Qwezz: het oerwoud aan digitale telefonie

Magazines | Noord-Limburg Business nr 6 2017


Paul Engelen, directeur-eigenaar Qwezz Cloud


De kogel is al een tijdje door de kerk, KPN gaat stoppen met het aanbieden van telefonie over het ISDN 1 en ISDN 2 netwerk. Dit houdt in dat voor veel ondernemers in het MKB de 'ouderwetse' vaste telefoonlijn gaat verdwijnen. De mogelijkheden voor VoIP telefonie zijn enorm. Wij leggen uit waar je op dient te letten bij het maken van een keuze.

De bekende zaken

Net als bij analoge telefonie is het uiteraard belangrijk om te kijken naar het aantal gebruikers, telefoonlijnen en de belkosten voor nationaal en internationaal bellen. Verder is het ook belangrijk om te weten of zaken als een keuzemenu, wachtrij of doorschakelen gewenst zijn. Dit zijn zaken die voor beide klassieke en VoIP telefonie in overweging genomen moeten worden.

CRM integratie

Met VoIP telefonie is het mogelijk op een veel modernere manier met vaste telefoons te werken dan voorheen mogelijk was. Zo is het mogelijk een integratie te maken met veel CRM-softwarepakketten. Zodra de telefoon gaat, is het duidelijk wie er belt en kan de desbetreffende klantenkaart geopend worden. Notities of lopende zaken bij deze relatie worden direct weergegeven. Wel is het belangrijk goed te kijken of je CRM-oplossing bij je telefonie-oplossing aansluit en andersom. Twee systemen die niet samen kunnen werken, leveren eerder meer werk en ellende op dan dat ze wegnemen. Dit kan uiteraard nooit de bedoeling zijn.

Meerdere locaties

Met een analoge lijn is de telefooncentrale gebonden aan de vestigingslocatie. Hierdoor ben je met flexwerken of meerdere bedrijfspanden al snel gebonden aan meerdere nummers. Dit hoeft met VoIP telefonie niet altijd zo te zijn. Het is namelijk mogelijk een telefooncentrale in de Cloud te gebruiken. Omdat de toestellen op deze manier allemaal aan dezelfde centrale gekoppeld zijn, maakt het niet uit waar deze toestellen zich bevinden. Zo kunnen meerdere lokale netnummers aan dezelfde centrale gekoppeld worden of kan er vanuit verschillende locaties met één (net)nummer gewerkt worden.

Overal bereikbaar

De mobiele telefoon is al lang niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Het is dan ook belangrijk deze apparaten niet uit het oog te verliezen tijdens de zoektocht naar een goede telefonie-oplossing. Een klassieke telefooncentrale is beperkt qua mogelijkheden op het gebied van mobiele telefonie. Met VoIP telefonie is het mogelijk de mobiele telefoon direct te integreren in de telefooncentrale om bijvoorbeeld tegelijkertijd op het vaste toestel en mobiel bereikbaar te zijn en belkosten te besparen. Sommige VoIP oplossingen zijn voor deze integratie gebonden aan bepaalde providers. Het is dus belangrijk te kijken of je een nieuw mobiel abonnement nodig hebt of kunt blijven werken met reeds afgesloten abonnementen.

Mocht je vragen hebben over je huidige of toekomstige telefonieoplossing, neem dan gerust contact op met Qwezz via info@qwezz.nl of 0478-511522.

www.qwezz.nl

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by