limburg Business nr 4 2016

Logistic Force opent

nieuwe vestiging in Weert

In oktober 2016 opent Logistic Force Weert haar deuren. De nieuwe vestiging bevindt zich aan de Graafschap Hornelaan in Weert. Met de komst van een nieuwe vestiging in Weert maakt Logistic Force een ambitieuze groei waar, waardoor zij heel Limburg kunnen bedienen als dienstverlener in flexibele arbeid. Vanuit de nieuwe vestiging in Weert zal met name Midden-en Zuid-Limburg bediend worden. Door deze uitbreiding speelt Logistic Force in op de toenemende vraag naar gekwalificeerd personeel in de sectoren transport en logistiek in heel Limburg.

Over Logistic Force

Logistic Force is een landelijk opererende dienstverlener in flexibele arbeid, die werk biedt aan gemiddeld 1500 tot 1700 medewerkers in de transport en logistiek. Logistic Force is specialist in het samenbrengen van werkgevers en werknemers.

Wat Logistic Force uniek maakt is de gedegen kennis van de markt en de gestelde eisen binnen de sector. Hierdoor is Logistic Force uitstekend in staat om de perfecte match te vinden tussen de geschikte kandidaten en de passende opdrachtgevers.

www.logisticforce.nl

Een op vier bedrijven heeft moeite met

vinden stagiair

Een op de vier bedrijven heeft moeite met het vinden van een goede stagiair. Dat blijkt uit de jaarlijkse Nationale Stagemonitor 2016, een onderzoek van stagebemiddelaar StudentenBureau. Met name mkb-bedrijven worstelen met dit issue, omdat ze zich te weinig kunnen verplaatsen in jongeren. Met hun 'stoffige' en 'oude' imago zijn ze ten opzichte van de grote spelers op de markt niet aantrekkelijk genoeg. Bedrijven gaan daarnaast ook pas tien weken voor de start van de stageperiode zoeken naar een geschikte stagiair. Rijkelijk laat, want studenten vinden gemiddeld al dertien weken voor de start van de stageperiode een stage. Dat heeft te maken met de richtlijnen van onderwijsinstellingen, die al vroeg aansturen op een gedegen onderzoeksopzet. "MKB-bedrijven weten niet alleen minder goed stagiairs aan te trekken; er lijkt ook een echte cultuurkloof tussen generaties te zijn. Jongeren hebben bijvoorbeeld minder gevoel voor hiërarchie. Zonder blikken of blozen vertellen ze de directeur van een MKB-onderneming hoe het beter kan", vertelt Hanneke Versteege, onderzoeker vanuit StudentenBureau. 

Een andere veelgehoorde klacht vanuit het MKB is het telefoon- en social mediagebruik: "De hele dag zitten ze op hun telefoon", vertellen MKB-ondernemers StudentenBureau. Ook focussen jongeren zich veel op zichzelf en hun eigen ontwikkeling, in plaats van zich af te vragen hoe ze een bijdrage kunnen leveren aan het stagebedrijf. "Daar ligt de uitdaging voor organisaties: de nieuwe generatie leren dat ze waarde moeten toevoegen aan het grotere geheel: de bedrijven waar ze stagelopen", stelt Versteege. Dat veel bedrijven moeite hebben met het tijdig aantrekken van een goede stagiair, blijkt onder meer uit de aanvragen die StudentenBureau krijgt. Alleen al sinds de zomersluiting van hogescholen op 1 juli klopten bijna 1.000 bedrijven aan bij de stagebemiddelaar, terwijl het nieuwe studiejaar 1 september al is begonnen. "Een uitvloeisel van het feit dat ze te laat beginnen met zoeken", aldus Versteege.

Had u hier willen staan?

Neem dan contact op met

Aysun Mahubessy-Saruhan - 024-6421917

Regionale

specialisten/zzp'ers

Ondanks het soms wat onzekere bestaan maken steeds meer professionals de overstap van medewerker in loondienst naar zelfstandig ondernemer, regionale specialist of zzp'er. Bedrijven maken graag, en steeds vaker, gebruik van hun expertise en diensten om zo hun kosten verder te kunnen flexibiliseren. De komende maanden zullen wij u in ons magazine op de hoogte houden van alles wat er speelt rondom deze regionale specialisten. Of het nu gaat om hun expertise, de manier van bedrijfsvoering of hoe ze zich profileren op de zakelijke markt.

Na deze aftrap in onze zomereditie bieden wij de deelnemende specialisten ook de kans om zich te profileren of voor elke uitgave een tip aan te leveren. Deze tip kan bestemd zijn voor alle collega's, of juist voor alle ondernemers in de regio.

De rubriek 'regionale specialisten' verschijnt niet alleen in print. Ook online hebben we een speciale rubriek op de website waar de deelnemende regionale specialisten te vinden zijn. Worden er door de deelnemende specialisten leuke tips of thema's aangedragen, dan plaatsen wij deze op de website en indien mogelijk ook in de nieuwsbrief.

Bent u als regionale specialist en/of zelfstandige actief? Wilt u zelf een bijdrage leveren en uzelf in de regio profileren? Dan is deze rubriek iets voor u!

Meer info: Aysun Mahubessy-Saruhan, 024-6421917

REGIONALE SPECIALISTEN

delen:

Noord-Limburg Business nr 4 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden