Ondernemersadvies

Magazines | Noord-Limburg Business nr 4 2005

Weet u wat nu zo grappig is? Verkopers schijnen te denken dat dit anders is, wanneer zij hun producten en diensten aan mij willen slijten. Bijvoorbeeld: ik wil een DVD-speler kopen. De man achter de toonbank is ervan overtuigd dat ik precies wil weten hoe het ding werkt. Hoe complex het systeem is dat zorgt voor optimale geluidsweergave. Hoe ingenieus het materiaal is gekozen voor de ombouw. Al die overbodige informatie hoeft voor mij niet. Ik wil toch ook niet weten hoe het technisch kan dat ik overal ter wereld euro’s, yens of kronen uit de muur kan trekken. Het enige wat voor mij telt is dat ik mijn plastic kaartje nodig heb en vier cijfertjes moet onthouden. En dat ik dan geld in mijn handen heb.

Dat ik niet wil weten hoe het werkt, daarin ben ik niet de enige. Neem nou m’n buurjongen, die net is afgestudeerd. Backpacken in Australië en e-mailen vanuit een internetcafé. Vanuit Singapore zijn weblog bijwerken. Weer thuis gekomen druk msn’en met vrienden over de hele wereld. Het kan. En hoe het kan, boeit hem totaal niet.

En ook m’n opdrachtgevers willen steeds minder weten. Zij willen gebruik maken van een ict-systeem dat precies doet wat het moet doen. Niet meer en niet minder. Zodat zij werkelijk geen seconde hoeven denken aan de techniek die erachter steekt. En gelukkig interesseert dát me juist weer wel...

Anton Loeffen is directeur van Petto, de enige automatiseerder die ondernemen leuker maakt.

a.loeffen@isleuker.nl

T (0485) 476190

www.isleuker.nl

NOORD LIMBURG BUSINESS

vertel mij niets

ondernemersadvies

Even boodschappen doen op zaterdagochtend. Ik sta bij de kassa met een volle winkelwagen en een lege portemonnee. Want met de pin betalen is wel zo handig. Daar hoef ik verder niet bij na te denken.

Een evenement kun je nooit overdoen. Het moet in een keer goed zijn want “we werken het morgen wel af” is er natuurlijk niet bij. Wij kunnen onze klant alleen maar blij maken als we, samen met hem, zorgen voor een onvergetelijk evenement. Het gaat dus niet zozeer om de Watts van een geluidsinstallatie of de lichthoeveelheid van een grootbeeldprojector.

Het is vanzelfsprekend dat de spullen in orde moeten zijn.

Mentaliteit.

Het gaat veel meer om de mentaliteit van de technici die de apparatuur installeren en bedienen. Zij moeten met passie voor het vak zichzelf ten dienste stellen van de klus.

Op gepaste manier hun kennis gebruiken om de klant te adviseren. Soms dingen anders te doen of misschien helemaal weg te laten. De ervaring van elke dag bezig zijn met audiovisuele techniek moet effectief worden gebruikt. Als de opdrachtgever aan het eind van de avond glimlachend rondloopt heb je het goed gedaan.

Door heel Europa

Mensen in het verhuurvak moeten verder erg flexibel zijn. Het kan best zijn dat je vandaag in MECC Maastricht een congres bedient en morgen reis je naar Rome om daar voor een klant op een beurs een installatie te bouwen. Vervolgens zit je komende week bijvoorbeeld achter de mengtafel bij de Passiespelen om daarna af te reizen voor een congres in Barcelona. Dat vraagt veel kennis van zaken, maar vooral ook veel flexibiliteit.

De buitenwacht ziet dat niet; Als het geluid niet goed is, pas dan val je op. Een belichter moet zowel technisch als creatief onderlegd zijn. Immers met licht kun je een bepaalde sfeer maken. Samen met muziek en beeldmateriaal harmonieus bij elkaar gevoegd kun je het publiek ontroerd of juist vrolijk maken.

