Junior Kamer Venray

Magazines | Noord-Limburg Business nr 4 2009

Kleine lettertjes groot maken

Team Verzekeringen Bedrijven Rabobank Venray

Tekst Toos van Ool fotografie Gé Hirdes

Ook in verzekeren is Rabobank nummer 1. Voor eenmanszaak tot multinational heeft Rabobank kennis, ervaring en een compleet advies, van pakketverzekering tot specialistische verzekeringsconstructies.

Elf medewerkers telt het team Verzekeringen Bedrijven van Rabobank Venray. Zij werken nauw samen met de accountmanagers. “En daar wordt al meteen meerwaarde zichtbaar”, zegt specialist Verzekeringen Peter Hubers. Samen met zijn collega’s Patrick Craenmehr en Frans Janssen legt hij uit hoe zij werken. “Door die samenwerking met onze collega’s kunnen wij beter presteren voor onze klanten.” Verzekerde bedrijven hebben bij Rabobank Venray altijd een vast aanspreekpunt. En omdat de adviseurs in de buitendienst zijn gekoppeld aan een adviseur binnendienst zijn zij altijd bereikbaar. “Ook dat kenmerkt onze persoonlijke benadering”, weet Frans Janssen. “Er is altijd iemand aanwezig die weet waar het over gaat.”

Zelfopgelegde zorgplicht

Rabobank is de grootste verzekeringstussenpersoon van Nederland. In Food & Agri is zij zelfs nummer 1 als het gaat om verzekeren. “Uiteraard helpen wij onze klanten met al hun financiële zaken. Daarbij is een goede verzekering onderdeel van het totale pakket van afdekken van risico’s. Hoe meer wij van de klant weten, des te beter kunnen wij zijn verzekeringsportefeuille beheren”, zegt Patrick Craenmehr. Daarbij hebben de verzekeringsspecialisten zichzelf een hoge zorgplicht opgelegd. “Dat moet ook, want juist omdat wij onze klanten zo goed kennen, mogen zij meer van ons verwachten.”

Risico-Inschatting

“Een bezoek aan onze klant bereiden we gedegen voor. Wij stemmen eerst af met de accountmanager, en nemen ook de jaarstukken door. We hébben die informatie en we dóen er ook wat mee.” Tijdens de bezoeken nemen de adviseurs alle dekkingen door en maken dan meteen een risicoscan. Daarbij zijn onderneming, ondernemer en personeel van de ondernemer aandachtsgebieden voor de verzekeringsspecialisten. “Die risicoscan gebeurt voor alle drie de onderdelen”, legt Frans Janssen uit. “Voor de onderneming bijvoorbeeld op gebied van aansprakelijkheid, ongevallen en brand. Als het gaat over de ondernemer, dan kijken we naar onder andere pensioen en arbeidsongeschiktheid. Het aandachtsgebied personeel gaat over employment benefits en zaken als verzuim. Daarmee zijn alle risico’s van het ondernemer zijn in beeld. De volgende stap is het advies, de diverse mogelijkheden laten zien.” Wij dragen de diverse opties en argumentatie daarbij aan, zodat de ondernemer goede keuze kan maken. Bovendien kunnen wij een onafhankelijk advies geven omdat wij, hoewel Interpolis onze huisleverancier is, niet gebonden zijn. Wij werken met meerdere verzekeraars en verzekeringsmakelaars. Wij noemen alles en zijn helder in ons advies. Alleen dan heb je een lange houdbaarheidsdatum.”

Verzekeringskaart

Alle informatie wordt opgeslagen in de verzekeringskaart. Dat is een checklist waarin alle risico’s die een ondernemer loopt zijn geïnventariseerd en waarin alle afspraken worden vastgelegd. Peter Hubers: “De klant krijgt een afschrift van deze verzekeringskaart. Daarmee kan hij controleren wat is afgesproken, van nieuwe verzekeringen tot wijzigingen in de dekking. Geen zes polissen die hij moet doorploegen, maar alle afspraken helder vastgelegd. Eigenlijk maken we in dat document de kleine lettertjes groot.”

bedrijfsprofiel

Wilt u als ondernemer uw kleine lettertjes

ook groot maken? Neem dan contact op met

Rabobank Venray via (0478) 530 300 of via

e-mail: verzekeringen@venray.rabobank.nl.

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by