Graphic & Mail: ?Uitdagingen maken het vak leuk?

Magazines | Noord-Limburg Business nr 2 2016

Net als voor andere bedrijven, is het ook voor grafische dienstverleners essentieel dat zij inspringen op de veranderingen in de markt. Graphic & Mail uit Venlo breidt daarom niet alleen haar diensten uit, maar biedt ook haar bestaande diensten zo flexibel mogelijk aan. “In deze tijden willen bedrijven kwaliteit, snelle levertijden, flexibiliteit en een goede prijs. Dat zijn precies de kenmerken waarin wij uitblinken”, aldus algemeen directeur Nino Venezia.

FOTOGRAFIE Marcel Krijgsman

Full service leverancier Graphic & Mail uit Venlo levert diverse grafische producten van ontwerp tot productie. In het portfolio zitten etiketten, labels en allerlei soorten textiel zoals zeilen, banners, spanframes en vlaggen, maar ook relatiegeschenken, polsbandjes, plastic glazen en pand- en voertuigbelettering. Ook introduceerde het bedrijf op Fresh Park Venlo enkele jaren geleden met succes een nieuwe, innovatieve folie die zonder plakmiddelen meerdere malen op glazen oppervlakken kan worden aangebracht en kan worden bedrukt met elke gewenste tekst, afbeelding, logo of andere (reclame)uiting (www.windowdesign.nl).

“Met name de productie van etiketten en signing zit enorm in de lift”, vertelt Nino Venezia’s zoon Enzo trots. “Om aan de stijgende vraag te kunnen voldoen hebben we flink geïnvesteerd in apparatuur. Daarnaast willen we ook dit jaar de BRC-certificering behalen, zodat onze etiketten aantoonbaar voedselveilig zijn.” “En wat betreft signing mogen we steeds meer mooie opdrachten verzorgen zoals bak- en freesletters maar ook de zeilen voor opleggers en bakwagens”, voegt Nino toe.

Een andere sector die steeds vaker gebruik maakt van de diensten van Graphic & Mail is de festival- en evenementenbranche. Nino: “Aan maar liefst zes grote lokale evenementen leveren we bedrukte bierglazen, plastic bekers, posters en polsbandjes. En omdat we ook complete podiums van zeil kunnen maken, kunnen we een totaalproduct aan de horeca en de evenementensector bieden en de organisatoren geheel ontzorgen.”

Uitbreiding

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de nieuwe locatie van Graphic & Mail aan De Sondert in Blerick. Hier wordt een nieuwe productiecapaciteit van 2.200 m2 gerealiseerd, als aanvulling op de 2.500 m2 die op Fresh Park Venlo aanwezig is. Uiteindelijk wordt hier de volledige grootformaat- en etikettenproductie ondergebracht. Daarnaast is Venezia bezig om een vestiging in omgeving Weert te starten en is hij zich aan het oriënteren op een eventuele vestiging net over de grens in Duitsland. “Daar is een hele mooie markt voor de diverse signing-producten die wij bieden.”

Nieuwe diensten

Graphic & Mail is voortdurend bezig om haar producten en diensten sneller te kunnen leveren en zo toegankelijk mogelijk te maken, zoals een online tool waarmee klanten een relatief eenvoudige belettering voor hun auto kunnen bestellen en laten aanbrengen. Nino legt uit: “Je voert de gegevens van je auto en je ontwerp zelf in. Na betalen via iDeal of Pay-pall kan de wagen via een drive-in principe binnen 48 uur bij ons worden beletterd. Door steeds nieuwe producten te blijven ontwikkelen en kritisch te kijken naar hoe wij onze producten en diensten aanbieden, weten wij steeds nieuwe markten aan te boren. Dat maakt het vak erg leuk”, aldus een trotse Nino. n

www.graphic-mail.nl

 

delen:

Noord-Limburg Business nr 2 2016

Lees volledige uitgave online
Algemene voorwaarden Hosted by