De vergadertrends in 2014

Magazines | Noord-Limburg Business nr 1 2014

De Amerikaanse keten Benchmark Resorts & Hotels verwacht voor 2014 een stijging in het aantal geboekte meetings. Met wat geluk zet deze trend ook door in ons eigen land. Volgens Benchmark Resorts & Hotels zijn onderstaande trends belangrijk om rekening mee te houden.

Benchmark Resorts & Hotels geeft algemene trends

De vergadertrends in 2014

Snelheid van het licht

Voor M&E-organisatoren en deelnemers aan vergaderingen en evenementen, is gratis, snelle en betrouwbare WiFi het belangrijkst. Het schijnt dat conferentiegangers vaak tot drie draadloze apparaten per persoon meenemen. Snel internet en een grotere bandbreedte zijn dus essentieel.

Content leidt tot ontdekking

Internetzoekmachines blijken een grote rol te spelen voor organisatoren in het zoeken naar locaties. Gerichte presentatie van je hotel of vergadercentrum op internet met de juiste content is dus belangrijk. Net als zichtbaar zijn en verbondenheid met de klant, als je een boodschap over wilt brengen en in gesprek wilt komen met M&E-professionals.

Meer vraag

De vraag naar externe meetings stijgt. Wat betreft de situatie voor Benchmark zijn de boekingen op de korte termijn nog niet op het oude niveau, maar voor 2015 en verder begint het erop te lijken.

Creëer een beleving

De keuze van een vergaderbestemming wordt steeds vaker beïnvloed door een behoefte aan een ongewone, unieke belevenis. Locaties die samenwerken met lokale ‘pluspunten’, zoals een wijngaard of historische attracties, avontuurlijke activiteiten en unieke receptie- en dinerplekken hebben een strategisch voordeel.

Groen is goed, maar…

De meeste meetingplanners zien milieuvriendelijk ondernemen niet als een kritieke factor bij de selectie van een locatie. Niemand

verliest business doordat zij niet groen zijn.

Sommige social media spelen een rol bij meetings

LinkedIn is, op het gebied van social media, van grotere invloed op de keuze van een vergaderlocatie dan de rest. Tijdens de evenementen gebruiken de planners en de deelnemers Twitter en LinkedIn als communi-

catiemiddel onderling en met sprekers. De verwachting is dat er steeds meer apps zullen komen die specifiek worden ontwikkeld voor één bepaald evenement, zowel voor, als tijdens en na de meeting. Deze apps zullen de rol van social media overnemen.

Vergaderrendement

Er vind een langzame stijging plaats in de vergaderbudgetten, na jaren van recessie. Meeting- en eventorganisatoren stellen strenge eisen aan de flexibiliteit van een locatie. Zij worden afgerekend op het rendement van de meeting en willen daarom zoveel mogelijk waar voor hun geld.

Gezondheid

Gezond en gevarieerd eten en drinken staat dit jaar centraal in de catering. Planners en deelnemers verwachten gezonde keuzemogelijkheden. De ‘spa break’, een yogasessie van tien minuten, vervangt de koffiepauze. Het is origineel en pept even goed op als cafeïne.

Teambuilding is terug

De zoektocht naar manieren om medewerkers te motiveren, inspireren en de onderlinge band te versterken, leidt tot populaire activiteiten als vrijwilligerswerk: het opknappen van kinderfietsen voor de lokale gemeenschap bijvoorbeeld.

www.zakenreizen.nl

trends in hospitality

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by