En dat geeft dan de kick om in dit vak bezig te zijn.

Pierre Houben

HOUBEN MEDIATECHNIEK

www.houbenmedia.nl

Bij het organiseren van een evenement, show of congres komt heel wat kijken aan voorbereidend werk. Op technisch gebied is heel veel mogelijk en tegenwoordig kun je nauwelijks nog aankomen met een simpele overheadprojector of schrijfblok.

Geavanceerde systemen voor data, beeld, geluid en licht vragen om goed opgeleide specialisten, die ermee kunnen omgaan.

bij verhuur gaat het

om mentaliteit...

Heeft u ze al gezien, de tv-commercials waarbij onze accountmanager, gekropen in de huid van Tarzan, de internationaal opererende ondernemer bij de hand neemt en de weg wijst in de internationale jungle?

Gedurende de maand oktober organiseert ABN AMRO wederom de ‘Wereldweken’. Dit jaar worden er 13 verschillende bijeenkomsten georganiseerd rondom het thema ‘internationaal zakendoen’.

de jungle van het internationaal zakendoen

Zo wordt op 12 oktober in Landgraaf het seminar ‘China, land van de onbegrensde mogelijkheden’ georganiseerd. Wie heeft het de laatste tijd immers niet over China? China is een enorm groot land. Wat een afzetmarkt, en wat is arbeid er goedkoop. Wat een kansen! Veel ondernemers vragen zich hardop af hoe hierop te anticiperen. Ben ik misschien al niet te laat?

Ik kan u zeggen dat de Chinese jungle enorm veel uitdagingen biedt om succesvol te ondernemen. Let echter goed op want ... het land ligt ver weg. Aan de Chinese taal is geen touw vast te knopen. De handelsgewoonten en -gebruiken zijn er heel anders. Het uitwisselen van het visitekaartje, met twee handen, is belangrijker dan het handen schudden. Zaken worden aan de eettafel gedaan, waarbij stevig gedronken wordt en de Chinees zich tot een geducht onderhandelaar ontpopt. De cultuur is dus een geheel andere dan de onze.

Tijdens het China seminar gaan diverse deskundige sprekers, die allen specifieke expertise hebben vergaard rondom zakendoen met China, in op de hierboven genoemde onderwerpen en nog veel meer. Er worden workshops gegeven door ondernemers met praktijkgerichte ervaring. Er is volop ruimte tot het stellen van vragen en het delen van kennis en ervaring.

Graag wijst ABN AMRO ondernemers met internationale ambities de weg, zodat die goed beslagen ten ijs komen in de jungle van het internationaal zakendoen. Meldt u aan via www.wereldweken.nl of bel met uw accountmanager via 077-3558659. Zo kunt u een gesprek met onze international desk managers arrangeren. Een goed voorbereide ondernemer voelt zich immers (be)heerser van de jungle...

Theo Heldens

Districtsdirecteur ABN AMRO Noord-Limburg

Rechtstreeks telefoonnummer:

077 - 3558500 of

06 - 20541738

Foto: Zebra Fotostudio’s - Venlo

NOORD LIMBURG BUSINESS

ondernemers advies

De nieuwe domeinextensie .EU zit eraan te komen. Bij iedereen die actief is op het Internet en die op Europees niveau zaken doet, is deze extensie uiteraard zeer gewild. Ook een EU-domeinnaam kan echter maar één keer worden uitgegeven. In zo’n groot gebied is het onvermijdelijk dat veel bedrijven dezelfde naam gebruiken. Dan zal het spannend worden wie als eerste de rechten op de desbetreffende .EU domeinnaam verkrijgt.

Merkregistratie geeft voorsprong in race

om EU domeinnamen!

