Business Flitsen

Magazines | Noord-Limburg Business nr 5 2014

Kennis Cradle to Cradle laagdrempelig beschikbaar

De afgelopen vier jaar is er in het C2C BIZZ-project samen geïnnoveerd en veel onderzoek gedaan. Daarmee zijn inspirerende “tools” gemaakt die per stuk ingaan op een klein deel van C2C. Deze tools geven niet zozeer aan of je goed of fout bezig bent of wat nu 100% C2C is, maar ze helpen je inzicht te geven in de (financiële) kansen met de toepassing van C2C.

Zo is er een inventory gemaakt die helpt specifieke kansen en quickwins per project inzichtelijk te maken. Ook is er een financiële tool ontwikkeld die meer inzicht biedt in de financiële aspecten van de business case.

Het C2C ExpoLAB bundelt al alle kennis op www.c2c-centre.com. Het doel van dit C2C BIZZ-project is om kennis voor iedereen laagdrempelig toegankelijk te maken.

Nederland tweede op ranglijst winkeldiefstal in Europa 

Winkeldiefstal in Nederland is met een percentage van 0,59% op de totale retailomzet de op één na hoogste in Europa. Toch is de totale derving, of het verlies door winkeldiefstal, leveranciersfraude, diefstal door personeel en administratieve fouten, in Nederland gedaald ten opzichte van  vorig jaar. Nederlandse retailers zagen in 2013 1,23% van hun omzet in rook opgaan door derving. Dat is een daling ten op zichte van vorig jaar, maar nog altijd hoger dan in buurlanden België (1,16%) en Duitsland (1,10%). In concrete cijfers gaat het hierbij om een inkomstenverlies van € 1,09 miljard. Nederlandse retailers gebruikten daarnaast 0,81% of € 723 miljoen van hun gezamenlijke omzet voor investeringen in winkel- en productbeveiliging. Winkelcriminaliteit en de investeringen in preventie kosten elk Nederlands huishouden € 213. Deze cijfers slaan op een totaal omzetcijfer van € 89,3 miljard in ons land (excl. btw). Dat is een stijging van 4% ten opzichte van de omzet in 2012. Dit becijferde The Smart Cube voor de 13e editie van de Global Retail Theft Barometer, een onafhankelijk wereldwijd onderzoek, gesponsord door Checkpoint Systems. Nederlandse retailers gebruikten 0,81% of € 723 miljoen van hun gezamenlijke omzet voor investeringen in winkel- en productbeveiliging. De meest voorkomende maatregelen: investeringen in beveiligingslabels, hard tags en antennes. 67% van de Nederlandse retailers meldt bovendien dat ze meer willen inzetten op bronbeveiligde producten. www.globalretailtheftbarometer.com  

Attractiepark Toverland beste attractiepark

van Nederland

Attractiepark Toverland is het best gewaardeerde attractiepark van Nederland. Bezoekers van Zoover waarderen Toverland gemiddeld met een 8,6 in de periode van september 2013 tot en met september 2014. Daarmee wint Toverland de Zoover Award voor beste attractiepark 2014. Directeur Caroline Kortooms nam de publieksprijs in ontvangst en is vereerd met de Zoover Award: “Wat een eer om deze publieksprijs in ontvangst te mogen nemen. Met de uitbreiding van de Magische Vallei vorig jaar hebben we nog eens 4 hectare extra attractiepark gerealiseerd. We zien dat onze bezoekers dit waarderen. We willen onze gasten een onvergetelijke dag  bezorgen in een gastvrije en betoverende omgeving  met een  gevarieerd aanbod van attracties. Deze consumentenprijs is voor ons een belangrijke bevestiging dat we de dingen goed doen.” Bezoekers van Zoover zijn erg te spreken over Attractiepark Toverland. Met name de attracties die geschikt zijn voor elke leeftijd en het vriendelijke personeel worden hoog gewaardeerd. “Mooi park met voor ieder wat wils, leuke attracties voor jong en oud”, volgens bezoeker Nicole. Een andere reactie is van Selina: “Dit park was boven verwachting, het thema is erg leuk en de afwerking is ook mooi!”

Kijk voor meer nieuws op www.noordlimburgbusiness.nl

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by