Facility Support

Magazines | Noord-Limburg Business nr 3 2008

| juli 2008 | Facilitair | Venlo Special |

In zijn kantoortje, met uitzicht op een enorm industrieterrein, vertelt Poels over het succes van Facility Support: “De doelstelling van Facility Support is het realiseren van kostenreductie voor onze klanten die afhankelijk zijn van facilitaire ondersteuning. Wij ‘ontzorgen’ bedrijven door middel van één aanspreekpunt en één factuur, waarbij we niet alleen gebouw- en installatieonderhoud en legionellapreventie voor onze rekening nemen, maar desgevraagd ook een stukje facilitair management verzorgen. Op basis van een inventarisatie met opdrachtgevers, wordt er een pakket op maat geleverd.” Hij noemt ook het schoonmaken en schoon houden van bedrijven, basisscholen en verzorgingshuizen. Facility Support stelt schoonmaakprogramma’s op, voert dat uit en zo hebben opdrachtgevers geen omkijken naar de hygiëne van hun pand.

‘Wij ‘ontzorgen’ bedrijven

door middel van één

aanspreekpunt en één

factuur’

Poels gaat door op die genoemde inventarisatie. “Een goed overzicht op het facilitaire gebeuren kan veel geld schelen. We beginnen altijd met het doorlichten van alle lopende contracten en beheersplannen. Het komt meer dan eens voor dat bedrijven dubbele contacten hebben, er iets niet deugt aan een inspectierapport of dat men werkt met verouderd materiaal. Dit soort misstanden kost handen vol geld. Facility Support stelt in samenwerking met de klant een checklist op van wat er allemaal moet gebeuren. Zo is het voor de opdrachtgever helder en duidelijk wie waarvoor verantwoordelijk is en op welk tijdstip.”

De aanpak van Facility Support werkt, zo blijkt uit de indrukwekkende lijst relaties waar het bedrijf contacten mee heeft. Het is de klantgerichte benadering die de doorslag geeft, zo vertelt Poels: “Wij besteden aandacht aan zowel het voortraject en de uiteindelijke afhandeling. Facility Support neemt daarbij de verantwoordelijkheid van A tot Z en dat geeft een gevoel van vertrouwen bij onze klanten. Daarbij is ook flexibiliteit een speerpunt. Zo heb ik eens de vraag gehad om iets te doen aan kraaienoverlast bij een bedrijf. We hebben dat keurig opgelost.”

‘Het is een gevaarlijke

bacterie die kan ontstaat

op alle plekken waar

mensen warm water

gebruiken’

Naast gebouw- en installatiebeheer, is ook legionellapreventie een kerntaak van Facility Support. Een gevaar dat door veel mensen onderschat wordt, maar gelukkig ook steeds meer bekendheid krijgt. Poels legt het nog eens een keer uit: “Het is een gevaarlijke bacterie die kan ontstaan op alle plekken waar mensen warm water gebruiken. Denk aan kranen, douches en zwembaden. Legionellabacteriën veroorzaken de zogenaamde veteranenziekte die voor mensen dodelijk kan zijn. Het is dus belangrijk om een goed beheersplan te hebben om de kans op legionellagroei zo klein mogelijk te houden. Facility Support beschikt over een eigen dienst Legionellabeheer die zorgt dat alle beheersmaatregelen adequaat uitgevoerd worden.”

Poels blikt vooruit, naar eventuele uitbreidingsplannen. “We zitten op een goed bereikbare locatie maar we groeien uit ons jasje. Per januari breiden we de huidige locatie uit. Poels verwacht dat dit binnen enkele maanden kan zijn. Wat niet zal veranderen is het constante streven naar dienstverlening, kwaliteit en kostenreductie voor de klant. Principes waar Facility Support groot mee is geworden.

One Stop Shop

In 1997 ontstond het bedrijf Facility Support als samenwerkingsverband tussen drie ondernemingen in de regio Venlo. De gedachten achter dit initiatief: één adres voor alle veelvoorkomende facilitaire diensten zoals technisch onderhoud, schoonmaak, beveiliging en reparatie. Bedrijven hoefden niet langer zaken te doen met verschillende bedrijven voor verschillende diensten. Het ‘one stop shop’ principe sloeg aan; naast de hoofdvestiging in Venlo is er ook een vestiging in Geleen. Noord Limburg Business sprak met directeur Henk Poels.

directeur Facility Support: Henk Poels

| BUSINESS | noord limburg | |

delen:
Algemene voorwaarden