Zoals het er nu uitziet, wordt er speciaal voor merkhouders en overheidsorganisaties een zogenoemde Sunrise Period ingesteld. Dit houdt in dat deze partijen als eerste een verzoek tot registratie kunnen indienen. Hierna zal nog een tweede Sunrise Period volgen voor houders van andere rechten, met name handelsnaamrechten. Pas na deze twee perioden zal het register voor alle andere belanghebbenden opengaan. Wanneer u niet over een merkregistratie beschikt, is gezien dit traject de kans zeer groot dat de door u gewenste domeinnaam al vergeven is!

Een domeinnaam die eindigt op .EU kan dus een extra reden zijn om de gewenste naam als merk te laten registreren. Via een merkenbureau is dat snel geregeld en aan de kosten zult u zich ook geen buil vallen.

Maar merkregistratie is natuurlijk allereerst bedoeld om uw rechten te beschermen. Elk jaar gaan er weer miljoenen euro’s verloren omdat bedrijven slordig met hun merk(en) omspringen. Ze laten zich de kaas van het brood eten door een concurrent, of investeren in een merk dat al blijkt te bestaan. Soms uit slordigheid, soms uit onwetendheid. Wist u bijvoorbeeld dat het gebruik van uw eigen bedrijfsnaam of merknaam op zich geen enkel recht geeft? Alleen door uw namen en ontwerpen te laten registreren kunt u uw investering beschermen. Een goed merkenbureau, zoals Bouma in Rotterdam, adviseert u daar graag in en regelt het snel.

Marten Bouma,

Merkenbureau Bouma,

Rotterdam

www.bouma.nl

Maak kennis met

“Het Bilderberg” vergaderarrangement & “De Bilderberg Venlo Hotels”

Flexibiliteit & persoonlijke aandacht vindt u bij ons terug in de service. Wel zo prettig als wij met u meedenken zodat u zich kunt concentreren op belangrijkere zaken. Onze faciliteiten bestaan uit voldoende gratis parkeergelegenheid en vergaderruimtes met daglicht en comfortabele stoelen. De groene omgeving en de serene rust zorgen voor optimale concentratie en de daaruit voortvloeiende resultaten.

Vanaf 1 september heeft Bilderberg Hotels & Restaurants een nieuw lunchconcept gepresenteerd onder de naam; “De Bilderberg Lunch”. De letter “S” staat centraal bij De Bilderberg Lunch, deze bestaat uit de onderdelen Soep, Sandwiches, Salades, Snacks en Sweets. De gerechten worden geserveerd in een aantal variaties, waaronder altijd één variant met vlees, één met vis en één vegetarisch. Onze keukenbrigade maakt uw sandwich à la minute, nog verser kan bijna niet.

Voor reserveringen kunt u bellen met 077 – 327.08.83. Indien u voor 15 oktober 2005 reserveert en uw bijeenkomst voor 31 december 2005 plaatsvindt, trakteren wij uw gezelschap, namens u, op echte Limburgse vlaai. Refereert u aan het Noord Limburgs Business Magazine.

De Bilderberg Venlo Hotels, bestaande uit Bilderberg Hotel De Bovenste Molen te Venlo en Bilderberg Château Holtmühle te Tegelen, weten wat belangrijk is tijdens uw zakelijke bijeenkomst.

www.bilderberg.nl

Startersdag Kamer van Koophandel Limburg-Noord

Een beginnende ondernemer ziet vaak zo veel zaken op zich afkomen dat hij door de bomen het bos niet meer ziet. Hij of zij moet zich niet alleen concentreren op de core business, maar er eveneens voor zorgen dat allerlei met de bedrijfsvoering en het levensvatbaar houden van het bedrijf samenhangende aspecten goed geregeld zijn. Als ondersteuning voor startende of onlangs gestarte ondernemers organiseren de Kamers van Koophandel regelmatig Startersdagen. De eerstvolgende vindt op zaterdag 5 november 2005 plaats. De Kamer van Koophandel Limburg-Noord organiseert deze dag dan voor het eerst op drie in plaats van twee locaties. Naast Venlo en Weert is de Startersdag eveneens in Venray te bezoeken. Beginnende ondernemers krijgen tijdens de Startersdag een schat aan informatie uitgereikt over de meest uiteenlopende facetten van het ondernemerschap. Zo wordt bekeken welke ondernemingsvorm het meest wenselijk is, aan de hand van welke stappen een bedrijf het beste kan worden opgezet, met welke regelgeving en vergunningen men te maken krijgt en noem maar op. Meer informatie en aanmelden via www.venlo.kvk.nl.

