Mind4share: Doeltreffend aan de slag in Duitsland

Magazines | Noord-Limburg Business nr 4 2016

Doeltreffend aan de

slag in Duitsland

Binnen de totale Nederlandse exportmarkt heeft Duitsland een aandeel van maar liefst 25%. Het is dan ook niet zo vreemd dat veel ondernemers hun geluk over de grens beproeven. Zakendoen met de oosterburen vergt echter een geheel eigen benadering van deze markt. Nina Krockow van mind4share helpt bedrijven hierbij.

Native German speaker Nina Krockow heeft in Nederland inmiddels bijna 20 jaar ervaring opgedaan binnen de business development, marketing en communicatie richting de Duitse b2b en b2c markt. Sinds 2012 helpt zij bedrijven met het aanboren van de Duitse markt via haar eigen bedrijf mind4share. "De verschillen tussen Duitsland en Nederland zijn vele malen groter dan je van buurlanden zou verwachten. Niet alleen de taal, maar ook de subtiele cultuurverschillen hebben invloed op hoe je er het beste zaken kan doen en bepalen de tone of voice van je communicatie- en marketinguitingen. Daarom is een goede, gedetailleerde voorbereiding en aanpak essentieel."

Krockow legt met haar bedrijf mind4share een brug tussen de Nederlandse en Duitse markt. Zij is onder andere betrokken bij samenwerkingsverbanden (onder andere Interreg) tussen Nederlandse en Duitse partijen waarbij zij interessante bedrijven met elkaar in contact brengt. Ook houdt zij zich bezig met projectmanagement voor de Nederlandse MKB. "Van marktonderzoek, positionering en advisering over voorwaarden en regelgeving tot promotie, marketing- en communicatieuitingen; met behulp van mijn uitgebreide netwerk kan ik alles verzorgen waar een bedrijf behoefte aan heeft. Daarnaast geef ik bedrijfstrainingen voor Nederlandse sales- en managementteams waarin de cultuurverschillen en de historische achtergrond hiervan aan bod komen, die op zakelijk niveau hun weerslag hebben. Denk aan houding, gedrag, management- en communicatiestijl, het doel en de opzet van vergaderingen. Subtiele verschillen kunnen al frictie veroorzaken. Door inzicht in het gedrag van Duitsers te krijgen, komen er duurzame relaties tot stand en komt je bedrijf in het buurland tot bloei."

www.mind4share.nl

delen:

Noord-Limburg Business nr 4 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden