Ondernemers Vakdagen: Lustrum met veel nieuwe elementen

Magazines | Noord-Limburg Business nr 4 2015

Ondernemers Vakdagen viert 5-jarig bestaan met recorddeelname

Lustrum met veel nieuwe elementen

“We hebben dit jaar veel vernieuwing doorgevoerd”, vertelt organisator Robert Hoelen van Evenementenhal. Dat was hij ook al bij de start van de beurs in 2011.

“De vorige editie in 2014 was zeker niet de beste. Samen met standhouders en bezoekers van ons evenement hebben we gekeken op welke vlakken we Ondernemers Vakdagen konden versterken. Dat hebben we vertaald naar een nieuw concept.”

Zo zijn dit jaar onder andere de openingstijden en de volgorde van de programmering van de ‘Side Events’ aangepast. “We starten op dinsdag 6 oktober met een groot openingssymposium, dat we organiseren samen met onze partner MKB-Limburg. Het aanwezige publiek wordt hierbij getrakteerd op pakkende ondernemersverhalen van Olaf Rutten (auteur van het boek ‘Minder werken, meer verdienen’) en Paul Smit. Deze laatste biedt een unieke mix van training en cabaret voor het bedrijfsleven. Zijn lezingen worden betiteld als ‘hilarisch’. Een prachtige aftrap dus van het 5-jarig bestaan.”

Vernieuwde beursvloer

Om 18:00 uur op dinsdag opent de beursvloer. Deze heeft een compleet andere uitstraling gekregen. Centraal wordt een groot netwerkplein gerealiseerd, waar op twee van de drie beursdagen afgesloten wordt met een grote netwerkborrel.

“Het netwerken, zowel tussen exposanten onderling als tussen exposanten als bezoekers, wordt hiermee nog meer gestimuleerd”, aldus Hoelen.

Een andere belangrijke wijziging is de manier waarop we de stands positioneren.

“We laten namelijk een deel van de zijwanden weg, waardoor de standhouders minder in een ‘hokje’ staan en de beurs een meer open karakter en een andere uitstraling krijgt.”

Meet & Match en

Businessclub Night

De beurswoensdag heeft ook een make-over gekregen. “We starten met een groot Meet & Match event, puur gericht op de standhouders. Hier vinden gemodereerde speeddate-sessies plaats, waarbij we bedrijven die weleens een ‘match’ zouden kunnen hebben, aan elkaar koppelen. Netwerkclub BS Morgen is hierbij onze partner en medeorganisator. Vervolgens laten we Meet & Match ook op de beursvloer, die dag geopend vanaf 16:00 uur, terugkomen.

Een ander nieuw element in ons programma op woensdag is de ‘Businessclub Night’. Deze vindt ‘s avonds vanaf 19:00 uur plaats. Verschillende business- en netwerkclubs uit de wijde regio bezoeken met hun leden deze avond. De beurs is uiteraard ook geopend voor ondernemers die individueel het evenement willen bezoeken.

We sluiten deze avond af met een forum op de beursvloer dat gaat over de parallellen tussen topvoetbal en ondernemerschap. Onder leiding van Maurice Graef gaan directeuren Toon Gerbrands (PSV), Marco Bogers (VVV-Venlo) en Bart van Ingen (NEC-Nijmegen) met elkaar in gesprek.”

VIP-Events

Ook de donderdag is in een nieuw jasje gestoken. Naast de beursvloer, deze dag van 15:00 uur tot 21:00 uur toegankelijk, zijn er verschillende VIP-Events georganiseerd door gerenommeerde bedrijven waarin belangrijke ondernemersthema’s zoals acquisitie en MVO ondernemen centraal staan. Zo organiseert Rabobank Horst-Venray een bijeenkomst met Victor Bonke. Zijn bevlogen betoog met als thema ‘Acquisitie 2.0’ geeft ondernemers concrete tips & tricks over dit voor velen niet-geliefde onderdeel van het ondernemerschap. ISL Automatisering organiseert een sessie over kostenbesparing met MVO oplossingen voor elke bedrijf. Geen zweverige en wetenschappelijke informatie, maar concrete en praktische tips!

CONTOUR Accountants en Summa organiseren samen de bijeenkomst ‘Connected. De mens maakt het verschil’. Spreker is Bram Cuijpers, die de zaal niet alleen aan het denken zet, maar ook in beweging brengt.

De VIP-Events richten zich niet alleen op de relaties van de organiserende bedrijven, maar ook op andere geïnteresseerden. “Per bijeenkomst zijn er een X-aantal plaatsen voor de niet-genodigden” vertelt Robert Hoelen. “We raden dus aan bij interesse snel aan te melden via de beurswebsite. Daar is overigens het volledige programma van de drie dagen te vinden en kan men zich ook (kosteloos) aanmelden voor beurstoegang.”

Marketing 2015

Voor de gemiddelde MKB-onderneming is marketing nogal eens een onderschoven kindje. Tel daarbij de vele (online) mogelijkheden die er het afgelopen decennium zijn bijgekomen, en is het lastig te bepalen wat wel en wat niet te doen.

Een mooi en passend onderwerp dus voor een Side Event dat vorig jaar onder de noemer ‘Marketing 2014' voor het eerst georganiseerd werd. Evenementenhal sloeg hiervoor de handen ineen met DIM Reclamebureau. Deze succesvolle samenwerking wordt dit jaar vervolgd. Roel Sloesen van DIM: “We hadden vorig jaar een prachtige opkomst en vooral een zeer gemêleerd publiek. Van Marketing Managers van grote bedrijven tot ondernemers en éénpitters. Samen hebben we al snel besloten dat we hier een vervolg aan zouden geven.”

Het thema dit jaar? “We gaan enkele, voornamelijk Limburgse, ondernemers aan het woord laten over het belang van marketing en communicatie. Hierbij komen totaal verschillende branches aan het woord en juist dat maakt het zo interessant.”

Recorddeelname

Een fraaie bijkomstigheid tijdens het 5-jarig bestaan van de beurs, het wordt de grootste editie tot nu toe van Ondernemers Vakdagen. Robert Hoelen is hier uiteraard content mee. “De aanpassingen in het beursconcept hebben tot stand gebracht waar we allemaal op hebben gehoopt; groei in het aantal standhouders. We mogen veel bekende, maar ook veel nieuwe standhouders verwelkomen.

Dat de economie aantrekt speelt natuurlijk ook een rol. Al met al zijn alle ingrediënten aanwezig om het lustrum niet alleen uit te laten groeien tot de grootste editie tot nu toe maar ook tot de beste.” n

Voor het 5e jaar op rij organiseert Evenementenhal Venray de business-to-business netwerkbeurs Ondernemers Vakdagen. Het eerste lustrum dus, en wel op 6, 7 en 8 oktober 2015. Het wordt de grootste editie tot nu toe. En dat belooft wat.

Bart van Ingen

Victor Bonke

Maurice Graef

Toon Gerbrands

Ondernemers Vakdagen is gratis toegankelijk. Dit geldt ook voor de Side Events. U kunt eenvoudig uw entreekaarten online aanvragen via www.evenementenhal.nl/ondernemersvakdagen. Op de beurswebsite vindt u tevens het volledige programma en de mogelijkheid tot aanmelden voor de Side Events.

Nick van Moerkerk

Heeft u nog interesse om deel te nemen aan Ondernemers Vakdagen?

De organisatie heeft nog enkele stands beschikbaar. Neem contact op met Robert Hoelen van Evenementenhal via roberthoelen@evenementenhal.nl.

Bram Cuijpers

“We hebben dit jaar veel vernieuwing doorgevoerd”, vertelt organisator Robert Hoelen van Evenementenhal. Dat was hij ook al bij de start van de beurs in 2011.

“De vorige editie in 2014 was zeker niet de beste. Samen met standhouders en bezoekers van ons evenement hebben we gekeken op welke vlakken we Ondernemers Vakdagen konden versterken. Dat hebben we vertaald naar een nieuw concept.”

Zo zijn dit jaar onder andere de openingstijden en de volgorde van de programmering van de ‘Side Events’ aangepast. “We starten op dinsdag 6 oktober met een groot openingssymposium, dat we organiseren samen met onze partner MKB-Limburg. Het aanwezige publiek wordt hierbij getrakteerd op pakkende ondernemersverhalen van Olaf Rutten (auteur van het boek ‘Minder werken, meer verdienen’) en Paul Smit. Deze laatste biedt een unieke mix van training en cabaret voor het bedrijfsleven. Zijn lezingen worden betiteld als ‘hilarisch’. Een prachtige aftrap dus van het 5-jarig bestaan.”

Vernieuwde beursvloer

Om 18:00 uur op dinsdag opent de beursvloer. Deze heeft een compleet andere uitstraling gekregen. Centraal wordt een groot netwerkplein gerealiseerd, waar op twee van de drie beursdagen afgesloten wordt met een grote netwerkborrel.

“Het netwerken, zowel tussen exposanten onderling als tussen exposanten als bezoekers, wordt hiermee nog meer gestimuleerd”, aldus Hoelen.

Een andere belangrijke wijziging is de manier waarop we de stands positioneren.

“We laten namelijk een deel van de zijwanden weg, waardoor de standhouders minder in een ‘hokje’ staan en de beurs een meer open karakter en een andere uitstraling krijgt.”

Meet & Match en

Businessclub Night

De beurswoensdag heeft ook een make-over gekregen. “We starten met een groot Meet & Match event, puur gericht op de standhouders. Hier vinden gemodereerde speeddate-sessies plaats, waarbij we bedrijven die weleens een ‘match’ zouden kunnen hebben, aan elkaar koppelen. Netwerkclub BS Morgen is hierbij onze partner en medeorganisator. Vervolgens laten we Meet & Match ook op de beursvloer, die dag geopend vanaf 16:00 uur, terugkomen.

Een ander nieuw element in ons programma op woensdag is de ‘Businessclub Night’. Deze vindt ‘s avonds vanaf 19:00 uur plaats. Verschillende business- en netwerkclubs uit de wijde regio bezoeken met hun leden deze avond. De beurs is uiteraard ook geopend voor ondernemers die individueel het evenement willen bezoeken.

We sluiten deze avond af met een forum op de beursvloer dat gaat over de parallellen tussen topvoetbal en ondernemerschap. Onder leiding van Maurice Graef gaan directeuren Toon Gerbrands (PSV), Marco Bogers (VVV-Venlo) en Bart van Ingen (NEC-Nijmegen) met elkaar in gesprek.”

VIP-Events

Ook de donderdag is in een nieuw jasje gestoken. Naast de beursvloer, deze dag van 15:00 uur tot 21:00 uur toegankelijk, zijn er verschillende VIP-Events georganiseerd door gerenommeerde bedrijven waarin belangrijke ondernemersthema’s zoals acquisitie en MVO ondernemen centraal staan. Zo organiseert Rabobank Horst-Venray een bijeenkomst met Victor Bonke. Zijn bevlogen betoog met als thema ‘Acquisitie 2.0’ geeft ondernemers concrete tips & tricks over dit voor velen niet-geliefde onderdeel van het ondernemerschap. ISL Automatisering organiseert een sessie over kostenbesparing met MVO oplossingen voor elke bedrijf. Geen zweverige en wetenschappelijke informatie, maar concrete en praktische tips!

CONTOUR Accountants en Summa organiseren samen de bijeenkomst ‘Connected. De mens maakt het verschil’. Spreker is Bram Cuijpers, die de zaal niet alleen aan het denken zet, maar ook in beweging brengt.

De VIP-Events richten zich niet alleen op de relaties van de organiserende bedrijven, maar ook op andere geïnteresseerden. “Per bijeenkomst zijn er een X-aantal plaatsen voor de niet-genodigden” vertelt Robert Hoelen. “We raden dus aan bij interesse snel aan te melden via de beurswebsite. Daar is overigens het volledige programma van de drie dagen te vinden en kan men zich ook (kosteloos) aanmelden voor beurstoegang.”

Marketing 2015

Voor de gemiddelde MKB-onderneming is marketing nogal eens een onderschoven kindje. Tel daarbij de vele (online) mogelijkheden die er het afgelopen decennium zijn bijgekomen, en is het lastig te bepalen wat wel en wat niet te doen.

Een mooi en passend onderwerp dus voor een Side Event dat vorig jaar onder de noemer ‘Marketing 2014' voor het eerst georganiseerd werd. Evenementenhal sloeg hiervoor de handen ineen met DIM Reclamebureau. Deze succesvolle samenwerking wordt dit jaar vervolgd. Roel Sloesen van DIM: “We hadden vorig jaar een prachtige opkomst en vooral een zeer gemêleerd publiek. Van Marketing Managers van grote bedrijven tot ondernemers en éénpitters. Samen hebben we al snel besloten dat we hier een vervolg aan zouden geven.”

Het thema dit jaar? “We gaan enkele, voornamelijk Limburgse, ondernemers aan het woord laten over het belang van marketing en communicatie. Hierbij komen totaal verschillende branches aan het woord en juist dat maakt het zo interessant.”

Recorddeelname

Een fraaie bijkomstigheid tijdens het 5-jarig bestaan van de beurs, het wordt de grootste editie tot nu toe van Ondernemers Vakdagen. Robert Hoelen is hier uiteraard content mee. “De aanpassingen in het beursconcept hebben tot stand gebracht waar we allemaal op hebben gehoopt; groei in het aantal standhouders. We mogen veel bekende, maar ook veel nieuwe standhouders verwelkomen.

Dat de economie aantrekt speelt natuurlijk ook een rol. Al met al zijn alle ingrediënten aanwezig om het lustrum niet alleen uit te laten groeien tot de grootste editie tot nu toe maar ook tot de beste.” n

Paul Smit

beurs

Marco Bogers

Programma

Dinsdag 6 oktober

14:45-18:00 uur Openingssymposium

18:00-21:00 uur Beursvloer open

21:00-22:00 uur Netwerkborrel

Woensdag 7 oktober

13:30-15:30 uur Meet&Match exposanten

16:00-21:00 uur Beursvloer open

19:00 uur Businessclub Night

20:00 uur Meet&Match exposanten en bezoekers

21:00 uur Forum topvoetbal vs. Ondernemerschap

21:30 uur Netwerkborrel

22:30 uur Einde

Donderdag 8 oktober

11:30-15:00 uur Marketing 2015

15:00-21:00 uur Beursvloer open

14:00-15:30 uur VIP-Event ISL Automatisering

15:30-18:30 uur VIP-Event Rabobank

15:45-17:00 uur VIP-Event CONTOUR Accountants / Summa

Olaf Rutten

delen:
Algemene voorwaarden Hosted by