NVM-makelaar Carel Fijen naar nieuw adres

Sinds 1 september is Makelaarskantoor Carel Fijen verhuisd naar een nieuwe locatie. Het pand aan de Paterstraat in Venray, waar het kantoor enkele jaren gehuisvest is geweest, werd verruild voor een nieuw onderkomen aan de Poststraat 9, eveneens in Venray. Die verhuizing was noodzakelijk met het oog op de gestage groei van het makelaarskantoor.

Carel Fijen begon het kantoor zes jaar geleden in Smakt en was destijds de eerste NVM-makelaar in Venray. Een kwalificatie die voor de klanten betekent dat de betreffende makelaar garant staat voor kwaliteit in de ruimste zin van het woord. Zo zijn makelaars die lid zijn van de branchevereniging NVM verplicht hun kennis en kunde voortdurend aan te scherpen. Verder is de NVM-makelaar een betrouwbare en onafhankelijke adviseur met een gedegen vakkennis en een groot inzicht in de (regionale) markt en staat hij borg voor de kwaliteit van zijn personeel. Behalve voor begeleiding bij de aankoop of verkoop van een woning, kan de klant een NVM-makelaar eveneens een taxatie laten verzorgen. Elke woningmakelaar met het NVM-logo op de gevel is namelijk tevens een erkend taxateur. Met een werkwijze waarbij de opdrachtgever en zijn eigendom centraal staan, heeft makelaarskantoor Carel Fijen in de afgelopen jaren naam gemaakt. De portefeuille van het familiebedrijf groeide in een dusdanig tempo dat personeel moest worden aangenomen. Tevens werd de huisvesting onder de loep genomen worden. Dat leidde enkele jaren geleden tot de verhuizing naar de Paterstraat. Daar werd een nieuwe dimensie toegevoegd aan de dienstverlening: locatieanalyse met bijbehorende onderzoeken. NVM-makelaar Carel Fijen laat hiermee zien in te kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen, iets wat op de nieuwe locatie ongetwijfeld zal worden voortgezet.

Munckhof Groep Horst opent kantoor in China

Munckhof Groep uit Horst is een bedrijf dat is gespecialiseerd in het organiseren van groepsreizen per touringcar. Van dag- en weekendtochten tot geheel verzorgde meerdaagse vakantie- en studiereizen voor diverse doelgroepen. Vanwege de grote belangstelling voor Europa in China, vormen toeristen uit dat land tegenwoordig een van die doelgroepen. Vanuit dat oogpunt heeft Munckhof Groep uit Horst met enkele belangrijke Chinese Touroperators overeenkomsten afgesloten voor het vervoer van Chinese groepen door Europa. Daarmee zal naar verwachting de komende jaren een omzet gepaard gaan van enkele miljoenen euro’s.

Om de samenwerking zo efficiënt en effectief mogelijk te laten verlopen, opent Munckhof nu op korte termijn een eigen kantoor in de Chinese hoofdstad Beijing. Directeur Tom Roefs legt uit dat na een gewenningsperiode de samenwerking met de diverse organisaties prima verloopt: “In het begin hebben we enorm moeten wennen aan de eisen en wensen van de Chinese toerist. Zij reizen volgens het 10 landen in 14 dagen principe, waarbij zoveel mogelijk steden en toeristische highlights bezocht worden. Inmiddels hebben onze chauffeurs zich ingesteld op de wensen van de Chinese toerist.”

