Café Biej Liebes (Posterholt) en Café de Breer (Roermond) winnen de Gouden en Zilveren Tapknop

10 jaar geleden
Café Biej Liebes en Café de Breer behoren tot de drie horecazaken van regio Limburg waar het beste bier wordt getapt. Café Biej Liebes is de winnaar van de Gouden Tapknop en mag zich daarmee Top Horecazaak van 2014 in de regio noemen. De eigenaren van Café Biej Liebes namen deze bijzondere onderscheiding in ontvangst uit handen van Freek Laeven van HEINEKEN Nederland. De Zilveren Tapknop werd in Café de Breer ook uitgereikt door Freek Laeven van HEINEKEN Nederland. Café ‘t Weverke in Schimmert sleepte de Bronzen Tapknop in de wacht. De drie winnaars gaan op 25 januari naar Ahoy Rotterdam voor de bekendmaking van het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust.

De uitreikingen zijn onderdeel van het Goed Getapt programma van HEINEKEN Nederland, dat in 2015 voor het tiende jaar de kwaliteit van de Nederlandse Horeca verhoogt. De winnaars worden gekozen op basis van ervaringen en rapportages van zogenoemde mystery guests. Eigenaar Danny Koninkx van Café Biej Liebes is erg trots op de onderscheiding. “Fantastisch dat we hebben gewonnen. We doen mee aan het Goed Getapt programma om te investeren in kwaliteit en dat betaalt zich terug in meer werkplezier en tevreden gasten. Dat we daar nu deze onderscheiding aan toe mogen voegen, is een kroon op ons werk!”
Ook eigenaren Jo en Evelien Schuman van Café de Breer kunnen hun geluk niet op: “We zijn ontzettend blij met de Zilveren Tapknop. Er doen honderden collega’s mee en als je dan in de prijzen valt is dat een bevestiging dat we op de goede weg zijn met onze zaak.”

Beste horecazaken van 2014
De drie Tapknop-winnaars zijn op zondag 25 januari 2015 met 100 horecaondernemers uit het hele land aanwezig in Ahoy Rotterdam voor de bekendmaking van het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust, de prijzen voor de beste horecazaken van 2014. In de ‘Grootste kroeg van Nederland’ zullen zij ook als VIP-gasten aanwezig zijn tijdens De Vrienden van Amstel LIVE! 2015.

Over Goed Getapt
De verkiezing van de Gouden Tapknop 2014 maakt deel uit van het Goed Getapt programma van HEINEKEN Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim 2.000 horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Zij zijn herkenbaar aan het Goed Getapt-gevelschild, een kwaliteitskeurmerk voor onze ondernemers. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. De Gouden, Zilveren en Bronzen Tapknop worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens 4 keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt bier, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen.

Foto 1: Eigenaar Danny Koninkx van Café Biej Liebes ontvangt de Gouden Tapknop van Freek Laeven van HEINEKEN Nederland.

Foto 2: Eigenaren Jo en Evelien Schuman van Café de Breer proosten op het winnen van de Zilveren Tapknop.
Op de hoogte blijven van onze updates?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Meest gelezen
Meest recent

Noord-Limburg Business nr2 2025

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Inschrijven
Noord-Limburg Business is een uitgave van Van Munster Media