Van caddies tot vrachtwagens

Magazines | Noord-Limburg Business nr 5 2009

Van caddies tot vrachtwagens

“Van origine is het bedrijf een zeilmakerij, maar later zijn er diverse andere activiteiten bijgekomen”, vertelt Jules Aerts, directeur van Arton. “Tegenwoordig bieden we een heel scala aan diensten, variërend van het bedrukken van vrachtwagenzeilen tot het maken en monteren van spandoeken en gevelbelettering. Maar ook de belettering en het inpakken van bedrijfswagens zoals caddies en busjes vormen een belangrijke poot binnen het bedrijf.”

Het aanbieden van een breed assortiment van diensten is een bewuste keuze. “Met onze diensten kunnen we alle zichtbare reclame-uitingen verzorgen. De klant hoeft dus niet naar meerdere bedrijven toe.”

Werkwijze

Wat betreft de bedrijfswagens heeft Arton dankzij de grootte van het bedrijf een handige manier van werken. “Wanneer een klant een ontwerp voor zijn bedrijfswagen in gedachten heeft, kijkt onze grafische afdeling hoe dit visueel op de auto kan worden aangebracht”, vertelt Aerts. “Maar een klant zonder concrete ideeën kunnen we ook op weg helpen. Vervolgens gaan we in onze eigen werkplaats aan de slag. Digitaal printen op grootformaat of het plotten van stickers of teksten: alles gebeurt in eigen huis. Andere opties zijn het uitsnijden van de letters of het gebruik van stickers. Omdat we heel veel zelf kunnen, hoeven we bijna niets uit te besteden. Bovendien kunnen we alles wat we maken ook zelf monteren. Voor spandoeken en gevelbelettering hebben we zelfs een eigen hoogwerker die tot 17 meter hoog kan komen.”

Databank

Arton is een relatief groot bedrijf en dit biedt veel voordelen voor de klanten. Aerts: “We hebben een online databank waarin alle ontwerpen voor onze klanten staan opgeslagen. Elk ontwerp heeft een eigen unieke code. Wanneer een klant een nieuwe wagen in dezelfde huisstijl wil

laten verfraaien, raadplegen wij deze databank en weten we dankzij de code precies om welk ontwerp op welk auto-onderdeel het gaat. Zo wordt de huisstijl van het

bedrijf bewaakt en weet je zeker dat de

afbeelding op de auto klopt. Klanten op afstand kunnen inloggen in hun eigen

bestand en de code opzoeken om deze

vervolgens bij ons te bestellen. Maar als een klant met een reparatieklus toevallig in de buurt is, kan deze zonder afspraak langskomen.”

Goede investering

Wie denkt dat het laten beletteren van een bedrijfswagen een flinke investering is, heeft het volgens Aerts mis. “Het investeren in belettering is in feite een heel goedkoop reclamemiddel. De initiële investering ligt niet hoog, en bovendien gaat de belettering net zo lang mee als de auto zelf. Het is belangrijk om je bedrijfswagen goed in orde te hebben. Iedereen ziet je namelijk rondrijden en dat maakt het ook voor kleinere bedrijven interessant. En wij bieden een lage prijs voor het ontwerp tot en met de uiteindelijke goedkeuring.”

www.arton.eu

Bedrijfswagens zijn het visitekaartje van een ondernemer op pad. Reden des te meer om ervoor te zorgen dat uw blikvanger duidelijk maakt wat voor service uw bedrijf biedt. Arton Dekkleden en Reclame in Venlo heeft voor elke bedrijfswagen de perfecte oplossing voor reclame en belettering.

Jules Aerts

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by