VVV-Venlo: stilzitten was er niet bij in De Koel

Magazines | Noord-Limburg Business nr 4 2017

Stilzitten was er niet bij in De Koel

Twee maanden lang rolde er geen enkele bal in Seacon Stadion - De Koel -. Of dat betekent dat er al die tijd niks gebeurde in het stadion? Niks is minder waar. Er is aan alle kanten keihard gewerkt om het komende eredivisieseizoen tot een succes te maken, niet alleen op sportief gebied, maar ook voor alle sponsors en supporters.



Fotografie: Daniël van den Berg

In het stadion zelf is flink verbouwd. De Rabobank Venlo BusinessLounge is nadrukkelijk op de schop gegaan waardoor de ontvangst van onze sponsors op eredivisieniveau is gekomen. Verder werd de ruimte achter de O-tribune verruimd. Door een bredere toegang te creëren, zal de uitstraling flink verbeteren. Bovendien zijn er nieuwe horeca-punten gecreëerd door Limianz, waardoor supporters nog beter van een natje en droogje worden voorzien in het stadion.

Het oude supportershome is zijn functie kwijt. Vanaf dit seizoen wordt in die ruimte de pers ontvangen die verslag doet van de wedstrijden. Door de strenge eisen die in de Eredivisie worden gesteld aan onder meer de ontvangst van de media, had de club geen andere keus. Doordeweeks is de ruimte nog steeds in gebruik als kantine voor de jeugd.

Met het verdwijnen van het supportershome is er de noodzaak om een nieuwe FanZone te ontwikkelen. Helaas ligt de uitvoering wat achter op schema, mede door problemen omtrent de veiligheid. Nauw overleg met gemeente en politie zorgde in elk geval voor tijdelijke oplossingen voor de eerste thuiswedstrijden. Maar bestuurslid Walter Gutterswijk is duidelijk: "We willen zo snel mogelijk een permanent onderkomen voor onze fans. De supporters zijn ons heilig, ze zijn het uithangbord van de club. Ze verdienen een mooie en veilige fanzone en die willen wij hen bieden."

Wat een geweldige impact heeft gehad, is de zoektocht naar een eSporter, die namens VVV-Venlo in de eDivisie gaat uitkomen. De diverse voorrondes hebben er zelfs toe geleid dat de club niet één, maar twee eSporters naar voren heeft geschoven. De broers Sandro en Nick Cooiman uit Horst gaan de Venlose eer hoog houden. Niet alleen in de eDivisie, maar ook tijdens allerlei andere activiteiten. Daarmee worden ook de jongere supporters meer gebonden aan de club.

En er is veel meer. Een nieuw merchandise-assortiment komt eraan, oude producten verdwijnen, nieuwe komen er voor in de plaats. Er is spontaan een werkgroep ontstaan die nadenkt over de ontwikkeling van streetwear, waarmee een eigen 'clubline' dichtbij komt. Er is een posteractie ontstaan, die supporters aanspoort weer naar De Koel te komen.

Parkeren bij het stadion is een stuk veiliger geworden dankzij de komst van P4. Dat is de parkeerplaats achter de voormalige coffeeshops aan de Bevrijdingsweg. De auto staat daar veilig voor een bedrag van drie euro. Bovendien wordt de overlast in de woonwijk bij het stadion daarmee hopelijk beperkt.

Ongetwijfeld is het nieuwe kunstgrasveld de trouwe supporters al opgevallen, net als de uitschuifbare spelerstunnel. Al met al zijn er enorm veel dingen gebeurd rond VVV-Venlo, maar we mogen stellen dat de club klaar is voor de eredivisie. In alle opzichten!

delen:
Algemene voorwaarden