Munckhof heeft de ambitie om de gemiddeld vijf touringcars die nu dagelijks voor China onderweg zijn uit laten groeien naar om en nabij de dertig. De opening van een eigen vestiging in China – die ook kan worden ingeschakeld om bijvoorbeeld handelsmissies en groepsreizen voor de Nederlandse zakenwereld naar China te organiseren – moet daar aan bijdragen. Roefs: “Om succesvol te kunnen zijn is, naast de juiste prijsstelling, kennis van de Chinese cultuur en begrip voor het verwachtingspatroon van de Chinese toerist van groot belang. Uiteraard zal ons kantoor bemand worden met Chinese medewerkers. Op die manier zijn wij in staat deze specifieke markt in de eigen taal te woord te staan en volgens de eigen gebruiken te bedienen.”

NOORD LIMBURG BUSINESS

BUSINESS nieuws

In het huidige zakenleven is het belangrijk om er goed uit te zien. U wordt immers voor een belangrijk deel op uiterlijk beoordeeld in de korte tijd dat u iemand anders ontmoet voor bijvoorbeeld een vergadering of een conferentie. Jezelf presenteren in een mooie zakelijke outfit is dus een must. We zetten hieronder wat nuttige tips op een rij om ervoor te zorgen dat u verzorgd en zakelijk voor de dag komt.

Het Armanipak

doet het nog

altijd goed

Niet alleen kleren

maken de man

Schoenen, overhemden, het pak, sokken, horloges, tassen en uiteraard de auto. De zakenman die wat tijd en geld investeert in zaken als deze, kan zich verzekeren van een goede presentatie op de werkvloer. Wij vonden enkele specialisten op het gebied van kleding en accessoires bereid de huidige zakenman van enkele nuttige tips te voorzien.

Pakken

De hoofdmoot van de aankleding van zakenmannen blijft uiteraard het pak. Liesbeth Brueren van Leonardo Mode voor Mannen ziet voor die groep nog altijd een grote rol voor merken als Armani en Boss. “Vooral Armani groeit nog steeds. Dat is ook niet zo gek. Ze leveren pakken in bijna 500 soorten schitterend stof.” Qua motief is het in de winter het ribkostuum dat populair is onder zakenlieden. “En ’s zomers is dat het linnen en dunne katoen. Als motief zijn strepen nog altijd erg modieus.” Liesbeth geeft enkele tips bij de aankoop van een pak. “Voor de wat zwaardere mannen is het handig om een wat langer colbert te nemen. Twee centimeter extra zorgt er al voor dat ze er toch nog mooi slank uit zien, in plaats van zo’n vierkant figuur.”

De wat oudere zakenman raadt Liesbeth aan minder lichtgrijs te dragen. “Grijze pakken zorgen er soms voor dat mannen op een bepaalde leeftijd er wat ouder uit gaan zien. Een iets donkerder grijs pak en een andere kleur overhemd zou dan een oplossing kunnen bieden.”

Wat overhemden betreft, kan volgens Liesbeth van alles. “Niet alleen het klassieke wit of blauw, maar ook bijvoorbeeld oranje. Of trek ook rustig eens een mooie polo onder je pak aan of een t-shirt of col voor de casual Friday.”

De zakenauto:

ingetogen en degelijk

Als de zakenman eenmaal strak in het pak is gehesen, is een mooi vervoermiddel uiteraard een volgend vereiste om een goede indruk achter te laten. Joep van Goethem, vestigingsmanager van autobedrijf Rutten in Roermond, ziet als belangrijkste kenmerken van een goede zakenauto een ingetogen, krachtige uitstraling en veiligheid. “Een zakenauto moet absoluut niet protserig overkomen. Dan bedoel ik dus grote wielen met grote velgen en spoilers. Meestal adviseren wij een gedekte metallic kleur, die niet al te opvallend is. Maar aan de andere kant is iets als kleur of design van de auto ook weer afhankelijk van de branche waarin iemand werkt, of van zijn persoonlijkheid. Als iemand in de playstation-industrie met speelautomaten werkt, dan kun je best met een wat opvallendere auto komen dan iemand die in de kantoorartikelen zit.”

