17 november 2015
17 november 2015
Sofie Fest
Hoofdredacteur
Het organiseren van een congres of netwerkevent is niet voor iedereen dagelijks werk. Maar omdat een live bijeenkomst nog steeds gezien wordt als de krachtigste communicatietool, krijgen veel organisaties hier wel mee te maken. Dan ontstaan er vragen zoals: Hoe kom ik aan voldoende (goede) deelnemers? Hoe zorg ik ervoor dat de bijeenkomst intern gedragen wordt? Hoe ga ik om met het budget? En hoe zet ik nu echt een onderscheidend programma neer?
Congresbureau CommGres biedt sinds kort een congres checklist op maat. ‘We merken dat er in de markt veel onduidelijkheden zijn over wat de juiste aanpak is bij het organiseren van een succesvol congres. Maar niet bij iedereen leven dezelfde vragen of dilemma’s. Daarom hebben we een checklist in drie delen ontwikkeld. Zo kunnen we met onze kennis iedereen op weg helpen om een congres met maximale impact te organiseren’ vertelt Marga Groot Zwaaftink van CommGres.
In de drie delen ‘Inhoud & Financiën’, ‘Communicatie & Sponsoring’ en ‘Logistiek’ worden verschillende vragen, dilemma’s en uitdagingen behandeld. Zo komt het vaststellen van uw doel in meetbare termen in deel één aan de orde. In het tweede deel wordt dé uitdaging van deze hectische tijd behandeld: hoe krijg ik deelnemers in beweging om naar mijn bijeenkomst te komen? Het derde deel gaat over het opzetten van een vlekkeloze organisatie. Daarnaast biedt ieder deel handvaten voor zowel inhoudelijke als praktische zaken waar u in de uitvoering tegenaan kunt lopen.
Meer informatie over de congres checklist vindt u op de website van CommGres www.commgres.com. Hier kunt u vanzelfsprekend ook een van de checklists aanvragen.
Congresbureau CommGres biedt sinds kort een congres checklist op maat. ‘We merken dat er in de markt veel onduidelijkheden zijn over wat de juiste aanpak is bij het organiseren van een succesvol congres. Maar niet bij iedereen leven dezelfde vragen of dilemma’s. Daarom hebben we een checklist in drie delen ontwikkeld. Zo kunnen we met onze kennis iedereen op weg helpen om een congres met maximale impact te organiseren’ vertelt Marga Groot Zwaaftink van CommGres.
In de drie delen ‘Inhoud & Financiën’, ‘Communicatie & Sponsoring’ en ‘Logistiek’ worden verschillende vragen, dilemma’s en uitdagingen behandeld. Zo komt het vaststellen van uw doel in meetbare termen in deel één aan de orde. In het tweede deel wordt dé uitdaging van deze hectische tijd behandeld: hoe krijg ik deelnemers in beweging om naar mijn bijeenkomst te komen? Het derde deel gaat over het opzetten van een vlekkeloze organisatie. Daarnaast biedt ieder deel handvaten voor zowel inhoudelijke als praktische zaken waar u in de uitvoering tegenaan kunt lopen.
Meer informatie over de congres checklist vindt u op de website van CommGres www.commgres.com. Hier kunt u vanzelfsprekend ook een van de checklists aanvragen.
Op de hoogte blijven van onze updates?