Merken die nog steeds populair zijn onder zakenlieden zijn Volvo, Lexus en de verschillende Duitse merken. “Maar ik zie ook een opmars van de grotere personenauto’s, de SUV’s.” Qua kwaliteit en ‘gadgets’ steken de verschillende merken elkaar nauwelijks de loef af. Enkele leuke extraatjes die een zakenman kunnen aanspreken zijn de Active Cruise Control en het enkel bij Volvo leverbare Blis-systeem (Blind Spot Navigation). “Active Cruise Control zorgt voor automatisch afstand houden van het verkeer voor je. Het Blis-systeem zorgt ervoor dat de camera die in de buitenspiegel gemonteerd zit, de bestuurder een seintje geeft dat er verkeer achterop komt of van opzij zit. Erg handig voor als je even wat anders aan het doen bent.”

Schoenen: ga voor kwaliteit

Irma Lit, assistent store manager van Manfield in Venlo, geeft aan dat voor de zakenman de kwaliteit van zijn schoeisel veruit de belangrijkste overweging is bij de aankoop. Qua merken zijn het Van Lier en Van Bommel die zij vaak ziet. “Dat zijn kwalitatief wat duurdere schoenen, maar dat is voor een zakenman zeker op zijn plaats.” Wat de kleur betreft, is blauw absoluut not done, geeft Irma aan. “De bruintinten komen helemaal terug, plus het klassieke zwart uiteraard. Steeds meer mannen kopen een pak met krijtstreep, daaronder adviseren we vaak een bruine schoen met langgerekte smalle neus. Ook leuk om te vermelden is dat laarsjes voor de man weer terugkomen, met ritsen aan de zijkant.” Over bijpassende sokken is Irma snel uitgepraat: “Simpel, die moeten in de tint van de schoenen. Als een man gaat zitten, schiet de broekspijp meestal omhoog, dus dan is het mooi als de kleur van de schoenen doorloopt in de sokken.”

Aktetassen: laptoptas in opmars

De klassieke aktetas is verleden tijd. Dat zegt althans Therèse van Heijster, eigenaresse van de gelijknamige lederwarenzaak. “Die klassieke leren tas verdwijnt inderdaad, ook in de tassenmode is er constant ontwikkeling. Wat je tegenwoordig veel ziet is de laptoptas, al dan niet op wieltjes of in een schouderuitvoering. De huidige zakenman neemt zijn werk toch vaak mee naar huis of werkt onderweg naar een afspraak nog even door in de auto. Dan is zo’n tas een goede oplossing. Zwart is de dominante kleur, de uitvoering varieert van leer tot nylon of kunststof. Qua merk gaan zakenmannen vaak voor Samsonite, Traveller en Claymore.”

Horloges: bijzondere materialen en uurwerken

Als finishing touch moet de zakenman uiteraard een mooi horloge om zijn pos dragen. Volgens Boermans Juweliers uit Venlo kiest de moderne zakenman qua horloge voor kwaliteit, bijzondere materialen en bijzondere uurwerken. Toon Boermans: “Diverse Zwitsers horlogemerken bieden prachtige mechanische uurwerken aan. Grote modellen automatische uurwerken met extra complicaties als big date, maanstand, chronograaf, Jour retrogrades, jaarkalenders en dergelijke. Maurice Lacroix bijvoorbeeld heeft een prachtige Masterpiece collectie met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.” Een ander prominent merk voor de zakenman is Rado. Dit merk werkt met bijzondere materialen, zoals keramiek en saffier, twee elementen die zeer krasbestendig zijn en garant staan voor strak en modern design. De ontwerpers van Rado gaan zelfs zover dat zij een horloge coaten met een laag diamant.

Ook de sportievere zakenman heeft zijn eigen horloge. “Voor de sportievere ondernemer biedt Longines onder meer met zijn nieuwe lijn de Lungo Mare een stoere no nonsense klok in vertrouwde Zwitserse kwaliteit.”

Voor zowel de klassieke als moderne sportieve zakenman heeft het merk Ebel prachtige modellen van edelstaal, staalgoud of goud, in kwartsuitvoering of mechanisch. “De Tarawa lijn is uitermate verrassend. De chronograaf is zeer krachtig en uniek in vormgeving voor echte ondernemers met lef. De nieuwe Classic biedt precies wat de naam al zegt. Een klassieker in een eigentijds jasje. Dit model zal dit jaar op de markt komen.”

NOORD LIMBURG BUSINESS

BUSINESS life style

Maurice Lacroix biedt mooie zakenhorloges

De laptoptas is in opmars

BUSINESS life style

VOLVO SUV

Poststraat 9 - Venray - t 0478 63 69 22 / 077 398 12 60 - www.carelfijen.nl

Bedrijfspanden in Noord-Limburg aangeboden

Venlo, Hogeweg 99

Vraagprijs: 2.450.000,- k.k.

Wegens verplaatsing van activiteiten kunnen wij vrijblijvend te koop aanbieden een vrijstaande bedrijfshal met kantoorruimte en hoogwaardig afgewerkt landhuis gelegen in de korte nabijheid van de op- en afritten van de A73.

Bedrijfshal: (vloeroppervlak b.g.g. 1.440 m2, verdieping 170 m2) Bevoorrading kan aan 2 zijden plaatsvinden. Naast en achter het kantoor (50m2) liggen keuken en het personeelstoilet met voorportaal. De kantine ligt eveneens achter de kantoorruimte. Vanaf de oprit is het eerste gedeelte van het de hal bereikbaar, oppervlak ca. 600 m2, hoogte 5,50 m1. Het volgende bedrijfsgedeelte heeft een oppervlak van 540 m2 en een hoogte van 8,80 m1.Het achterste deel doet dienst als stallingsruimte voor aanhangwagens en heeft een oppervlak van ca 300 m2 en een hoogte van 3,50 m1.

Landhuis: Zeer luxueus en royaal vrijstaand landhuis. Perc. opp. 322 m2. Inhoud woonhuis ca. 675 m3. Begane grond werd in 2003 gerenoveerd en is nagenoeg geheel v.v.

vloerverwarming. Ruime hal, bijkeuken en tussenportaal. Twee slaap- c.q. studeerkamers. Ruime woonkamer (ca. 50 m2). Zeer ruime keuken met luxe inbouwapparatuur. Op de verdieping treft u 4 slaapkamers aan en een moderne badkamer v.v. ligbad, douche, toilet en wastafel met ombouw. De 2e verdieping is middels een vlizotrap toegankelijk.

Gebruiksvriendelijke tuin met zwembad en optimale privacy.

In verband met re-lokatie kunnen wij vrijblijvend te koop aanbieden een uitstekend verzorgd kantoorpand met eigen parkeerterrein en gemeenschappelijke toegang. Het geheel is gelegen in een kantoorzone op loopafstand van het kernwinkelgebied van Venlo. Op het terrein is voldoende parkeergelegenheid aanwezig om te kunnen voldoen aan de eigen behoefte. Het object is gelegen aan een doorgaande weg vanuit het centrum naar de snelwegen. De bestemming is bedrijfsruimte Bb4 en kantoorruimte volgens vigerende bestemmingsplan.

Indeling: kelder ca. 117 m2, begane grond

ca. 480 m2 , 1e verdieping ca. 480 m2 , 2e verdieping ca. 480 m2. Totale perceeloppervlak: 2.990 m2. Een lift is aanwezig. Aanvaarding: in overleg, op korte termijn mogelijk.

Venray-Oostrum, De Hulst 15

Vraagprijs: 1.210.000,- k.k.

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by